rohani.4

واکسیناسیون کرونا از بهمن ماه آغاز می‌شود

تصویر روز رئیس جمهور با اشاره به تولید سه نوع واکسن ایرانی به دست متخصصان کشورمان گفت: طرح واکسیناسیون کرونا در کشور، بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش صدا وسیما؛ آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: برای اینکه ویروس جدید انگلیسی وارد کشور نشود، دستگاه‌های مرتبط در بخش وزارت راه و بهداشت باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند و باید با قاطعیت جلوی هرگونه تجمع و تردد غیر ضرور را بگیریم و همگان باید دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و این وظیفه ملی و شرعی است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: در بخش داخلی تقریبا می‌توان گفت سال آینده ۳ واکسن در اواخر بهار و تابستان به نام‌های واکسن برکت، رازی و پاستور خواهیم داشت.

آقای روحانی افزود: امیدواریم برخی از واکسن‌ها در فصل بهار و برخی در تابستان به دست ما برسد و از هم اکنون تا پایان سال به غیر از ۱۶ میلیون دوز واکسن که سهممان است، دریافت خواهیم کرد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: به غیر از کواکس، در جا‌های دیگری تلاش می‌کنیم، در این جلسه خبر داده شد همه این تلاش‌ها این است که در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور شروع شود و این اقدام بسیار اهمیت دارد.

آقای روحانی افزود: واکسن داخلی که افتخار است، تهیه واکسن خارجی هم تا وقتی که واکسن به دست ما برسد یک ضرورت است که این کار انجام شود، امیدواریم با همکاری و یاری یکدیگر و مراعات دستورالعمل‌ها به خوبی از این مراحل عبور کنیم و با موج چهارم مواجه نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *