mosavi.majles

موسوی: دولت لجبازی را کنار بگذارد

تصویر روز: نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت لجبازی را کنار بگذارد و لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارجاع دهد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نمایندگان تلاش داشتند که کلیات بودجه را تأیید کنند اما مشکلات عمیقی در حوزه‌های عمرانی و معیشت مردم وجود داشت که اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نیز بر وجود آن تأکید کرده بودند.

وی با بیان اینکه دولت باید بودجه‌ای شفاف و قابل دفاع و تحقق به مجلس ارائه دهد، گفت: دولت دو هفته وقت دارد که لایحه بودجه‌ای بر اساس نظام بودجه ریزی حساب شده به مجلس برگرداند و مجلس هم همواره بر تعامل با دولت تأکید داشته است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال 1400 منافذی وجود داشت که باید این منافذ که سبب سوءاستفاده دلالان و… می‌شود بسته شود و دولت هم صریح با مجلس سخن بگوید نه در لفافه؛‌ چراکه همه باید به حل مشکلات مردم و ارتقاء رفاه آنان فکر و در این جهت تلاش کنند.

موسوی گفت: از دولت انتظار داریم که لجبازی را کنار بگذارد و لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارجاع دهد و ما نمایندگان نیز حاضریم سه شیفته به بحث و بررسی لایحه بودجه بپردازیم، بنابراین اگر دولت طی دو هفته کلیات اصلاح شده لایحه بودجه را به مجلس تقدیم نکرد، ما سه دوازدهم بودجه را تصویب می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *