hasanpor.1

تولید «ملت بلون» مورد نیاز کشور با همکاری بسیج اصناف

تصویر روز: رییس بسیج اصناف کشور با اشاره به وجود توان تولید روزانه ۱۷ میلیون ماسک استاندارد گفت: پس از حضور سرمایه‌گذاران به صورت جهادی در این زمینه، پارچه ملت بلون در کشور تولید می‌شود.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن اشاره به اهمیت بررسی برنامه هفتم توسعه کشور اظهار کرد: در شش برنامه توسعه قبلی از اصناف و بازار سخنی به میان نیامده است و روی این موضوع در نشست با دبیران هیئت‌های اندیشه‌ورز تبادل نظر شد و از یک ماه گذشته بالغ بر ۳۰۰ هیئت اندیشه‌ورز بسیج اصناف کشور این موضوع را در دستور کار قرار دادند تا بسته برنامه توسعه هفتم با توجه به گام دوم انقلاب در مجمع عالی بسیج ارائه شود.

توان تولید روزانه ۱۷ میلیون ماسک استاندارد 

وی افزود: کرونا تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد و در بخش‌های مختلف از جمله کمک های مومنانه، اشتغال، بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه و آزادی زندانیان با همکاری و راهبری بسیج و اتاق اصناف فعالیت های مهمی صورت گرفته است.

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: قبل از کرونا توان تولید ۲۰۰ هزار ماسک وجود داشت ولی امروز توان تولید روزانه ۱۷ میلیون ماسک استاندارد وجود دارد که در این راستا ۲۰ هزار شغل نیز ایجاد شده و در پی آن علیرغم گران شدن سایر کالاها، ماسک ارزان شده است.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها در تولید پارچه ماسک انحصاری ایجاد کرده بودند و حدود دو ماه پارچه در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار نمی دادند که پس از حضور سرمایه‌گذاران به صورت جهادی در این زمینه، پارچه ملت بلون در کشور تولید می‌شود و به ۵۰۰ کارگاه تولیدی ماسک ارائه می‌شود.

بازگشایی کارخانه تولید پارچه چادر مشکی

حسن‌پور ادامه داد: در بخش جهش تولید نیز دو طرح اساسی از جمله تولید پارچه چادر مشکی داریم که در خوانسار پس از ده سال تعطیلی این واحد تولیدی با حمایت بسیج اصناف بازگشایی و دستگاه‌های آن تجهیز شد و در روز میلاد حضرت زهرا(س) همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد که در سال ظرفیت تولید حدود ۵ میلیون متر از این نوع پارچه را خواهد داشت.

وی افزود: طرح اساسی بعدی نیز طرح استاد شاگردی است و باید مشاغل فنی تولیدی در این راستا احیا شوند که اگر در ۶۰۰ هزار واحد تولیدی یک نفر در این طرح فعال شود برای ۶۰۰ هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس بسیج اصناف کشور تصریح کرد: به منظور توزیع دقیق کالاهای اساسی در کشور طرح کاسبان امین اجرایی شده و در خراسان رضوی این طرح با همکاری استانداری فعال است و توزیع مویرگی کالاها صورت خواهد گرفت.

خودکفایی در اقلام اساسی کشاورزی

وی با اشاره به اینکه در زمینه جهش تولید یکی از مأموریت‌ها خودکفایی در اقلام اساسی کشاورزی مانند گندم، جو و کلزا است افزود: در مسیری حرکت داریم که با دولت هم‌افزایی بیشتری صورت بگیرد.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: بسیج امتداد دستگاه های دولتی است و در بحث های مختلف از جمله سیل و زلزله و کرونا به کمک مردم می‌شتابد و در این زمینه مقابله با کرونا وزیر بهداشت تقدیر داشته است و دولت به این نتیجه رسیده که اگر در مقابله با بحران‌ها ظرفیت‌های مردمی در میدان باشند موفق خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *