rahmani

امسال 40 برنامه جهش تولید عملیاتی می شود

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال در هفت محور، برنامه‌های جهش تولید برنامه ریزی شده است که با مشورت تشکل‌ها و مراکز علمی در غالب ۴۰ برنامه عملیاتی خواهد شد.

به گزارش صدا وسیما، آقای رضا رحمانی در حاشیه هفتمین جلسه ستاد راهبری جهش تولید که با حضور وزرای صمت و نفت در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه‌ها متناسب با فرصت‌های کشور و ظرفیت‌های خوب کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت تدوین و ارائه و کارگروه مربوطه آن نیز امروز تشکیل شد.

وی ادامه داد: نهضت ساخت داخل یکی از برنامه‌های جهش تولید است که امسال نیز مانند پارسال سه و نیم میلیارد دلار برای ساخت داخل به آن اختصاص داده شده که این رقم برای سال آینده نیز در نظر گرفته شده است.
وزیر صمت گفت: دولت امسال از واردات به میزان ۱۰ میلیارد دلار برای حمایت از تولید داخل و اشتغال زائی، جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: مدیریت واردات با استفاده از ابزار‌های کنترل و سیاست گذاری مناسب، توسعه صادرات با تمرکز بر کشور‌های همسایه، فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، سیاست‌های تنظیم بازار، توسعه تجارت الکترونیک، اصلاح فضای کسب وکار و توجه به مناطق کمتر برخوردار، توجه به صنایع پیشرو و شیوه‌های نوین تامین مالی از دیگر برنامه‌های جهش تولید این وزارتخانه در سال ۹۹ است.

وزیر صمت با اشاره به موضوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد گفت: این برنامه‌ها متناسب با اطلاعاتی که از تاثیر کرونا در اقتصاد، تولید و تامین کالا و تقاضا داریم مدنظر قرارگرفته است.

آقای رحمانی افزود: در شرایط فعلی نیز در بخش هایی، تولید چند برابر افزایش یافته، اما در بخش‌هایی با کاهش تقاضا و مشکل گردش نقدینگی مواجه شده ایم به همین علت موضوع تحریک تقاضای داخلی از دیگر برنامه‌های ما در سال جهش تولید است.

وی ادامه داد: پارسال باوجود منابع در آمد کم دولت توانستیم به رشد خوبی برسیم و امیدواریم امسال نیز با استفاده از ظرفیت‌های خوب موجود و حمایت‌های مردم برنامه‌های جهش تولید را به نتیجه برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *