amlak.3

خرید و فروش مسکن متوقف شد

تصویر روز: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: این احتمال وجود دارد که با مهار کرونا در کشور شاهد افزایش نرخ و قیمت در بخش های اقتصادی اصلی باشیم، یعنی آنکه این موج تورمی از بازار دلار و ارز شروع شده و سپس به بازارهای طلا، خودرو و مسکن برسد.
به گزارش تصویر روز سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره آینده بازار مسکن در 6 ماهه سال 99، گفت: به نظر من تحلیل درباره وضعیت بازار مسکن به ویژه در حوزه اجاره طی ماه های آینده بسیار سخت باشد، زیرا همواره بازار مسکن تحت تأثیر عوامل اقتصادی دیگر بوده است.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که با مهار کرونا در کشور شاهد افزایش نرخ و قیمت در بخش های اقتصادی اصلی باشیم، یعنی آنکه این موج تورمی از بازار دلار و ارز شروع شده و سپس به بازارهای طلا، خودرو و مسکن می رسد.
بازار خرید و فروش مسکن عملا متوقف شد
وی گفت: در شرایط کنونی به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز مشاوره املاک، عملا بازار خرید و فروش مسکن متوقف شده است و این بازار فعلا در وضعیت سردرگمی قرار دارد، در این شرایط بازار مسکن به سمت رکود و کاهش موقتی قیمت می رود، اما به نظر من این مسائل پایدار نبوده و مقطعی است.
نقش مسائل فرهنگی در مدیریت بازار اجاره مسکن
موسوی بیوکی نقش مسائل فرهنگی را در مدیریت بازار اجاره مسکن در چند ماهه آینده تأثیرگذار دانست و گفت: امیدوارم مردم برای مدیریت بازار اجاره مسکن و مقابله با افزایش چشمگیر نرخ اجاره پیش قدم شوند، در چند ماه اخیر هم شاهد بودیم که مالکان نسبت به بخشش اجاره ملک یا مغازه اقدام کرده اند، از این رو این امید می رود که در تابستان امسال نیز مالکان از افزایش سقف قرارداد اجاره مسکن اجتناب کنند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: باید صبر کنیم تا تبعات ناشی از دوران کرونا، خود را در دوران پساکرونا نشان دهد، اوج نقل و انتقالات بازار اجاره در دوره سه ماهه تابستان است که وزارت راه و شهرسازی باید برنامه ریزی کلانی را برای مدیریت این حوزه صورت دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *