images 1713953719 6628dbb736bba

نحوه اطلاع از نتایج لاتاری گرین کارت امریکا

نتایج قرعه‌کشی برای کسانی که در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند، به‌ طور معمول شش ماه پس از پایان دوره ثبت‌نام، از طریق وب‌سایت رسمی لاتاری اعلام می‌شود.

اشخاصی که در این قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با ورود به وب‌سایت www.cartesabz.net و وارد کردن کد پیگیری، نام خانوادگی و سال تولد خود، نتایج قرعه‌کشی یا جواب لاتاری را بررسی کنند. در این مطلب، به بررسی نحوه اطلاع از نتایج لاتاری گرین کارت امریکا می‌پردازیم.

زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا

نحوه اطلاع از نتایج لاتاری گرین کارت امریکا به این صورت است که پس از اتمام فرایند ثبت‌نام در لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا، شرکت‌کنندگانی که موفق به دریافت کد پیگیری 16‌رقمی شده‌اند، باید منتظر اعلام نتایج برنده یا غیربرنده خود در لاتاری باشند. اما سوال اصلی بسیاری از شرکت‌کنندگان این است که نتایج دقیقاً در چه زمانی اعلام می‌شود؟

اعلام نتایج لاتاری امریکا، معمولاً حدود 6 ماه پس از پایان مهلت ثبت‌نام صورت می‌گیرد. افرادی که در انتظار نتایج هستند، می‌توانند در زمان مشخص‌شده به وب‌سایت رسمی لاتاری مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات موردنیاز، نتایج را مشاهده کنند. باتوجه به این روند جهت راحتی شرکت‌کنندگان، زمان و روش مشاهده نتایج لاتاری توضیح داده شده است.

باتوجه به دستورالعمل‌های ثبت‌نام در لاتاری در چندین سال گذشته، زمان اعلام نتایج لاتاری را می‌توانیم در اواسط اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کنیم. طبق تجربه‌های گذشته، زمان اعلام نتایج لاتاری ماه می میباشد. هرگونه تغییر در این برنامه از طریق سایت کارت سبز به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. البته به خاطر داشته باشید که برای ثبت‌نام و همچنین اعلام نتایج لاتاری، سایت کارت سبز، به عنوان سایت مرجع اعلام نتایج، یکی از بهترین گزینه‌ها است.

مشاهده نتایج لاتاری امریکا

در ادامه‌ی بحث در مورد نحوه اطلاع از نتایج لاتاری گرین کارت امریکا، با نحوه مشاهده‌ی نتایج آشنا خواهیم شد. برای مشاهده نتایج لاتاری آمریکا، شرکت‌کنندگان می‌توانند به سایت اعلام نتایج لاتاری به آدرس cartesabz.net مراجعه کنند. در صفحه اصلی، بخش “Status Check” را پیدا کرده و بر روی گزینه “استعلام لاتاری” کلیک کنند. سپس پس از ورود به صفحه بعدی و دیدن پیام خوش‌آمدگویی و دستورالعمل‌ها، گزینه استعلام را انتخاب کنند. در صفحه بعدی، اطلاعات خود را به ترتیب زیر وارد کنند:

  1. در بخش 1، کد پیگیری یا “Confirmation Number” را که در زمان ثبت‌نام در لاتاری دریافت کرده‌اند، وارد کنند. در صورت نیاز، می‌توانند از گزینه مربوطه برای بازیابی کد پیگیری استفاده کنند.

  2. در بخش 2، نام خانوادگی خود را با حروف لاتین و دقیقاً مطابق با نامی که در فرم ثبت‌نام وارد کرده‌اند، تایپ کنند.

  3. در بخش 3، سال تولد میلادی خود را وارد کنند.

  4. در بخش 4، کد اعتبارسنجی را مطابق تصویر نمایش داده‌شده در صفحه وارد کنند.

سپس گزینه “submit” را انتخاب کنند تا نتایج لاتاری آمریکا برایشان نمایش داده شود. علاوه‌براین، برای دیدن نتایج می‌توانید به سایت کارت سبز مراجعه کنید.

چطور بفهمیم که در لاتاری برنده شده‌ایم؟

برای آشنایی با نحوه اطلاع از نتایج لاتاری گرین کارت امریکا با ما همراه باشید. پس از اعلام نتایج لاتاری، متقاضیان ممکن است به سوالی برسند که چگونه می‌توانند نتایج را بررسی کنند؟ برای پاسخ به این سوال، می‌توان گفت که نتایج مثبت و منفی جواب لاتاری به دو شکل مجزا نمایش داده می‌شود و می‌توان از طریق سایت اصلی لاتاری، نتیجه برنده یا عدم برنده بودن در لاتاری را مشاهده کرد.

بعد از تکمیل فرم نتایج در سایت لاتاری، درصورتی‌که شرکت‌کننده قرعه‌کشی با تصویر مشابه تصویر زیر مواجه شود و لوگوی سمت چپ تصویر را دیده باشد، به این معنی است که در لاتاری برنده شده و باید برای دریافت ویزای خود اقدام نماید. اما اگر جواب قبولی لاتاری منفی باشد، متقاضی می‌تواند شرایط برای ثبت‌نام در لاتاری سال آتی را برای خود بررسی و فراهم کند.

اگر در لیست برندگان لاتاری بودیم، چه کنیم؟

پس از اعلام نتایج لاتاری آمریکا، درصورتی‌که شما جزو افراد برنده باشید، بهتر است هرچه سریع‌تر مراحل مراجعه به سفارت و دریافت ویزای آمریکا را آغاز کنید. اما اگر نام شما در میان برندگان لاتاری قرار نگرفته باشد، می‌توانید در سال‌های آینده دوباره شانس خود را برای شرکت در این قرعه‌کشی امتحان کنید. لازم به ذکر است که لاتاری تنها روش مهاجرت به آمریکا نیست، بنابراین به افرادی که در زمان اعلام نتایج برنده نشده‌اند، توصیه می‌شود روش مهاجرت از طریق تحصیل در خارج از کشور را نیز در نظر بگیرند، که این روش نسبت به قرعه‌کشی اطمینان بیشتری دارد. کارت سبز تمام روش‌های ممکن برای مهاجرت به آمریکا را مورد‌بررسی قرار داده است و مشاوران خبره‌ای برای راهنمایی شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر لاتاری برنده شویم؛ اما مهاجرت نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا برای هر فرد فرصتی بزرگ و آرزویی مهم است. اما گاهی اوقات، فردی که برنده می‌شود ممکن است شرایط مناسبی برای مهاجرت به آمریکا را نداشته باشد و این باعث نگرانی او شود که این فرصت را از دست داده است و در آینده دیگری قادر به شرکت در لاتاری نیست. اما باید بگوییم که واقعیت این است که دولت آمریکا این فرصت را برای علاقه‌مندان به مهاجرت فراهم کرده است. درصورتی‌که فردی برنده شود؛ اما از این فرصت استفاده نکند، می‌تواند در سال‌های آینده دوباره در این قرعه‌کشی شرکت کند.

سخن پایانی

برای اطلاع از نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا، به سایت رسمی «کارت سبز» مراجعه کنید. این سایت به عنوان مرجع اصلی برای اعلام نتایج شناخته می‌شود. با وارد کردن اطلاعات موردنیاز ازجمله کد پیگیری، نام خانوادگی و سال تولد، می‌توانید به‌راحتی نتایج خود را بررسی کنید و از وضعیت برنده یا غیربرنده بودن خود آگاه شوید. پس از ورود به سایت و وارد کردن اطلاعات موردنیاز، شما به نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا دسترسی خواهید داشت. درصورتی‌که نام شما در بین برندگان باشد، می‌توانید مراحل بعدی مرتبط با دریافت ویزا و مهاجرت را آغاز کنید. اما اگر نتوانستید برنده شوید، بهتر است دوباره اقدام کنید و امیدوار باشید که در آینده بتوانید این فرصت را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *