khodro

قیمت خودرو وابسته به نوسان ارزی است

تصویر روز: رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران گفت: همانگونه که در ماههاي گذشته پيشبيني شده بود، افزايش قيمت چنداني را در روزهاي پاياني سال شاهد نيستيم و اکنون که دو هفته به پايان سال باقي مانده، بازار آرام است

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران افزود: چنانچه مشتريان وقت بگذارند مي توانند خودروهاي مورددنظر خود را با قيمت هاي پايين تر خريداري کنند.

وي گفت: ايام باقيمانده تا پايان سال نيز تغيير قيمت چنداني را شاهد نخواهيم بود، شايد يکي دو درصد نوسان تا پايان سال ثبت شود، اما دوباره قيمت ها به نقطه قبلي باز خواهد گشت.

موتمني همچنين اظهار داشت، احتمال دارد فروشندگان در سايتها و فضاي مجازي قيمت هاي بالاتري براي خودروهاي خود عنوان کنند، اما در بازاري که فروشنده زياد، خريدار کم و تقاضا براي سرمايه گذاري فروکش کرده، جاي چانه زني زياد است.

وي افزود: اکنون فقط افرادي که احتياج و نياز مبرم به خودرو دارند، براي خريد مراجعه ميکنند، اما به دليل شيوع کرونا بازار بي رمقي وجود دارد.

موتمني اضافهکرد: برخلاف سالهاي گذشته از افرادي که در ايام پاياني سال به قصد تبديل به احسن کردن يا تعويض خودرو مراجعه ميکردند، خبري نيست.

وي يادآور شد: نزديک شدن به ايام پاياني سال عرضه خودرو از سوي دلالان و واسطه ها را افزايش ميدهد، زيرا در غير اين صورت مجبورند در سال جديد خودروهاي شان را به عنوان يک مدل پايين تر با قيمت هاي کمتري به فروش برسانند، ضمن اينکه همين روزها نيز خودروهاي مدل ۱۴۰۰ خودروسازان وارد بازار مي شود.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران تاکيد کرد: بازار فعلي همه چيز وابسته به نوسان ارزي است، به همين دليل چند سالي است که به خودرو به عنوان يک کالاي سرمايه اي نگاه شده است.

وي خاطرنشانکرد: آبان ماه امسال که افت قيمت دلار از حدود ۳۲ هزار تومان و ورود آن به کانال ۲۵ هزار تومان را شاهد بوديم، خودروهاي داخلي بين ۲۰ تا ۲۵ درصد و برخي خودروهاي وارداتي بيش از ۳۵ درصد کاهش قيمت داشتند، اما پس از آن تا به امروز بازار با کمترين نوسان حرکت کرد.

موتمني گفت: چنانچه دلار به کانال ۲۲ هزار تومان وارد شده بود، باز هم بين پنج تا هفت درصد کاهش قيمت خودرو مورد انتظار بود، اما اين اتفاق نيفتاد.

وي تصريح کرد: بازار همچنان براي دلالان و واسطه ها سودآور است، اما نسبت به ماه هاي گذشته سود کمتر شده و بسياري از افرادي که در قرعه کشي هاي ايران خودرو و سايپا شرکت مي کنند نيز خريدار واقعي نبوده و نيستند و به قصد کسب سود وارد اين بازار مي شوند.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران تاکيد کرد: تا زماني که نوسان ارز وجود دارد، در بازار خودرو سرمايه گذار پيدا مي شود، زيرا شايد همه مردم نتوانند خانه خريداري کنندو سود کنند، اما مي توانند طلا، سکه و خودرو خريداري و سرمايه خود را در مقابل نوسان ارزي و تورم حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *