petroshimiii

اوره ایران به برزیل صادر می شود

تصویر روز : بخش قابل توجهی از اوره تولیدی پتروشیمی های ایران هم‌اکنون به برزیل صادر می شود و قرار است به زودی این کشور مقصد محصولات پلیمری ایران باشد.

به گزارش  فارس همانطور که پیش‌تر مسئولان صنعت پتروشیمی اعلام کرده بودند قرار است بخشی از صادرات محصولات پتروشیمی ایران به جای چین به سمت کشورهای آمریکای جنوبی روانه شود.

در حال حاضر چینی‌ها مشکلات مالی و بانکی را برسر راه صادرات محصولات پتروشیمی ایران قرار داده‌اند که به گفته احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی دریافت وجوه محصولات صادراتی پتروشیمی از طریق روش های غیر معمول و از طریق صرافی ها صورت می‌گیرد.

با این شرایط مسئولان صنعت پتروشیمی دست به کار شده و به دنبال بازارهای جدید برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران هستند و ظاهرا قرار است آمریکای جنوبی رفته رفته جایگزین چین شود.

پیشتر صادرات چندین محموله اوره توسط شرکت‌های پتروشیمی شیراز، کرمانشاه و پردیس به سمت برزیل روانه شده است و قرار است سایر محصولات پلیمری و پتروشیمی ایران نیز به این کشور روانه شوند.

برهمین اساس قرار است در سال جاری میلادی نمایندگانی از شرکت‌های پتروشیمی ایران در نمایشگاه های پتروشیمی و پلیمری کشورهای آمریکای جنوبی شامل آرژانتین و برزیل حضور یابند.

مسئولان صنعت پتروشیمی ایران معتقدند هزینه حمل محصولات پتروشیمی به کشورهای امریکای لاتین بالا نیست بلکه فقط زمان رسیدن محصولات به آن منطقه طولانی‌تر است که برای کاهش زمان باید از کشتی‌های همان کشورها که کالا را به ایران منتقل می کنند نیز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *