soltanizadeh

اپلیکیشن کانون صرافان رونمایی شد + عکس

تصویر روز:  همزمان با هشتمین سالگرد تاسیس کانون صرافان ایرانیان ، مراسم رونمایی از اپلیکیشن رسمی این کانون با حضور رئیس کل بانک مرکزی در تهران برگزار شد.

تقدیر از رویکرد مثبت بانک مرکزی

رئیس کانون صرافان ایرانیان در این مراسم  در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در دو سال اخیر بانک مرکزی با رویکرد مثبت و کمک‌های همه جانبه، از کانون صرافان حمایت کرده و با وجود محدودیت‌های قانونی که در این راستا وجود داشت نسبت به رفع مشکلات اقدام کرد.

کامران سلطانی‌زاده اظهارداشت: با توجه به مشکلات فعلی صرافی‌ها به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه، تعامل با بانک مرکزی در کاهش فشارها بسیار سازنده خواهد بود.

3

مشکلات صرافان

به گفته وی مالیات بر ارزش افزوده، حضور فعالان غیر رسمی در حوزه ارز، محدودیت‌های سقف فروش در صرافی‌ها، ثبت اظهار نامه واردات یا صادرات کالا در گمرک، مشکلات صرافی‌های مناطق مرزی، اعتبارسنجی فروشندگان ارز و صادر کنندگان در سامانه نیما از عمده ترین مسائل و مشکلات صرافان است.

1

مزایای اپلیکیشن رسمی کانون صرافان

وی در ادامه مصاحبه با خبرنگاران به اپلیکیشن رسمی این کانون اشاره کرد و افزود: این اپلیکیشن به تناسب نیازهای بازار، نیازهای ارزی، درخواست‌های موجود و قوانین روز جامعه قابل ارتقا بوده و همسو با قوانین پولی و ارزی بانک مرکزی است.

سلطانی زاده توضیح داد: درباره خدمات این اپل یکشین می توان به صرافی اب ‌ بانکیاب، جستجو بهترین قیمت ارز در نزدیکترین صرافی ، اطلاع از آخرین اخبار مرتبط، بخشنامه ها و آموزش های حوزه ارزی، ثبت انتقاد و شکایت از صرافی خاص و مبدل ارزها اشاره کرد.

4

تشکیل کارگروه مشترک با حضور مدیران بانک مرکزی

رئیس کانون صرافان ایرانیان سپس خواستار تشکیل کمیته یا کارگروه مشترک دوره‌ای با حضور تصمیم‌گیرندگان، مدیران بانک مرکزی و نمایندگان کانون صرافان شد تا مشکلات و مسائل موجود صرافان در آن مطرح شود.

2

وی تاکید کرد: بسیاری از صرافی‌ها در مناطقی فعال هستند که در آن‌جا نقل و انتقالات ارزی حجم زیادی ندارد و اگر صرافی‌های مجاز را از دست بدهیم، فعالان غیرمجاز رشد خواهند کرد.
سلطانی زاده در پایان خواستار  ایجاد باجه‌های موقت با نظارت بانک مرکزی در مکان‌هایی مانند بازارچه‌های فصلی یا نمایشگاه بین‌المللی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *