لوازم خانگی

خدمات پس از فروش ؛ از حرف تا عمل

​وقتی نظارت‌ها بی‌رنگ و یا کم‌رنگ می‌شود نتیجه همین می‌شود که شرکت های خدمات پس از فروش بر سر مردم می‌آورند.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ از یک سو شعار حمایت از تولید داخل می‌دهیم و مردم را سوق می‌دهیم به خرید کالای ایرانی و از سوی دیگر در بزنگاه حمایت از مصرف کننده یادمان می‌رود که چه شعارهای تبلیغاتی داده‌ایم!

نمونه این نوع خدمات برند دیپوینت است که بودجه‌های کلان بیلبوروهای شهری و تبلیغاتی می‌کند که کالایش را بفروشد و اما یخچال تولیدیش در کم‌تر از یک سال و نیم از کار میفتد و کسی هم به دادت نمی‌رسد و مجبور میشوی بیش از دو هفته بدون یخچال در عصر حاضر زندگی کنی و هر روز پیگیر باشی تا شاید امروز بیاید!

مرسوم است وقتی بورد الکتریکی یخچالی خراب می‌شود و از کار می‌افتد شرکت خدمات‌دهنده یک بورد دست دوم و موقت جایگزین می‌کند که یخچال از کار نیافتد تا قطعه مورد نظر تعمیر و یا تعویض شود اما متاسفانه در شرکت دیپوینت چنین نیست و بوروکراسی به قدری پیچیده و طولانی است که دو هفته باید بدون یخچال در انتظار بنشینی و همچنان چشم به راه قطعه و…!!

تماس‌های مکرر هم راه به جایی نمی‌برد و این حکایت ادامه می‌یابد.

راستش گاهی احساس می‌شود به چه پشتوانه‌ای اعتراض‌ها نادیده گرفته میشود و با وجود تولید بی‌کیفیت و خدمات پس از فروش بی‌کیفیت تر از آن اما همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد و نهاد و دستگاه نظارتی و متولی وجود ندارد که به رصد این موضوعات برسد لااقل در حال حاضر که مردم مجبور به استفاده از این گونه تولیدات هستند؟!

کارکرد تشکیلات عریض و طویل سازمان حمایت از مصرف‌کننده دقیقا چیست؟

به نظر می‌رسد دولت در مقام وظایف حاکمیتی خود ابتدا باید به نظارت به تشکیلات زیر مجموعه‌های خود بپردازد. سازمانی که در سال بودجه قابل توجهی از کشور را مصرف می‌کند تا وظایفش را به هنگام و دقیق انجام دهد کجای این ماجراها قرار دارد و خروجی آن شامل چه میشود دقیقا؟!

مطالبه عمومی و به حق مردم در شرایط کنونی از جمله تحریم و…که سبب می‌شود تا هم از تکنولوژی دور باشیم و هم کالای باکیفیت را تجربه نکنیم این است که دستگاه‌های متولی و نظارتی با نظارت‌ها و نظرسنجی‌های مستمر اجازه خبط و خطا به شرکت‌هایی که خدمات بی‌کیفیت ارائه می‌کنند ندهد.

به هیچ منطقی نمی‌توان توجیه کرد که یخچال یک سال کارکرد دو هفته تعطیل باشد چراکه خدمات پس از فروشش همانند کیفیت تولیدش فاجعه است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *