پیشنهاد برگزاری نمایشگاه های دائمی در امارات

تصویر روز: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات به تشریح مهترین موانع توسعه مناسبات دو کشور پرداخت.

به گزارش تصویر روز فرشید فرزانگان که در وبینار بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری با امارات متحده عربی سخنرانی می کرد دراین خصوص اعلام کرد: عدم صدور روادید تجاری و توریستی، لغو روادید و اقامت برخی ایرانیان، سخت‌گیری بانک مرکزی امارات بر حساب‌های ایرانی، ضعف در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کانتینردار یخچالی، عدم وجود زیرساخت‌های سردخانه‌ای برای حفظ بازارهای صادراتی، نبود ثبات در صادرات محصولات و خلاءهای موجود در بخشنامه‌های بانک مرکزی از جمله مهم‌ترین موانع و مشکلات توسعه روابط اقتصادی ایران و امارات است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دایمی می تواند نقش مهمی در توسعه مناسبات دور کشور ایفاء کند. در این خصوص می توان به تجربه موفق کشور ترکیه در کشور امارات اشاره کرد.

فرشید فرزانگان در ادامه این نشست با اشاره به تغییرات جهانی شکل گرفته و ضرورت ارتباط با کشورهای همسایه مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی ایران و امارات را تشریح کرد.

وی تاکید کرد: با ظهور پلتفرم‌های جدید شاهد تغییر شکل نوع و نحوه ارایه خدمات کارخانه ها هستیم. مرزها از بین رفته است و ما شاهد دورانی هستیم که اقتصاد به راحتی می‌تواند فراتر از مرزهای داخلی کشور ها گسترش یابد.

فرزانگان، بر اهمیت اتحاد و یکپارچگی اقتصاد در شرایط فعلی به خصوص یکپارچگی اقتصادهای منطقه‌ای تاکید و با بیان اینکه امارات، ترکیه و روسیه سه کشور همسایه‌ای هستند که امکان جذب کالا را در میان کشورهای همسایه ما دارند، بر ضرورت توسعه روابط با این سه کشور تاکید کرد. به خصوص اینکه از میان این سه کشور، امارات متنوع‌ترین کالاها را وارد کرده و این موضوع، شانسی برای ایران برای توسعه روابط است.

Img20210126112813172

وی معتقد است: ساخت املاک و مستغلات، گردشگری، خرده‌فروشی،حمل‌ونقل، تجارت و خدمات پشتیبانی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی امارات هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات افزود: سبزیجات، صیفی‌جات و میوه‌جات، ماهی تازه، خشکبار، آجیل، آهن و میلگرد، سیگار و توتون، شکر، آب معدنی، آب طعم‌دار و نوشیدنی‌های غیرالکلی، کاغذ و انواع کنسرو از مهم‌ترین کالاهای مبادله شده بین ایران و امارات طبق آمار گمرک دبی است.

به گزارش تصویر روز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و امارات ، فرزانگان همچنین حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه اکسپو را فرصت مغتنمی برای صادرات دانست و خواستار تسهیل صادرات در زمان برگزاری رویداد اکسپو توسط وزارت صنعت، سازمان توسعه تجارت و گمرک با حذف قوانین سختگیرانه شد.

شایان ذکر است راه‌اندازی بخش اقتصادی سفارت در دوبی یا ابوظبی و راه‌اندازی میز صنعت و تجارت در پیوند با اتاق مشترک و اتاق ایران در محل سفارت، از دیگر پیشنهادهای رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *