tblis

آشنایی با خیابان روستاولی در تفلیس

تصویر روز: شهر زیبای تلفیس در کنار باتومی از جمله شهر های توریستی و دیدنی در کشور گرجستان هستند و و سالانه کردشگران بسیاری را جذب خود می کنند.

شهر تفلیس، پایتخت خوش آب و هوای گرجستان است که در تمامی ایام سال آب و هوایی ملایم و معتدل دارد و تابستان گرم آن در کنار سواحل دریای سیاه بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود. همینطور تفلیس یکی از تاریخی ترین شهرهای دنیا نیز محسوب می گردد که آثار تاریخی ارزشمند آن برای روزها گردشگران را سرگرم خواهد نمود . در طول تاریخ فرمانرویان بسیاری بر این منطقه حکمرانی می نمودند و به همین خاطر در گوشه و کنار این شهر آثار تاریخی گوناگونی از هر کدام از آنها به یادگار مانده است. صنعت گردشگری و توریسم در این کشور به خصوص در سالهای اخیر دارای پیشرفتی چشمگیر بوده و این را جاذبه های مدرنی که از گوشه و کنار این شهر سر برآورده اند و همین طور از امکانات رفاهی و اقامتی متنوع و مدرن به وجود آمده در آن میتوان فهمید.

در ادامه قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا را به شما معرفی نماییم پس با ما همراه باشید:

خیابان روستاولی

خیابان بسیار زیبا و پر جنب و جوش روستا ولی یکی از مکانهای پر طرفدار در آفر تور تفلیس است که احیانا حین بازدید از این شهر گذرتان بارها به آن خواهد افتاد . بسیاری از ادارات دولتی این شهر نظیر پارلمان قدیم گرجستان، کلیسای کاشوتی، مرکز اپرای تفلیس، تئاتر باله، آکادمی تئاتر روستاولی، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان همگی در همین خیابان قرار گرفته اند از آن گذشته وجود کافه های متنوع و رستورانهای کوچک و بزرگ فراوان به این خیابان روح داده اند . در نهایت این خیابان به یکی از مکانهای مورد علاقه گرجی ها و گردشگران تبدیل شده و اغلب عصرها  سراسر این خیابان پر از جمعیت خواهد شد.

حمام های حرارتی در آبانتوبانی

در منطقه زیبای آبانتونی حمام هایی آب گرم تاریخی قرار دارند که شهرت آن به همه دنیا رسیده است. این حمام ها در دوران حکومت روسیه سیاستمداران مشهوری مانند پوشکین و دوماس را در پذیرفته و با وجود چشم های آب گرم یکی از پرطرفدارترین حمام های دنیاست . در گذشته حدود  شصت و سه  حمام در این منطقه وجود داشته که اکنون تنها پنج تا از آنها دارای آب گرم بوده و مشغول به کارند.  باستان شناسان قدمت این حمام ها را در حدود هزار و پانصد سال تخمین زده اند .

شهر قدیمی تفلیس

شهر قدیمی تفلیس از جمله مکانهای تاریخی است که گفته می شود در طول تاریخ حدود بیست و نه بار تخریب شده و مجددا مرمت و بازسازی  شده است .  گشت و گذار در محله تاریخی با وجود خیابانهای باریک و سنگفرش شده آن و خانه های کهنی که دارای بالکن های زیباست شما را به قرنها قبل باز می گرداند . همچنین وجود کافه های نقلی و رستورانهای خوش منظره ای که در کنار پیاده روها قرار دارند به این منطقه حال و هوایی دلنشینی بخشیده است . این منطقه از شهر اغلب از گردشگران پر شده و دارای محبوبیت بسیاری است.

مجسمه مادر تفلیس

مجسمه زیبا و باشکوه مادر نمادی ازشهر تفلیس است که از سراسر شهر قابل رویت است. این تندیس  که به آن کارتلیس یا ددا هم گفته می شود در خارج از مرکز شهر تفلیس قرار دارد و بر بالای تپه ای به نام سولولاکی بر افراشته شده است.

قلعه ناریکالا

قلعه ای زیبا و باستانی ناریکالا بر بالای ارتفاعات کوه مقدس متاتسمیند قرار گرفته که یکی از معروف ترین قلعه های گرجستان است. مردم این شهر قلعه نارین را بسیار گرامی میدارند و از آن به عنوان  قلب و روح تفلیس یاد می کنند . برای بازدید از این مکان دیدنی می بایست آماده یک پیاده روی طولانی شوید و تا ارتفاعات صعود نمائید ، حین رسیدن به نقطه بالای راه شاهد مناظر شگفت انگیزی خواهید بود که در تفسیر نمی گنجد . قیمت تور باتومی را در سایت سفر باتو ارزان بخرید.

کلیسای سامبا

کلیسای باشکوه سامبا بر بالای ارتفاعات سنت الیاس قرار گرفته که دارای معماری بسیار زیبایی است  محوطه داخای این بنا ظرفیت گنجایش پانزده هزار نفر را دارد و بزرگترین کلیسای این کشور محسوب می گردد.

خانه اپرای پالیاشویلی

خانه اپرا پالیاشویلی یکی از سالنهای بزرگ اپرا در دنیاست که دارای شکوه و زیبایی خیره کننده ای است .  این سالن اپرا در مرکز شهر تفلیس قرار دارد و دسترسی به آن آسان است پس پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر برنامه های این سالن اپرا را چک نموده و اگر با برنامه های شما همخوانی داشت شانس حضور در آن را از دست ندهید.

چشیدن طمع خینکالی و خاچاپوری

خینکالی و خاچاپوری ازجمله غذاهای لذیذ و خوشمزه در این کشور است که در هر گوشه و کنار این شهر سرو می گردد و با ذائقه ما ایرانیان همخوانی دارد . خاچاپوری در واقع نوعی نان است که با پنیر ایمرتی یا سولگونی پر شده است و خینکالی نیز نوعی خمیر است که با گوشت و ادویه پر می شود و در نهایت با روغن سرخ می گردد و چیزی نزدیک به پیراشکی گوشت ماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *