rohaninia

افتتاح سامانه‌ نوبت‌دهی خدمات الکترونیک قضایی

تصویر روز: مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: در مراسم رونمایی از سامانه‌های الکترونیکی که چهارم تیرماه برگزار شد، سامانه‌‎ی نوبت‌دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور آیت الله رییسی، ریاست این قوه افتتاح شد.

حسن روحانی‌نیا در گفتگو با حمید طلیمی کارشناس برنامه “تهران‌من” رادیو تهران که به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی قوه‌ی قضائیه انجام شد، اظهارداشت: سابقا مردم وقتی نیاز به دفاتر خدمات قضایی کشور داشتند باید به صورت حضوری به این دفاتر مراجعه می‌کردند و این مساله باعث هدر رفتن وقت مردم بود اما سامانه‌ای طراحی شده است که در سایت کانون دفاتر الکترونیکی قضایی کشور تعبیه شده و مردم می‌توانند وارد این سامانه شده و نزدیکترین دفتر الکترونیک قضایی و ساعت حضور در دفتر را انتخاب کنند و بدون ایستادن در نوبت‌های طولانی کارشان را انجام دهند.

وی در مورد حوزه‌ی فعالیتی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: دفاتر خدمات درگاه ارتباط مردم با قوه‌ی قضاییه است و تقریبا تمامی خدماتی که پیش از این با مراجعه مردم به نهادهای قضایی به صورت حضوری انجام می‌شد این روزها با مراجعه‌ی مردم به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می‌شود.

این مسئول در قوه‌ی قضائیه بیان داشت: بالغ بر دو هزار خدمات کیفری و حقوقی در این دفاتر قابل انجام است. این دفاتر در تمام نقاط کشور وجود دارد و مردم می‌توانند شکایات خود را مستقیما در این دفاتر تنظیم کنند.
وی با اشاره به اینکه تعداد این دفاتر در سطح کشور کم است، بیان داشت: در شهر تهران حدود ۶۵ دفتر خدمات قضایی و در کل استان تهران تعداد ۸۵ دفتر خدمات قضایی وجود دارد که اخیرا فراخوانی توسط قوه‌ی قضائیه صورت گرفته که امیدواریم ۴۰ دفتر دیگر به شهر تهران افزوده شود تا ازدحام و معطلی‌های مردم در این دفاتر کاهش یابد.
روحانی نیا افزود: در شهرستانها نیز افزایش دفاتر خدمات قضایی در برنامه‌ی قوه‌ی قضائیه بوده و مجوزهای جدیدی در حال صدور است. در این راستا مجوز راه اندازی صد دفتر جدید به‌تازگی صادر شده است.

وی در مورد سامانه‌های ثنا و سخا گفت: محل انحصاری ارائه‌ی این خدمات، دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی است. سیستم ثبت نام الکترونیکی با عنوان “ثنا” و سیستم خدمات الکترونیک قضایی نیز با عنوان “سخا” به مردم معرفی شده است و این دو سامانه انحصارا در اختیار ما هستند.

مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما خواهند بود. همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *