faraji.it

بازار محصولات دست دوم «آی تی» رونق گرفت

تصویر روز: رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در گفت و گو با بخش اقتصادی رادیو تهران به تشریح فعالیت های این صنف پرداخت.

رونق بازار محصولات دست دوم

محمدرضا فرجی در گفت و گو با حمید طلیمی کارشناس اقتصادی برنامه «تهران من» رادیو تهران اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت ها ، بازار خرید محصولات دست دوم آی تی در تهران رونق گرفت.
وی اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته مراجعات مردم برای تعمیر و بروز رسانی تجهیزات خود شامل لپ تاپ و کامیوتر های خانگی افزایش داشته است.
وی یادآورشد: البته سال قبل نیز در مقطعی شاهد این اتفاق بودیم اما بازار کالاهای دست دوم و تعمیرات طی ماه های گذشته داغ تر شد.

رشد تقاضا برای خرید
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه گفت و گوی زنده با رادیو تهران اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و گسترش فعالیت های آنلاین در کشور از جمله روش جدید تحصیل دانشجویان و دانش آموزان، میزان تقاضا برای خرید کامپیوتر و لپ تاپ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30درصد رشد داشت.

آغاز مجدد ثبت سفارش کالاها

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه از آغاز مجدد ثبت سفارش برخی محصولات اعضای این صنف خبر داد.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اشتباهی که بوجود آمده بود کار ثبت سفارش برخی محصولات اعضای این اتحادیه توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت متوقف شده بود.
به گفته وی مدتی قبل دو شرکت داخلی اعلام کردند کار تولید برخی محصولات وارداتی را آغاز کرده اند که این موضوع موجب بروز این اشتباه گردید.
وی افزود: به همین دلیل وزارت صمت از واردات این چند قلم کالا جلوگیری کرد و برای مدتی کار ثبت سفارش این کالاها متوقف شد. این موضوع موجب کمبود این محصولات و افزایش تقاضا در بازار شد.
محمدرضا فرجی یادآورشد: خوشبختانه با پی گیری های صورت گرفته و همکاری و مساعدت مناسب مسئولان وزارت صمت و سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران این مشکل برطرف گردید و کار ثبت سفارش این محصولات از سر گرفته شد.

افزایش فقط 5 تا 10 درصدی قیمت ها
محمدرضا فرجی در پایان با اشاره به افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت ها در بازار گفت: پیش بینی می شود با توجه به شروع مجدد ثبت سفارش کالاهایی که امکان تولید در کشور ندارند و  همچنین ورود و عرضه محصولات جدید کمبود برخی محصولات جبران و نرخ ها نیز به تعادل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *