پرداخت وام 90 میلیونی به رانندگان تاکسی

تصویر روز: معاون شهردار تهران از آغاز ارائه وام‌ 90 میلیون تومانی به هر راننده تاکسی جهت نوسازی خودروهایشان خبر داد.

به گزارش فارس، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم رونمایی از بهر‌ه‌برداری 110 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید برای پایتخت اظهار داشت: اگر امسال منابع مختلف مالی وجود داشت، به جای تأمین 250 دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس جدید برای تهران، یک‌هزار اتوبوس هم نوسازی می‌شد و اقدامات گسترده‌تری صورت می‌گرفت.

وی گفت: تهران به بیش از 3 هزار اتوبوس و بیش از 1500 دستگاه واگن و همچنین 40 هزار تاکسی نیاز دارد و شهرداری توجه به این موضوعات را مدنظر قرار داده است.

هاشمی ادامه داد: 3 هزار و 227 دستگاه تاکسی به بانک‌ها تا امروز جهت نوسازی معرفی شده‌اند و 2 هزار و 206 دستگاه از این تاکسی‌ها نوسازی و پلاک شده است. البته بنا داشتیم امسال 5 هزار تاکسی را نوسازی کنیم، ولی از آنجایی که منابع شهرداری کافی نبود، بعید می‌دانم که تا پایان سال تعداد نوسازی تاکسی‌ها به 3 هزار مورد برسد.

وی به توافق شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت:‌900 میلیارد تومان اعتبار از دولت، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران در قالب نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران مدنظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه اکنون امضا شده و نخستین تخصیص منابع از دولت، اسفند صورت می‌گیرد، بنابراین نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نیز در قالب ارائه وام 90 میلیون تومانی به تاکسیرانان از اسفند آغاز می‌شود و تا پایان سال جدید به اتمام خواهد رسید.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه دیگری را پیروز حناچی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسانده که 31 رام قطار با 413 میلیارد تومان اورهال خواهد شد.

وی گفت: همچنین امیدواریم که 9 ایستگاه دیگر مترو در اسفند و فروردین 1400 افتتاح شود و ایستگاه شهید محلاتی نیز در بهمن به بهره‌برداری خواهد رسیدد.

وی با بیان اینکه هنوز قسمتی از اوراق مشارکت سال 98 محقق نشده است، گفت: ایستگاه‌هایی که به بهره‌برداری خواهد رسید شامل ایستگاه‌های شهرک آزمایش، تربیت مدرس، میدان قیام، یادگار امام، باقری، ستاری، اقدسیه، مرزداران و اشرفی اصفهانی است.

هاشمی گفت: همچنین پیروز حناچی شهردار تهران با شورای اقتصاد مکاتباتی را انجام داده که از محل بهینه‌سازی مصرف سوخت بیشتر برای حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *