dubai.1

ادامه رکود در بازار املاک امارات

تصویر روز: Asteco ، یک مشاور املاک و مستغلات در امارات اعلام کرد: بخش املاک و مستغلات این کشور با توجه به چالش‌های شدید ناشی از همه گیری Covid-19 ، مقاومت غیر منتظره ای نشان داده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از اتاق ایران و امارات در این گزارش با اشاره به این که قیمت‌های فروش و اجاره در امارات متحده عربی شاهد یک وضعیت انقباضی ناپایدار در طول سال 2020 بوده است، خاطرنشان کرد: این عمدتاً به دلیل اختلاف قبلی بین نرخ عرضه و تقاضا است و با سال‌های گذشته سازگار است، در نتیجه شیوع همه گیری تغییر کرده است.

در این گزارش آمده است: تغییرات میانگین قیمت فروش و اجاره در سال 2020 اندک است، اما احتمالاً شکاف بین عرضه و تقاضا در سال 2021 ، مانند سال گذشته افزایش خواهد یافت.

این گزارش حاکی از آن است که قیمت ویلا و نرخ اجاره در اواخر سال 2020 به دلیل تغییر در محل کار، مسکن و عادات زندگی حرفه ای در برخی مناطق و مجتمع‌ها افزایش داشته است.

بنابراین گزارش رویکرد طولانی مدت کار از راه دور به افزایش نیاز به واحدهای مسکونی گسترده‌تر و آپارتمان‌هایی که با قراردادهای اجاره کوتاه مدت مطابق با برنامه‌های اجاره و پرداخت انعطاف پذیر تر خدمات می‌کنند، کمک خواهد کرد.

این گزارش پیش بینی می‌کند که به دلیل عدم اطمینان، بیشتر در قیمت‌های فروش و اجاره در سراسر امارات شمالی کاهش یابد.

براساس این گزارش، مهم‌ترین نتایج بخش املاک و مستغلات در امارات متحده عربی طی سال 2020 به شرح زیر بوده است:

بازار اجاره املاک و مستغلات از اعمال مزایای کسر مستقیم و اقدامات برای بررسی میزان تعهد مشتریان به پرداخت‌های اجاره بهره مند شده است.

بازار فروش از نسبت وام به ارزش کمتر و نرخ بهره پایین‌تر برای ساکنان و شهروندان بهره مند شد.

دولت دبی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی بی سابقه و عواقب همه گیر، بودجه کلی 57.1 میلیارد درهم برای سال 2021 اختصاص داده است.

به دلیل عدم اطمینان اقتصادی درازمدت، شرایط حاکم بر بازار احتمالاً ادامه خواهد یافت.
در ابوظبی پیش بینی می‌شود حدود 15000 واحد مسکونی در سال 2021 تحویل داده شود که بیشتر آنها در جزیره ریم (حدود 1850 واحد) ، ساحل الرها (4000 واحد) ، جزیره یاس (2400 واحد) و جزیره سعدیات (800 واحد) تحویل داده می‌شوند.

العین تعداد محدودی واحد مسکونی جدید را در سال 2021 ارائه خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود 410000 واحد مسکونی جدید در دبی و 1.5 میلیون فوت مربع فضای اداری در طی سال 2021 تحویل داده شود، انتظار می‌رود در صورت از سرگیری پروژه‌های به تعویق افتاده یا تعلیق، این رقم افزایش یابد.

با پیش بینی تحویل واحدهای بیشتر در سال 2021 ، اهمیت حفظ مستاجران موجود افزایش خواهد یافت. این امر می‌تواند با ارائه قیمت‌ها و مشوق‌های رقابتی و مدیریت حرفه ای و پیشگیرانه املاک و مستغلات حاصل شود.

به منظور پاسخ به پیامدهای همه گیری، شارجه اقدامات تشویقی را برای حمایت از اقتصاد آغاز کرده است که مهم‌ترین آنها کاهش هزینه‌های فروش املاک و مستغلات از 2 تا 4٪ برای غیر شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تا پایان مارس 2021 است.

مدیر عامل “Asteco” HP Ingar انتظار دارد که شرایط بخش املاک و مستغلات در میان مدت و طولانی مدت در امارات متحده عربی به لطف بهبود قیمت‌های نفت، رشد مورد انتظار تولید ناخالص داخلی و توجه دولت به توسعه اقتصاد پایداردلگرم کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *