qeshm.1

شرط پذیرش گردشگر در قشم

تصویر روز: قائم مقام رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: پس از اعلام رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور در 25 اسفندماه، اگر جزیره قشم در میان نقاطی باشد که امکان تردد و سفرهای نوروزی در آن میسر باشد، پذیرش گردشگر تنها متناسب با ظرفیت اعلام شده توسط اماکن اقامتی مجاز و از طریق سامانه سفر هوشمند با نام قشم زیبا وجود خواهد داشت.

به گزارش تصویر روز مرتضی شیخ زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که با حضور روسای کمیته های این ستاد شد، گزارشی از آخرین وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در بخش های مختلف جزیره قشم ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: هم اکنون «سامانه قشم زیبا» جهت ارائه خدمات هوشمند سفر به جزیره قشم آماده شده و روی سایت اینترنتی سازمان منطقه آزاد قشم در دسترس همگان قرار گرفته است.
وی با اشاره به ویژگی های سامانه قشم زیبا، اضافه کرد: رزرو هتل و محل اقامت مسافر، ساعت ورود و خروج به قشم، مبادی ورودی، پایش الکترونیک سلامت، صدور مجوز ورود و خرید بلیط شناور و سیستم دیده بان کرونا، از امکانات این سامانه به شمار می‌رود و استفاده از اماکن مجاز اقامتی درکنار ایجاد امکان حضور در منزل اقوام ساکن در قشم نیز در این سامانه طراحی شده است.
شیخ زاده در ادامه تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات مقرر شده است تا پس از 25 اسفندماه وضعیت نهایی رنگ بندی شهرهای مختلف کشور در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شده و تنها تردد به شهرهایی که در وضعیت آبی و زرد هستند، امکان پذیر خواهد بود.
قائم مقام رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: در این جلسه عنوان شد که پس از اعلام رنگ بندی کرونایی کشور، اگر قشم در میان شهرهای دارای امکان تردد و سفرهای نوروزی بود، پذیرش گردشگر تنها متناسب با ظرفیت اعلام شده توسط اماکن اقامتی مجاز و از طریق سامانه قشم زیبا صورت خواهد گرفت.
به گفته شیخ زاده؛ طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای سفرهای نوروزی سال 1400 عملا امکان پذیرش مسافر و گردشگر خارج از اماکن اقامتی ثبت شده و دارای مجوز در جزیره قشم وجود نخواهد داشت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ساکنان بخش های مختلف جزیره در تعیین وضعیت سفرهای نوروزی قشم اهمیت بالایی دارد و با رعایت دستورالعمل ها می توان شرایط را برای حضور گردشگران در جزیره فراهم کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه حمیدرضا بهزادی رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نیز گزارشی از وضعیت کرونا در سطح جزیره ارائه کرد و نسبت به برگزاری تجمعات و جشن های عروسی در بخش های مختلف قشم هشدار داد و ابراز نگرانی کرد.
قائم مقام رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان بیان کرد: در تلاش هستیم تا در صورت فراهم شدن امکان حضور گردشگران در ایام نوروز در قشم، با پایش مستمر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مسافران و ساکنان جزیره شرایطی را جهت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف جزیره ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *