khodro.5

ورود سازمان بازرسی به ماجرای نابسامانی خودرو

تصویر روز: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در مورد افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن با معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه کرده‌ایم.

به گزارش فارس، حجت‎ الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه توضیح داد: سازمان بازرسی پس از دستور ریاست قوه قضاییه، موضوع مطالبات پرستاران را پیگیری کرده و بخشی از مطالبات آنها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: جلساتی به‎ منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران از جمله رقم دستمزد آنها در سال ۹۹ با حضور آنها و کارفرمایان برگزار شده است که گزارش آن را تقدیم رئیس دستگاه قضا خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و سازمان بازرسی منتظر دریافت توضیحات مقامات ذیربط در این زمینه است.

به گزارش فارس، بازار خودرو در ایران به واسطه انحصار و تعرفه بالا در مقابل خودروی وارداتی و تقاضای مردم برای خودرو همیشه پیچیده است، این روزها که سیل نقدینگی وارد بازار بورس و خودرو شده، مردم برای پیش‌فروش خودروهای داخلی می‌خواهند ثبت نام کنند، اما باز هم متاسفانه در تبانی بین دلالان و برخی مسئولان شرکت‌های خودروساز،‌ سایت ثبت نام به راحتی در دسترس مردم نیست و دلالان برای ثبت نام خودرو مبالغی از یک تا ۳ میلیون تومان از مردم طلب می‌کنند تا برای پیش فروش خودرویی که قرار است در آینده ساخته و فروخته شود ،‌نام نویسی کنند. در این بین شرط عدالت و بهره‌گیری مردم از فرصت برابر زیر سوال می‌رود و نمایندگان مجلس هم گرچه هنوز گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان را در مجلس قرائت نکرده‌اند، اما سوالاتی از وزیر صنعت در این باره مطرح کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *