bimeh markazi.1

راه اندازی سیستم نظارت هوشمند بررشته های بیمه

تصویر روز: مهندس سید قاسم نعمتی رئیس مرکز فاوا بیمه مرکزی در نشست خبری که با موضوع ارائه عملکرد برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های تابعه در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد گفت: بیمه مرکزی ایران اقدامات لازم جهت توسعه زیرساخت ها برای حضور کسب و کارهای فناوری محور و نوین فراهم کرده است تا بدین وسیله روند تحول و توسعه صنعت بیمه شتاب بیشتری گیرد.
وی با اعلام این مطلب افزود: سیستم نظارت هوشمند بررشته های بیمه حمل ونقل، آتش سوزی و زندگی با پیشرفت صد در صد به اتمام رسیده و دو پروژه سیستم های نظارت هوشمند بر رشته های بیمه درمان و بدنه نیز، پیشرفت بالای 80 درصد را نشان می دهد و درآینده نزدیک تمامی رشته های بیمه ای با مکانیسم آنلاین پایش خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از حذف الزام صدور بیمه نامه کاغذی در رشته شخص ثالث و حوادث راننده به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت بیمه، خبر داد و افزود: زیرساخت های کافی برای حذف صدور بیمه نامه های کاغذی فراهم شده و اشکالاتی که در برخی شهرستان ها گزارش شده بود به دلیل ضعف اطلاع رسانی نهادهای همکار بوده است.
وی با اشاره به تفاهم نامه سال99 بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سطح بالای تعامل با نهادهای مرتبط خبرداد وافزود:امکان حضوراستارتاپ ها در صنعت بیمه فراهم شده است و درراستای انجام تکالیف مرتبط با قوانین واسناد بالادستی ، تعامل با نهادهای متناظر در بالاترین سطح ممکن در حال انجام است وتحولی جدی و ارزشمند در حوزه خدمات بیمه با کمک استارتاپ ها محقق شده است .
نعمتی با اعلام این مطلب که دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی از نیازهای جدی دستگاه های نظارتی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: جنس کسب و کار بیمه ای به اطلاعات جامع و کامل نیازمند است و هر چقدر سطح تعاملی بالاتر باشد روند توسعه بیمه با شتاب بیشتری ادامه می یابد.
وی از کسب و کارهای دیجیتالی به عنوان افق تجارت فردا نام برد و افزود: بستر الکترونیکی برای انجام فعالیت های بیمه ای فراهم شده و با تکمیل زیرساخت ها می توان آینده روشن تری را برای فعالان این صنعت متصور شد.
گفتنی است در این نشست، علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزات امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از عملکرد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی کسب عنوان برتر توسط مجموعه بیمه مرکزی بصورت سه سال متوالی را نشانه بلوغ سازمانی دانست و گفت: کسب رتبه نخست در سومین سال متوالی کاری پیچیده و دشوار است که از توجه خاص بیمه مرکزی به موضوع فناوری حکایت دارد.
لازم به ذکراست درششمین دوره ارزیابی دولت الکترونیک، بیمه مرکزی ایران برای سومین سال متوالی در حوزه ارایه خدمات الكترونیك اول شد که نشان از توجه خاص بیمه مرکزی به موضوع فناوری حکایت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *