oghbaei.2

خبر اجاره‌ یک خانه توسط دو خانوار صحت ندارد

تصویر روز: نایب رییس اتحادیه‌ی مشاورین املاک در رابطه با انتشار خبری مبنی بر رواج درخواست هم‌خانگی دو خانوار در یک خانه‌ی مسکونی و اجاره‌ی پشت‌بام‌ها برای گذران شب توسط افرادی که دیگر توان اجاره‌ی مسکن ندارند با خبرنگار اقتصادی “تهران‌من” گفتگو کرد.

حسام عقبایی در گفت و گو با حمیدطلیمی در این رابطه گفت: همانطوری که مردم در جریانند افزایش اجاره‌بها در شهرها بوجود آمده و این معضل را نمی‌توان انکار کرد اما این دو خبر را به طور کامل تکذیب می‌کنم و این نخستین باری است که بعد از بیست و دو سال فعالیت در حوزه‌ی مدیریت مشاوران املاک، چنین چیزی به گوشم خورده است.
وی افزود: ما که در کف بازار مسکن هستیم قاعدتا باید حتی یک مورد از چنین مواردی را دیده یا شنیده باشیم اما واقعیت این است که چنین چیزی وجود ندارد اما نمی‌توان مشکلات بزرگ بوجود آمده در حوزه‌ی مسکن را انکار کرد و قطعا باید دولتمردان کشورمان، نمایندگان مجلس و روسای قوه‌ی قضائیه سریعا برای بهبود شرایط مردم در حوزه‌ی مسکن اقدام کرده برنامه‌های موثری را اجرایی کنند.

این کارشناس در بخش مسکن انتشار این نوع خبرها را، ایجاد جنبه‌ی منفی و ناهنجاری‌های غیرواقعی در جامعه و ناراضایتی بیشتر مردم از مسئولان دانست و گفت: ما در فرهنگ ایرانی خانه‌های قدیمی داشتیم که چند خانواده در آنها زندگی می‌کردند اما هرگز دو خانواده در یک اتاق زندگی نمی‌کرد. امروز هم چنین مواردی وجود ندارد و حتی زوج‌های جوان که در گذشته مدتی در کنار مادر و پدر زندگی می‌کردند امروزه تمایل به زندگی مستقل دارند.

عقبایی افزود: حتی اگر دو خانواده با هم نسبتی نزدیک داشته باشند هم در هتل نمی‌توانند یک سوئیت و یک اتاق کرایه کنند. وقتی این فرضیه در یک اجاره‌ی کوتاه مدت وجود دارد قاعدتا برای اجاره‌ی بلندمدت نیز مباحث شرعی در نظر گرفته می‌شود و از لحاظ قانونی این امر قابل انجام نیست. موجرین ما هم عموما این فرهنگ را ندارند و این کار تماما غیرمنطقی و غیر‌متعارف و غیرشرعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *