ghalishoei

نرخ قالیشویی 30 درصد افزایش یافت

تصویر روز: رئيس اتحاديه قاليشويان تهران با اعلام نرخ‌هاي جديد قاليشويي در آستانه شب عيد از افزايش ۲۵ تا ۳۰ درصدي نرخ نسبت به سال قبل و همچنين کاهش ۴۰ درصدي تقاضا به دليل شيوع ويروس کرونا خبر داد و به مشتريان هشدار داد که فريب واحدهاي بدون مجوز را نخورند.

حميد محمدي، رئيس اتحاديه قاليشويان تهران از افزايش ۲۵ تا ۳۰ درصدي نرخ قاليشويي خبر داد و گفت: قاليشويان در سال ۱۳۹۸ افزايش قيمتي نداشتند در اين افزايش قيمت نسبت به سال ۱۳۹۷ بوده است.

وي همچنين درباره تقاضاي قاليشويي در آستانه شب عيد، اظهار کرد: سال گذشته در اين مقطع به دليل شيوع ويروس کرونا با کاهش تقاضا مواجه بوديم. امسال هم با شيوع کروناي انگليسي مردم بازهم بيشتر احتياط ميکنند. بنابراين نسبت به وضعيت بازار شب عيدهاي پيش از کرونا، حدود ۴۰ درصد کاهش تقاضا داشتيم.

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران در ادامه از مردم خواست که به واحدهاي قاليشويي که بدون مجوز و تنها با تراکت و تبليغات اينترنتي وارد خانه آنها ميشوند اعتماد نکنند، چرا که بررسي شکايتها نشان ميدهد، بيشترين شکايت از واحدهاي است که بدون مجوز فعاليت ميکنند.

به گفته وي در اين شکايت ها در مواقعي فرش به سرقت رفته يا رنگ فرش خراب شده، اما اين واحدها پاسخگو نيستند و آدرس مکان مشخصي هم ندارند. بنابراين بهتر است متقاضيان براي انتخاب قاليشويي به سايت اتحاديه قاليشويان تهران مراجعه کنند و يکي از واحدهاي داراي مجوز را انتخاب کند. در اين صورت اگر خسارتي به فرش وارد شود، اتحاديه جوابگو است.

محمدي همچنين هشدارداد که برخي از واحدهاي بدون مجوز در فضاي مجازي تبليغات کذب انجام ميدهند، اما در نهايت کار آنها با اين تبليغات مغايرت دارد. براي مثال ممکن است قيمتها پايين تر از نرخ اتحاديه اعلام کننداما بعد در زمان انجام کار با عناوين مختلف و وعده شستوشوي خاص هزينه کزايي از مردم دريافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *