lavazem khanegi

افزایش بی رویه قیمت ها در بازار

تصویر روز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌ گوید باید با الگوبرداری از کشورهای موفق زمینه ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها را فراهم کرد چراکه با شیوه کنونی بهای کالاها در مغازه‌های موجود در یک خیابان با یکدیگر متفاوت است.

الهام آزاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: هرچند برخی تولیدکنندگان رشد نرخ ارز را دلیل گرانی محصولات تولیدی مطرح می‌کنند اما افزایش قیمت بسیاری از کالاها به این اندازه که گران شده، ارتباطی با ارز ندارد زیرا تولید داخل است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که نظارت دقیق و کاملی بر بازار اعمال نمی‌شود، لوازم خانگی ایرانی تولید داخل نیز با قیمت‌های افسار گسیخته به بازار عرضه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از گرانی‌های لجام گسیخته، اضافه کرد: باید با الگوبرداری از کشورهای موفق در زمینه کنترل بازار، فضای کاهش قیمت‌ها را فراهم کرد چراکه با شیوه کنونی بهای کالاها در مغازه‌های موجود در یک خیابان نیز با یکدیگر متفاوت بوده و قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: اگر مجلس ریل‌گذاری و بسترسازی مناسب و دقیقی داشته باشد و دستگاه‌های نظارتی نیز به درستی به وظایف خود در نظارت و برخورد با متخلفان، گرانفروشان و محتکران عمل کنند زمینه تعدیل بهای کالاها و ساماندهی بازار فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *