dubai developers ready for

واکسن رایگان کرونا برای بازدید کنندگان اکسپو دُبی

تصویر روز: در نشستی در محل دفتر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تفاهم‌نامه‌ای میان این اتحادیه با اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات امضا و مبادله شد.

این جلسه با حضور امضاکنندگان تفاهم‌نامه، سادینا آبائی نایب‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، اسمعیل ثنائی نایب‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، فرشید فرزانگان رئیس اتاق مشترک ایران و امارات و سعید مقیسه نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و امارات برگزار شد.

در این نشست طرفین به بررسی و تبادل نظر در مورد راهکارهای همکاری متقابل جهت توسعه روابط و تجارت بین‌الملل شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختند.

هدف از تفاهمنامه چه بود؟

دکتر سعید مقیسه درباره هدف این تفاهم‌نامه به روابط‌عمومی اتاق ایران و امارات گفت: باتوجه‌به پتانسیل‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور امارات و تجربیات موفق بخش خصوصی کشور در صنعت مخابرات می‌توان در زمینه‌های مختلف اهم از احداث، تجهیز و توسعه شبکه‌های مخابراتی و صدور خدمات فنی و مهندسی این تفاهم‌نامه منعقد شد.

وی افزود: این همکاری بین دو تشکل در جهت افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به‌خصوص در حوزه تخصصی این اتحادیه و نیز کمک به فعالان اقتصادی که مایل به توسعه روابط و ایجاد همکاری‌های جدید با بخش‌های مرتبط در کشور امارات هستند، امضاء شد.

مقیسه گفت: بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور امارات از ظرفیت‌ها صادرات خدمات فنی و مهندسی و تسهیل سرمایه‌گذاری و همکاری‌های دوجانبه بهره ببرد و از سوی دیگر از بازار امارات برای توسعه بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تجهیزات استفاده کند.

وی افزود: همچنین در قالب این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک مقرر شد تا نسبت به اعزام هیئت‌های تجاری و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی در کشور امارات اقدام گردد.

وی گفت: تدوین برنامه‌های آموزشی و کاربردی برای توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری در این حوزه تخصصی از دیگر برنامه‌های مورد توافق بود.

1

در این نشست، فرشید فرزانگان، رئیس اتاق مشترک ایران و امارات اظهار داشت: «درباره تجارت اعراب وفاداری به شرکا بسیار اهمیت دارد و این فرصت مناسبی برای فعالان حوزه ارتباطات فراهم می‌کند به‌خصوص آن که دکتر حسینی، سفیر فعلی ایران در امارات فردی بسیار فعال است و توانسته ارتباطات مناسبی ایجاد کند که از این ظرفیت باید استفاده کرد».

فرزانگان افزود: «رویکرد اتاق امارات در اکسپو دوبی حول دو محور است؛ اول برگزاری همایش‌ها و سمینارها با دید تجاری و دوم حضور شایسته‌ترین شرکت‌های بخش خصوصی در کشور».

وی با بیان این‌که به طور مشخص اکسپو دولتی برگزار می‌شود، گفت: اما برای ما اکسپو خصوصی دارای اهمیت است و ما به مسئولان برگزاری اکسپو گفته‌ایم که باید از این فرصت مانند یک کاتالیزور استفاده کرد و ضمن عمق‌بخشی به روابط تجاری با عنایت به توانمندی‌های بخش خصوصی دو کشور به تعاملات اقتصادی و صادرات چند برابری دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: «پس از مشخص‌شدن فرایند نمایشگاه اکسپو دُبی، شرایط را به اعضای اتحادیه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

وی افزود: «این نمایشگاه در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ آغاز به کار خواهد کرد. نکته جالب در این نمایشگاه این است که برای همه بازدیدکنندگان اکسپو واکسن کرونای رایگان در نظر گرفته شده است.»

همچنین در این مراسم سادینا آبائی، نایب‌رئیس اول اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و عضو هیئت‌مدیره اتاق ایران و امارات در این مراسم تأکید کرد: «ظرفیت‌های اتحادیه به‌گونه‌ای است که در نمایشگاه‌های مختلف از جمله جیتکس قابل بهره‌برداری است و امضای تفاهم‌نامه میان اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران در راستای ارتباطات متقابل از جمله حضور اتحادیه در نمایشگاه‌های امارات و دوبی است.»

آبائی افزود: «بعد از تبادل تفاهم‌نامه، حضور اتحادیه در کمیسیون ICT اتاق بسیار پررنگ‌تر از قبل خواهد بود و برای موارد مختلف پیشرو از جمله نمایشگاه اکسپو، همکاری مشترک ایجاد خواهد شد. اکسپو رویداد مهمی است که در آن با یک کشور در ارتباط نیستیم بلکه با همه کشورهای جهان مرتبط خواهیم شد.»

ثنائی، نائب رییس دوم اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران نیزدر این جلسه گفت: «فضای تجارت ایران و جهان سرحال تغییر است. باید از پتانسیل امارات به‌عنوان هاب منطقه استفاده کرد، سمینارهای خوبی در آنجا برگزار می‌شود. ما می‌توانیم روی هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، نرم‌افزار و بحث‌های مصنوعی باید در اکسپو سرمایه‌گذاری کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *