139507301022087551464653

برخورد پلیس با خودروهای شیشه دودی

تصویر روز: رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به اینکه استفاده از شیشه دودی تخلف محسوب می‌شود، از اجرای طرح برخورد با خودور‌های شیشه دودی خبر داد.

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس لرستان، سرهنگ مرتضی چغلوند، با بیان اینکه در فصل گرما برخی از رانندگان برای جلوگیری از تابش نورخورشید به داخل خودور‌ها مبادرت به نصب برچسپ دودی بر روی سطوح داخلی شیشه خودرو می‌کنند، اظهار داشت: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می‌شود، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند ناهنجاری‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، افزود: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشنان از فاصله ۳ متری قابل تشخیص نباشند تخلف است و پلیس خودرو‌های متخلف را اعمال قانون و رانندگان ملزم هستند نسبت به رفع اثر اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور لرستان گفت: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد این نوع از تخلفات در حوزه درون شهری رو به افزایش است که به همین علت طرح انضباط اجتماعی برخورد با تخلفات شیشه دودی در دستور کار قرار گرفته است.

چغلوند در پایان با اشاره به اینکه از این به بعد اجرای این طرح به صورت مستمر در استان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۲ هزار و ۱۱۰ دستگاه خودرو به علت تخلف استفاده از شیشه دودی اعمال قانون شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *