mask

صدور یکروزه مجوز تولید مواد ضد عفونی و ماسک

تصویر روز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد : ​میزان تولید مواد ضد عفونی کننده در کشور ۸ برابر شده و مجوزهای لازم برای ایجاد خطوط تولید جدید در کمترین زمان صادر می‌شود.

به گزارش تصویر روز صابر پرنیان در مصاحبه اختصاصی با صدا وسیما گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تقاضا برای مواد ضدعفونی کننده و ماسک صد برابر شده است.
وی افزود: ​پیش از این در کشور کارخانه‌های تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کردند.
وی گفت:​ با این حال هم اکنون ۲۲۰ واحد که در گذشته در تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده فعالیت داشتند به افزایش تولید تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود رسیده اند و خیلی از واحد‌ها خطوط تولید خود را عوض کرده‌اند تا برای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک و لباس‌های گان اقدام کنند.
پرنیان افزود: مجوز‌های مربوط به واحد‌های تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها در همان روز صادر و به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود و این سازمان نیز در کمتر از ۳ یا ۴ روز مجوز‌های لازم را صادر می‌کند.
وی گفت: در روز‌های اخیر ۱۲۰ مجوز جدید در این زمینه صادر شده است.
پرنیان افزود: تولید الکل نیز در کشور ۴ برابر افزایش ظرفیت و تولید داشته‌ایم و در مواد شوینده نیز افزایش تولید دو برابری صورت گرفته است و هفته آینده این افزایش تولید خود را به شکل جدی نشان خواهد داد.
وی گفت: در زمینه تولید ماسک نیز ۱۰۰ واحد صنعتی پوشاک اعلام آمادگی کردند تا وارد چرخه تولید ماسک شوند.
وی افزود: در میزان تولید ماسک به یک و نیم میلیون عدد در روز رسیده ایم و تولید مواد ضدعفونی کننده ۸ برابر شده است.
پرنیان گفت: به عنوان مثال در شهرستان دماوند کارخانه‌ای که تولید اسپری رنگ داشته با تغییر خطوط روزی ۱۵۰ هزار اسپری الکلی ضدعفونی کننده دست تولید خواهد کرد.
وی افزود: در صورت تامین مواد اولیه تا ۲۰ روز آینده می‌توانیم تولید مواد ضدعفونی کننده را تا ۲۰ برابر افزایش دهیم.
پرنیان خاطر نشان کرد: کارخانه‌های الکل سازی خطوط تولید الکل صنعتی را کاهش داده‌اند و الکل اتانول تولید می‌کنند و کارخانه‌های تعطیل نیز به مدار تولید برگشته اند.
وی گفت: در استان تهران یک واحد تولید الکل با تولید روزانه ۲۵ هزار لیتر در روز‌های آینده به چرخه تولید وارد می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: میزان تولید ماسک و مواد ضدعفونی هر روز در کشور بیشتر می‌شود و با این حال تعرفه واردات الکل، ماسک و لباس گان به صفر رسیده است و وزارت صنعت برای واردات آن فراخوان داده است تا وارد کنندگان ماشین‌آلات تولید آن‌ها را نیز بتوانند وارد کنند.
وی گفت: از صادرات این محصولات نیز جلوگیری شده است و در همه کارخانه‌های بزرگ بازرس مقیم مستقر شده است تا بر فرآیند توزیع نظارت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *