borrell

تاسف اروپا از رفتار آمریکا علیه ایران

تصویر روز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مخالفت آمریکا با درخواست ایران از صندوق بین‌المللی پول برای اعطای تسهیلات مالی درمبارزه با ویروس کرونا ابراز تاسف کرد.
به گزارش تسنیم، «جوسپ بورل» در کنفرانس مطبوعاتی از بروکسل اظهار داشت؛ ما از پیش‌تر اعلام کردیم که تحریم‌ها نباید بر فعالیت‌های تجاری بشر دوستانه تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه «آمریکایی‌ها اصرار دارند تحریم‌ها در این زمینه تاثیری ندارد» افزود: مشکل این است که ایران منابع لازم برای خرید کالاهای مورد نیاز در مبارزه با ویروس کرونا را در اختیار ندارد.

بورل تصریح کرد که اتحادیه اروپا از کاهش تحریم‌ها علیه ایران و درخواست این کشور از صندوق بین المللی پول برای دریافت کمک مالی درمبارزه با کرونا حمایت می‌کند.

وی بر همین اساس افزود؛ از اینکه ایالات متحده آمریکا با تصمیم صندوق بین المللی پول در این زمینه مخالفت می‌کند متاسف هستیم. این در خواست بنا به دلایل بشردوستانه باید پذیرفته می‌شد اما طبق قوانین صندوق اگر کشورها مخالفت کنند امکان کمک وجود ندارد.

بورل با بیان اینکه در این زمینه با مدیرعامل صندوق بین المللی پول رایزنی کرده تصریح کرد از تصمیم گرفته شده به دلایل بشر دوستانه عمیقا متاسف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *