fahimi.saham

آمادگی بانک های آینده و تجارت برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت

تصویر روز: سخنگوی سهام عدالت مشمولان “سهام عدالت” میتوانند ۶۰ درصد از ارزش سهامشان را از طریق کارت اعتباری بانکی دریافت کنند.

به گزارش تصویر روز حسین فهیمی درگفت و گو با برنامه «تهران‌من» رادیو تهران گفت: طبق تصمیمی که در ستاد هماهنگی سهام عدالت گرفته شد بانک‌های کشور مجاز شدند از محل اعتبارشان کارت‌هایی را در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار داده و پشتوانه‌ی این کارتهای اعتباری، دارایی مشمولان این سهام عدالت خواهد بود.
وی افزود: شرکت پایه‌گذاری مرکزی اعلام آمادگی کردند که ۶۰ درصد از سهام عدالت را می‌توانند در قالب کارت‌های اعتباری به صاحبان سهام ارائه دهند و آنان می‌توانند از طریق این کارت‌ها به مراکز عرضه‌ی کالا و خدمات مراجعه کرده و خرید کنند.

وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالتی که از این کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند باید تا یک سال بعد مبلغ را پس بدهند. این باز پس‌دهی میتواند از هر درآمدی که سهام داران دارند انجام گیرد و نهایتا دوباره این تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد. به گزارش تصویر روز حسینی افزود: از بانک مرکزی درخواست کردیم در این خصوص رویه‌ی واحدی را طراحی کرده و به ما ابلاغ کنند. نقطه‌ی بانکی مشخصی را برای صاحبان سهام عدالت مشخص کنند تا هر مشمول این سهام به صورت حضوری و غیر حضوری به بانک های مشخص شده مراجعه کند.

وی از مهمترین اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از اقدامات عجولانه‌ی سهامداران در فروش دارایی شان خواند و اظهار امیدواری کرد: این افراد با استفاده از کارت‌های اعتباری سهام عدالت کمی تامل کرده و برنامه‌ریزی بهتری را برای سهامشان در نظر بگیرند.

سخنگوی سهام عدالت گفت: در حال حاضر دو بانک تجارت و آینده برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند. اعلام آمادگی بانک‌ها قطعا ضمانت اجرایی دارد. به گزارش تصویر روز این بنگاه‌های اقتصادی وابسته به بانک مرکزی حاضرند منابع کافی برای اعطای تسهیلات را به دلیل پشتوانگی بالای “سهام عدالت ” در اختیار متقاضیان کارت‌های اعتباری سهام عدالت قرار دهند.
وی افزود: در حال حاضر منتظر یکسان‌سازی رویه ها، یکسان سازی نرخ سود کارت‌های اعتباری و یکسان سازی سررسید پرداخت‌ها از سوی بانک‌ها هستیم و به زودی اخبار بعدی در این راستا را به اطلاع سهام‌دارانی که قصد استفاده از کارت‌های اعتباری دارند اعلام می‌کنیم.

1 thoughts on “آمادگی بانک های آینده و تجارت برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *