naft.5

میزان تولید نفت روسیه در ماه آوریل

تصویر روز: روسیه در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) روزانه 11.35 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی تولید کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، روسیه تولید نفت و میعانات گازی خود را در ماه آوریل پیش از کاهش تولید در ماه جاری بر اساس توافق کاهش تولید، به 46.45 میلیون تن یا 11.35 میلیون بشکه در روز افزایش داد. این رقم در ماه مارس برابر با روزنه 11.29 میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، آمارهای وزارت انرژی این کشور نشان داد ارقام ماه آوریل بالاترین رقم متوسط ماهانه از ژانویه 2019 به شمار می رود زمانی که تولید نفت این کشور روزانه 11.38 میلیون بشکه بود.

کشورهای صادرکننده نفت اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، ماه گذشته بر سر کاهش حدود 10 میلیون بشکه در روز یا 10 درصد تولید نفت در جهان از ابتدای ماه می تا پایان ماه ژوئن موافقت کردند.

کشورهای آمریکا، کانادا، نروژ و برزیل نیز احتمالا بر این کاهش تولید نفت بپیوندند که در این صورت در مجموع میزان کاهش تولید به 20 درصد عرضه نفت در جهان خواهد رسید. با این حال، شیوع ویروس کرونا حدود 30 درصد تولید تقاضا برای نفت را کاهش داده است.

انتظار می رود روسیه تولید نفت خود را بر اساس پایه 11 میلیون بشکه در روز در ماه های می و ژوئن 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

این رقم میعانات گازی با نفت بسیار سبک را شامل نمی شود. وزارت انرژی روسیه، میزان تولید میعانات گازی را به صورت جداگانه اعلام نمی کند.

شرکت «تات نِفت» یک شرکت متوسط روسی تولیدکننده نفت اعلام کرد در ماه آوریل 1.994 میلیون تن نفت تولید کرده است که از 2.442 میلیون تن در ماه مارس کمتر است.

این کاهش حدود 90 هزار بشکه در روز یا 16 درصد به نسبت ماه مارس است. این شرکت دلیل این کاهش تولید را اعلام نکرد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت کاهش تولید «تات نِفت» به علت پر بودن ظرفیت ذخیره سازی این شرکت و تقاضای ضعیف از سوی اروپا بوده است.

به گزارش اینترفکس، تولید گاز طبیعی روسیه در ماه آوریل به 55.14 میلیارد مترمکعب رسید که کاهش 14.3 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

همچنین صادرات نفت روسیه 2.2 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و به 83.79 میلیون تن در بازه زمانی ژانویه تا آوریل رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *