dubai a1

جزییات طرح دبی 2040 تصویب شد

تصویر روز: شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر و حاکم دبی، طرح جدید شهری دبی را تا سال 2040 تصویب کرد.

به گزارش تصویر روز شیخ محمد گفت: هدف از این طر چنین تشریح کرد این شرکت در حال برنامه ریزی برای زندگی در دبی طی 20 سال آینده است، که بهترین کیفیت زندگی را در جهان فراهم می‌کند و برای تحولات مهم جمعیتی و اقتصادی آینده در دبی آماده می‌شود.

این طرح شامل افزایش دو برابری فعالیت‌های اقتصادی و تفریحی با افزایش طول سواحل به میزان 400 درصد طی بیست سال آینده است. طبق برنامه جدید شهر دبی، 60 درصد دبی ذخیره گاه های طبیعی خواهد بود.

برنامه هفتم

طرح شهری دبی 2040 هفتمین مورد در تاریخ امارت دبی است و طرح جدید نقشه یکپارچه آینده را برای توسعه پایدار شهری ترسیم می‌کند که تمرکز اصلی آن توسعه پایداری است که کیفیت زندگی را در امارات دبی بهبود می‌بخشد.

این طرح با هدف بالا بردن بهره وری در استفاده از منابع، توسعه جوامع پر جنب و جوش و سالم، ایجاد فضای سبز تفریحی و پارک‌های بیشتر برای ایجاد یک محیط سالم برای ساکنان و بازدید کنندگان، ارائه گزینه‌های انعطاف پذیر، افزایش کارایی استفاده از زمین برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، افزایش جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در بخش‌های جدید، بهبود پایداری محیط زیست و محافظت از میراث فرهنگی و شهری و… تنظیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *