دکل برق

شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های گرم

تعمیرات نیروگاه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت به پایان می‌رسد و آماده ورود با حداکثر ظرفیت برای روز‌های اوج مصرف برق هستیم

تصویر روز ـ وزیر نیرو گفت: تعمیرات نیروگاه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت به پایان می‌رسد و آماده ورود با حداکثر ظرفیت برای روز‌های اوج مصرف برق هستیم.

به گزارش صداوسیما، علی اکبر محرابیان در بازدید از کارگاه‌های تعمیر توربین‌های تولید برق، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق مشترکان، اظهار کرد: از سال گذشته ۱۸۰ طرح و اقدام برای اوج مصرف تابستان ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف توسعه نیروگاه‌ها، توسعه شبکه، اصلاح شبکه و اقدامات نرم‌افزاری همچون مدیریت مصرف انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات، آماده‌سازی تمام نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در شرایط اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای این منظور، برخی نیروگاه‌ها نیاز به تعمیرات اساسی، برخی نیاز به بازبینی و برخی نیاز به اقدامات اصلاحی دارد تا بتوانیم شرایط این نیروگاه‌ها را در حالت استاندارد قرار بدهیم.

وی با بیان این‌که این اقدامات هم در نیروگاه‌های حرارتی، هم در نیروگاه‌های برق‌آبی و هم در سایر واحد‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: کار تعمیرات بیشترنیروگاه‌های کشور به پایان رسیده که بناست تا در ۱۵ اردیبهشت، تعمیرات همه نیروگاه‌های به اتمام برسد.

محرابیان گفت: بیش از ۹۰ درصد برنامه محقق شده و تلاش می‌کنیم با حداکثر ظرفیت نیروگاهی به استقبال شرایط اوج مصرف برق برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *