mask

نظام توزیع ماسک و دستکش مشکل دارد

تصویر روز: مدیر کل تعزیرات تهران اعلام کرد: ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی داريم، اما نظام توزیع مشکل دارد.

به گزارش صدا و سیما، محمد علی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات تهران افزود: با واردات و افزایش تولید ماسکی که صورت گرفته است مشکل کمبود ماسک در استان‌ها حل خواهد شد.
اسفنانی از کشف و ضبط بیش از پنج میلیون ماسک، بیش از پنج میلیون جفت و ۱۷۰۰ کارتن دستکش و چندین هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده با تلاش سازمان تعزیرات حکومتی خبرداد و گفت: قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های مربوطه کیفرخواست را صادر کرده و در حال رسیدگی است.
رئیس تعزیرات حکومتی تهران افزود: قانون تعزیرات و امور صنفی برای احتکار، جزای نقدی در نظر گرفته است و طبق “قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی” نیز اگر احتکار باعث اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی شود از پنج تا ۲۰ سال حبس دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: شاید ما مانند ایتالیا بحث قرنطینه و جریمه‌های سنگین خروج از منزل را نداشته باشیم، اما مقررات ما در بحث برخورد با احتکار قطعا به همین سبک و سیاق، سنگین و بازدارنده است.
اسفنانی درباره با میزان احتکار در روز‌های اخیر عنوان کرد: گزارش‌ها حاکی از کاهش کشفیات اقلام احتکار شده است که نشان می‌دهد میزان احتکار کاهش پیدا کرده است.
اسفنانی با بیان اینکه محلول ضدعفونی کننده و دستکش در داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی قابل تهیه هستند، افزود: اقلام کشف شده توسط سازمان تعزیرات در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا خودشان متناسب با نیاز توزیع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *