kartkhon

“به پرداخت ملت” رتبه اول تراکنش های فروشگاهی را بدست آورد

تصویر روز: کارتخوان فروشگاهی به سبب تعدد ابزار و نیز تعداد و مبلغ تراکنش ها اهمیت ویژه ای نسبت به سایر ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت الکترونیک کارتی دارد.

به همین علت عموما در گزارش هایی که شاپرک منتشر می کند به طور ویژه عملکرد کارتخوان فروشگاهی شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت بررسی میشود.

تحلیل داده ها و اطلاعت آماری در گزارش جدید شاپرک نشان می دهد که در میان سهم هر یک از شرکت های PSP از تعداد تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی به تفکیک استانهای کشور در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ شرکت «به پرداخت ملت» وابسته به بانک ملت هم در بخش بیشترین تعداد و هم در بخش بالاترین میزان تراکنش از نظر مبلغ، در رتبه نخست بین تمامی شرکتهای رقیب ایستاده است.

بر اساس این اطلاعات، در مجموع شرکتهای به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان و آسان پرداخت پرشین بیشترین سهم از تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی را در اکثر استان های کشور داشته اند و شرکت به پرداخت ملت تقریبا در تمام استانها، با اختلاف نسبت به سایر شرکتها بیشترین سهم را از تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی داراست.

در گزارش جدید شاپرک در اردیبهشت ماه این سه شرکت مجددا به رقمی بالاتر از یک در شاخص اثربخشی دست یافته اند. دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی به این معناست که جذب تراکنش های این شرکتها بر روی کارتخوانها، بیشتر از سهم تعداد کارتخوانهایشان از کل کارتخوانهای کشور بوده است. به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوانهای فروشگاهی این شرکتها به گونه ای بوده که در جذب بیشتر تراکنشها به نسبت سایر شرکتها موفق تر عمل نموده اند.

در بخش بانک های پذیرنده نیز بانک ملت با سهم ۵۹/۲۷ درصدی از تعداد تراکنشها و سهم ۰۸/۲۴ درصدی از مبلغ تراکنشها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنشهای بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمامی بانکهای پذیرنده قرار گرفته است.

همچنین ، بالاترین سهم تعدادی از تراکنشهای ابزار کارتخوان فروشگاهی پس از بانک ملت به بانکهای ملی ایران،کشاورزی و صادرات در رتبه های دوم تا چهارم تعلق دارد.

به گزارش تیتر ۲۰ ؛ بالاترین سهم مبلغی نیز از تراکنشهای ابزار کارتخوان فروشگاهی به ترتیب به بانکهای ملت، صادرات ایران، ملی و کشاورزی اختصاص داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *