biden.4

 بایدن مانع آزادسازی پول‌های ایران نمی‌شود

تصویر روز: شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت بایدن قصد ندارد مانع آزدسازی منابع مالی ایران در کره جنوبی و ژاپن شود.
به گزارش تسنیم، شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی دوشنبه شب به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت بایدن مانع آزادسازی پول‌های ایران در کره جنوبی و ژاپن نمی‌شود.

این مقام آمریکایی که اسکای‌نیوز عربی نامش را فاش نکرده، در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که پیش از این مقامات ارشد آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده بودند که کره جنوبی و ژاپن بدون جلب رضایت آمریکا منابع مالی ایران را آزاد نخواهند کرد.

اوایل اسفندماه نیز ند پراس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری تأکید کرد: «وزارت امور خارجه صراحتاً اعلام کرده است که آزادسازی دارایی‌های ایران تنها پس از مشورت [کره جنوبی] با ایالات متحده انجام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «کره جنوبی یک متحد حیاتی برای ماست. کره جنوبی نقشی حیاتی در اجرای تحریم‌ها، نه‌تنها علیه ایران بلکه علیه کره شمالی، ایفا می‌کند اما اینها مسائلی هستند که ما ترجیح می‌دهیم آنها را از طریق دیپلماسی حل‌وفصل کنیم، نه از طریق صحبت کردن از این تریبون.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *