serivis madares

شهریه سرویس مدارس از اول سال برگردانده می‌شود

تصویر روز: سخنگوی وزارت آموزش و پروش گفت: برای اجرای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ چندین طرح در حال بررسی است ولی هنوز هیچ طرحی برای اجرای قطعی در این وزارت خانه به تصویب نرسیده است.

مسعود ثقفی در گفتگو با حمید طلیمی خبرنگار برنامه‌ “تهران‌ من” رادیو تهران ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به پیش‌بینی وزارت بهداشت در مورد احتمال شیوع کرونا با آغاز پاییز و همزمان با آنفلوآنزای فصلی، ممکن است مدارس همچنان تعطیل بمانند.
وی گفت: همچنین طرح‌هایی نیز پیشنهاد شده که دانش‌آموزان به صورت یک روز در میان به مدارس بروند. البته هنوز هیچ برنامه‌ای در مورد نحوه‌ی برگزاری سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ مشخص نشده است و راهکارهای مختلفی در حال بررسی است تا بتوانیم به یک نظر مشترکی رسیده و به درستی با کرونا مقابله کنیم.

این مسئول در وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین امکان دارد آموزش‌ها از طریق فضای مجازی یا “شبکه‌ی شاد” ادامه یابد و یا اینکه در طول مدت زمان بتوانیم به نتیجه‌ی قطعی برسیم.
وی افزود: پیشنهاداتی هم هست که سال تحصیلی جدید زودتر آغاز شود تا بتوانیم از فرصت ضعیف شدن کرونا استفاده کنیم و زودتر مدارس را شروع کنیم تا اگر در طول سال تحصیلی مشکلی پیش آمد در آموزش به دانش‌آموزان خللی ایجاد نشود.
ثقفی خاطرنشان کرد: گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم و بسیاری از این طرح‌ها باید زیر نظر مجلس شورای اسلامی به صورت قانون به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود یا در برخی موارد خاص اجازه داده شده است که شورای آموزش و پرورش در این رابطه اظهار نظر کند. ما هم به عنوان مجری، قوانین را اجرا می‌کنیم.

وی در مورد بحث سرویس مدارس و بازگرداندن مبالغ دریافتی هم گفت: کارگروهی برای این امر، مرکب از اعضای فعال در این عرصه تشکیل شده که شامل نماینده‌هایی از تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی، آموزش پرورش و شرکت حمل‌و‌نقل ترافیک هستند. در این کارگروه مصوب شد که از ابتدای سال جدید هزینه‌ی سرویس‌ها به خانواده‌ها عودت داده شود.
ثقفی گفت: در مورد مدارس غیردولتی هم مصوب شد تا هزینه‌ی خدمات ارایه داده نشده به دانش‌آموزان را که در ابتدای سال تقبل کرده و مبالغ را دریافت کرده بودند به خانواده‌ها بازگردانند.

این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: ممکن است برخی از مدارس غیردولتی توافقی با والدین کرده و به جای نقل و انتقال پول مبالغ برگشتی را از هزینه‌های سال تحصیلی بعدی کم کنند. به هر حال با هر توافقی که صورت بگیرد لازم است این مبالغ به خانواده‌ها پرداخت شود.
وی در رابطه با برگزاری جلسات حضوری امتحانات نهایی دوازدهم و نهم متوسطه هم گفت: آزمون حضوری برای مقطع دوازدهم تحصیلی ما الزامی بود و چاره‌ای جز برگزاری آن نبود. در خصوص پایه‌ی نهم ما چون مجوز را از وزارت بهداشت دریافت نکرده بودیم در حال حاضر امتحاناتش به صورت حضوری در حال برگزاری است. اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده این است که از روز شنبه، ۱۰ خرداد آموزش و پرورش از رسانه‌ها دعوت کرد تا از نحوه‌ی برگزاری امتحانات آزمون پایه‌ی نهم بازدید کرده و مطمئن باشند که پروتکل‌های ستاد ملی کرونا به درستی در مدارس اجرا می‌شود.

مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما خواهند بود. همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

برنامه این هفته «تهران من» رادیو تهران به تهیه کنندگی «بشیر جعفری نیا» و سردبیری «مینا نیکانیک» اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *