mirtajedini.1

بالاترین حقوق‌های نجومی متعلق به شرکت‌های دولتی

تصویر روز: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تفحص از حقوق‌های نجومی در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت گفت: شرکت‌های دولتی بالاترین آمار دریافت این حقوق‌ها را دارند.

محمد رضا میرتاج الدینی در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه موضوع حقوق‌های نجومی یکی از مشکلاتی است که در گذشته وجود داشته و نباید از آن غفلت کنیم تصریح کرد: در بخش‌هایی از دولت عمدتاً در شرکت‌های دولتی حقوق‌هایی برای مدیران و هیئت مدیره تصویب می‌کنند که عنوان آن حقوق‌های نجومی است و خارج از ضوابط است.
نماینده مردم تبریز با تاکید بر ارسال برخی گزارش‌ها درباره دریافت حقوق‌های بالا به مجلس گفت: برخی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی شده اند که بعد از تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه و در صحن علنی، هیئتی برای آن انتخاب خواهد شد و یک مجموعه از نمایندگان به شکل میدانی، پرونده‌ها و فیش‌های حقوقی را بررسی می‌کنند و در نهایت گزارش به مجلس ارائه خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: براساس آمار بیشترین حقوق‌ها در شرکت‌های دولتی است چرا که این افراد برای خودشان ضوابط مالی اختصاصی در نظر می‌گیرند و از ضوابط کلان دولتی تبعیت نمی‌کنند که باید احکام بودجه‌ای درباره این موضوع شفاف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *