samsung goshi

نیاز ماهانه یک میلیون گوشی موبایل در کشور

تصویر روز: دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل و تبلت: در حال حاضر یک میلیون گوشی تلفن همراه ماهانه در کشور مصرف و خریداری می‌شود.

به گزارش صدا و سیما، امیر اسحاقی در مصاحبه اختصاصی افزود: آشفتگی فعلی در بازار موبایل به خاطر تاثیرات بیماری کرونا بر روی صنعت و زنجیره تامین موبایل است و همچنین کشور‌های خارجی و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل از اول اسفند سال گذشته تمام سفارش‌ها را سه ماه عقب انداخته اند.
وی گفت:کشور‌های ویتنام، دبی، کره و چین سطح تولید خود را به شدت پایین آورده‌اند و همچنین مسیر انتقال پول هم در کشور امارات مشکل جدی پیدا کرده و باعث شده تا این زنجیره متوقف شود.
اسحاقی افزود: کشور ما هم به مدت دو ماه همه جا تعطیل بود و کل شرکت‌های وارد کننده و واحد‌های صنفی نیز تعطیل بودند و عملاً نیاز کشور به امروز رسیده است.
وی گفت: در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون گوشی وارد کشور شده و تقریباً ۱۴ میلیون آن تا به امروز مصرف شده است، این در حالی است که کشور ما در حال حاضر ماهی یک میلیون گوشی تلفن همراه مصرف دارد.
دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل و تبلت گفت: با این شرایط اگر وزارت صنعت و بانک مرکزی برنامه ریزی جدی در دستور کار قرار دهند بازار به آرامش خواهد رسید و حدود ۷۵ شرکت وارد کننده موبایل و ۷۵ هزار واحد صنفی در سطح کشور پایه کار هستند تا کار را به صورت جدی دنبال کنند و مشکلات را بر طرف کنند.
اسحاقی در خصوص مشکلات پیش رو در کشور هم گفت: در حال حاضر ثبت سفارش مشکل دارد تامین ارز با مشکل روبرو است و هواپیما برای حمل بار به اندازه کافی وجود ندارد و فرایند ثبت سفارش اول اردیبهشت شروع شده و به خاطر تعطیلی‌ها یک صف بزرگی از تجار درست شده برای گرفتن ارز.
وی گفت: اگر تکلیف وارد کننده‌ها و فروشندگان در ۱۰ روز آینده مشخص شود می‌شود این بازار را کنترل کرد وگرنه نظام تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *