ImageHandler

افتتاح دو شعبه خدمات الکترونیک قضایی در زندان تهران بزرگ

تصویر روز: با حضور جمعی از مسؤولان قضائی و اجرائی قوه قضائیه، دو شعبه خدمات الکترونیک قضایی به منظور تسهیل دسترسی زندانیان به خدمات فناورانه و هوشمند در زندان تهران بزرگ افتتاح شد.

به گزارش تصویر روز به نقل از «مافا» قوه قضائیه، در این مراسم سیدحمید نجم آبادی معاون امور عمومی و پشتیبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضائی کشور اعلام کرد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با هدف هوشمندسازی دستگاه قضائی در تراز انقلاب اسلامی، آمادگی این را دارد که شعبات خدمات الکترونیک قضائی را به تدریج و مستمر در تمام زندان های کشور راه اندازی نماید.

وی تأکید کرد : براساس برنامه ریزی انجام شده و تفاهم نامه های منعقده، به تدریج تمامی زندان ها به شعبات خدمات الکترونیک قضائی مجهز خواهند شد.
سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضائی کشور با اشاره به فرایند دادرسی الکترونیک خاطر نشان ساخت : امسال را سال دادرسی الکترونیک قرار دادیم و بیشترین تجهیزات تهیه شده به این امر اختصاص داده شده است.
نجم آبادی گفت : ظرف چند ماه آینده در زندان ها و دادگاه ها در حوزه دادرسی الکترونیک مشکلی نخواهیم داشت.

آمادگی 10 دفتر برای برگزاری دادرسی الکترونیک 

در ادامه این مراسم حسن روحانی مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با اشاره به سه محور دادرسی الکترونیک، ملاقات خانواده ها با زندانیان و استقرار شعبات خدمات الکترونیک قضائی در زندان ها گفت : هم اکنون ۱۰ دفتر در استان تهران آمادگی کامل برای برگزاری دادرسی الکترونیک را دارد و سایر دفاتر نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.
روحانی نیا افزود : استانداردهای لازم جهت برگزاری هرچه صحیح تر فرایند دادرسی الکترونیک را به دفاتر ابلاغ کرده ایم تا شرایط بهتری برای ملاقات خانواده ها با زندانیان فراهم گردد و هر فرد زندانی که شرایط لازم را داشته باشد، از این خدمت بهره مند خواهد شد.

فعال‌سازی امکان امضاء الکترونیکی برای متهمان

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان تهران نیز در این مراسم از فعال‌سازی امکان امضاء الکترونیکی برای متهمان در زندان خبر داد.
حسن بابایی گفت : امروز و برای نخستین بار، جلسه دادرسی الکترونیک بین شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۱۵ و زندان تهران بزرگ با برخورداری از قابلیت جدید این سامانه برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت : با فعال سازی پد امضاء الکترونیکی در جلسات دادرسی الکترونیک، از این به بعد این امکان وجود دارد تا از طریق این سامانه، متهم در محل زندان، صورتجلسه دادگاه را امضاء کند.

افزایش خدمات الکترونیکی به زندانیان و خانواده آنها

سید حشمت الله حیات الغیب هم ضمن تقدیر از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و دادگستری کل استان تهران، ابراز امیدواری کرد:با تقویت و توسعه زیر ساخت های فناورانه زندان های استان، فرایند دادرسی و سایر خدمات الکترونیکی به زندانیان و خانواده هایشان، افزایش یابد.

ind1ex 1

ind4ex 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *