rastad

ساخت بندر جدید در سواحل مکران

تصویر روز: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور با همراهی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قرار است، پروژه‌های توسعه سواحل مکران مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش تصویر روز محمد راستاد با اشاره به سفر امروز معاون اول رئیس جمهور با همراهی وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در این سفر پیش‌بینی شده برای جلسه‌ بررسی پروژه‌های توسعه سواحل مکران است تا مهم ترین اقدامات انجام گرفته مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین اقداماتی که برای سواحل مکران انجام داده مربوط به پروژه‌های بندر چابهار است و در این زمینه ظرفیت این بندر از ۲ میلیون تن در سال به ۸ میلیون تن ارتقاء‌ داده شده است.
راستاد با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار که تعدادی پروژه روبنایی تکمیل و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: پروژه‌های زیرساختی و تجهیزاتی و همچنین کریدور لجستیکی یا دسترسی بندر به پسکرانه کماکان در بندر چابهار در حال انجام است.
وی با اشاره به اهمیت بالای نقش‌آفرینی توسعه سواحل مکران برای سازمان بنادر و وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، نقش ‌آفرینی ویژه در توسعه سواحل مکران است، در همین زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور برای پوشش سواحل مکران ابتدا برای هرمزگان تکمیل و پس از تطبیق برای سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای یکپارچگی مناطق ساحلی کشور، قرار است یک بندر دیگر در سواحل مکران برای افق‌های آتی حمل و نقل دریایی کشور داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *