شادترین کشورهای جهان

unnamed file

 

تصویر روز: فنلاند برای چهارمین سال متوالی در صدر لیست شادترین کشورهای جهان قرار گرفت و پس از آن ایسلند ، دانمارک ، سوئیس و هلند در جایگاه دوم قرار گرفتند.

گزارش امسال با توجه به تأثیرات ویروس “Covid-19” بر روی افراد در سراسر جهان متمرکز است و هدف آن دو بخش است: بخش اول تمرکز بر پیامدهای مربوط به کیفیت و ساختار زندگی افراد و دوم: شرح و ارزیابی نحوه برخورد دولتهای سراسر جهان با این بیماری همه گیر.

قابل ذکر است که گزارش خوشبختی جهانی در سال 2012 راه اندازی شد و این یک تحقیق سالانه است که توسط شبکه راه حل های توسعه پایدار سازمان ملل انجام می شود. محققان معمولاً به داده های نظرسنجی جهانی گالوپ اعتماد می کنند.

اما امسال کمی متفاوت است ، زیرا محققان قادر به مصاحبه حضوری در بسیاری از کشورها نبودند ، آنها بر رابطه بین بهزیستی و ویروس “Covid-19” تمرکز کردند.

زیرا همه گیری نه تنها باعث مرگ بیش از 2.6 میلیون نفر در سراسر جهان شده است ، بلکه شوک بزرگی در زندگی روزمره بسیاری ایجاد کرده است.

با وجود سال پرچالش ، رتبه بندی ایالات متحده به 14 ام ارتقا یافت ، که در مقایسه با سال گذشته در رتبه 18 ، چهار سطح بالاتر بود ، در حالی که رتبه بندی انگلیس از سیزدهم به هجدهم رسید.

آلمان از هفدهم به هفتم سقوط کرد و چین با یک جهش بزرگ در مقایسه با رده بندی سال 2020 که نود و چهارم بود ، در رده نوزدهم در رده بندی امسال قرار گرفت.

عربستان سعودی در جهان عرب اولین و بیست و یکمین در جهان است و امارات (27 در سطح جهانی) و بحرین (35) به دنبال آن قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *