12 1

همکاری «هاست ایران» و «اَبردِراک» برای تسخیر بازار

تصویر روز: «هاست‌ایران» به‌عنوان بزرگ‌ترین دیتاسنتر میزبانی وب در ایران و اَبردِراک ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری و شبکه توزیع محتوا، از همکاری مشترک خبر دادند. با شروع این همکاری، کاربران هاست‌ایران، می‌توانند در زیرساختی یکپارچه و به‌سادگی به خدمات ابری دسترسی داشته باشند.

یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مدیریت وب‌سایت یا یک سرویس، استفاده از خدمات ابری به‌صورت یکپارچه بر بستر اینترنت است. شرکت‌های میزبانی وب، فضای موردنیاز برای هاست (میزبانی) سرویس را فراهم می‌کنند و سرویس‌های رایانش ابری با تأمین زیرساخت‌های ابری به‌صورت توزیع‌شده، راهکارهایی قابل‌اعتماد و مقیاس‌پذیر را برای نیازهای روزافزون کسب‌وکارها فراهم می‌آورند.

با توجه به روند رو به رشد مهاجرت نرم‌افزارها و محصولات فناورانه، بر بسترهای ابری، استفاده سرویس‌های یکپارچه ابری در سطوح مختلف، به بخشی اجتناب‌ناپذیر از روند DevOps‌ با رویکرد توسعه و نگهداری آسان‌تر در مجموعه کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است.

این همکاری، باعث تسهیل استفاده هم‌زمان از سرویس‌های ارائه شده توسط این دو مجموعه، به‌صورت یکپارچه و در یک محل برای کاربران خواهد شد.

با رونمایی از سرویس‌های مشترک اَبردِراک و هاست‌ایران، کاربران هاست‌ایران و اَبردِراک می‌توانند علاوه بر دسترسی به امکانات یک سرویس میزبانی، از مزایای استفاده از دیگر خدمات ابری نیز برخوردار شوند.

داستانِ شروع همکاری
نیاز فعلی کاربران خدمات حوزه فناوری همچون مدیران فنی وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی، استفاده از سرویس‌های مکمل، در کنار یکدیگر است.

طی چند سال اخیر میزان استفاده از میزبان‌های ابری در کنار دیگر خدمات ابری، رشد فزاینده‌ای داشته است. از این رو، و باهدف پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران، تصمیم همکاری بین شرکت‌های اَبرِدِراک و هاست ایران به عنوان ارائه‌دهندگانِ خدمات ابری و میزبانی وب، گرفته شد.

همکاری در ارائه یک سرویس مشترک
در دنیای امروز اینترنت، همکاری در توسعه محصول و ارائه خدمات بسیار رایج است و بسیاری از غول‌های صنعت با مشارکت در تولید و طراحی و یا اشتراک‌گذاری سرویس‌های اختصاصی، محصولی نوین و یکپارچه را با حداقل هزینه سربار، برای مشتری تولید می‌کنند.

این نوع همکاری، معمولاً بین دو کسب‌وکار شناخته شده و مستقل، به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده برای راحتی و ارائه سرویس‌های یکپارچه به کاربران صورت می‌‌گیرد؛ هرچند معمولاً پیچیدگی‌های بیزنسی و فنی بسیاری را به دنبال دارد.

درواقع هم‌راستا بودن استراتژی دو سرویس‌دهنده، پایه و اساس این همکاری را شکل می‌دهد و در مراحل بعد، هردو طرف با اولویت قرار دادن ایجاد ارزش‌افزوده به کاربران، می‌توانند پیچیدگی‌های ادغام فنی محصولات، نحوه سرویس‌دهی، پشتیبانی و فروش را پشت سر بگذارند؛ و در نهایت با تکمیل سبد محصولات خود و لایه‌هایی که از دید مشتری پنهان است، سرویس‌های مکمل و یکپارچه را به کاربران خود عرضه کنند.

کاربران نیز با استفاده از سرویس‌ ادغام شده، علاوه بر بهره‌مندی از ارزش‌افزوده، چالش‌هایی مانند ارتباط با چندین سرویس‌دهنده برای مدیریت سرویس‌ها و تعارض موجود در سرویس‌های مرتبط را از سر راه خود برمی‌دارند.

تلاش برای پدید آوردن یک سرویس بهتر
در چند سال اخیر، شاهد ظهور خدمات زیرساختی ابری و تحول در سرویس‌های سنتی زیرساخت کشور بوده‌ایم. این روند، بازگوکننده نیاز کسب‌وکارهای آنلاین و کاربران به تکنولوژی‌های جدید، باهدف توسعه و بهبود کیفیت سرویس‌دهی است. در این مسیر، وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین، با مشکلات و نیازهای جدیدی در جهت تأمین نیازهای زیرساختی در لایه‌های مختلف روبرو هستند.
در مسیر تامین دسته ای از نیازهای جدید کاربران، وجود چالش‌های فنی و بیزنسی فراوان مشارکت در ایجاد ارزش‌های یکپارچه باعث شده است فضای اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارهای آنلاین کمتر به‌ سوی این نوع همکاری ها سوق پیدا کند.

در این راستا، و به‌منظور یک مشارکت استراتژیک و پایدار و در فضای خارج از ادغام‌های رایج و مناقصه‌های دولتی، دو مجموعه توانمند و باسابقه هاست‌ایران و اَبرِدِراک، جدای از مسائل رقابتی خود در بازار کسب‌وکار به جهت ایجاد یکی از باکیفیت‌ترین سرویس‌ها در سطح کشور و در منطقه، با استانداردهای برترین سرویس‌دهنده‌های جهانی، اقدام به ارائه سرویس به‌صورت مشترک نموده‌اند.

در این همکاری، هیچ‌کدام از طرفین نه‌تنها در پی سیاست‌های افزایش قدرت و برتری در قیمت‌گذاری و کنترل بازار نبوده‌اند؛ بلکه با تقسیم‌بندی کاربران و تقسیم کردن سهم بازار و با اشتراک‌گذاری منابع، قصد به حداقل رساندن قیمت با اولویت حفظ کیفیت ارائه سرویس به کاربران در بازار پررونق سرویس‌های ابری را دارند.

چشم‌انداز همکاری دو زیرساخت بزرگ فناوری کشور
به دنبال شناخت و تحلیل نیازهای جدید کسب‌وکارهای آنلاین، شرکت‌های ‌هاست ایران و اَبردِراک، با چشم‌انداز مشترک، برای اولین بار در ایران، بر اساس یک همکاری استراتژیک در کنار هم قرار گرفته‌اند تا با هدف ایجاد ارزش‌افزوده برای کاربران و سهولت استفاده از خدمات ابری برای کسب‌وکارهای آنلاین، در مسیر رسالت ارائه سرویس‌های ابری خود گام بردارند.

با شروع همکاری و هم‌افزایی بین دو مجموعه، به‌زودی بسیاری از نیاز‌های زیرساختی کاربران در این حوزه‌، باکیفیت و قیمت بسیار مناسب در اختیار کسب‌وکارها قرار خواهد گرفت. این همکاری، نویدبخش طیف جدیدی از سرویس‌ها در حوزه خدمات ابری و توزیع داده در آینده‌ی نزدیک است.

به گزارش تصویر روز به نقل از کلیک ، این همکاری با هدف استفاده کاربران از توانمندی‌های دو شرکت در بخش سرویس‌های ابری صورت گرفته تا تجربه و دانش هاست‌ایران در میزبانی ابری و اَبر دِراک در رایانش ابری، چشم‌انداز تازه‌ای در آینده صنعت خدمات ابری ایران به وجود آورده و زمینه رشد و توسعه این صنعت و تسریع در تحول دیجیتال در سطح کشور گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *