corona.3

ورود سیل بیماران کرونایی به بیمارستان ها

تصویر روز: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با انتقاد از صدور مجوز سفر‌های نوروزی، گفت: متأسفانه از روز اول فروردین سیل بیمارانی را داریم که به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

به گزارش صدا و سیما؛ دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه «تهران ما سلامت رادیو تهران» با اظهار تاسف و تایید افزایش آمار مبتلایان کرونا اظهار داشت: ما دوست نداریم با اخبار بد کام مردم را تلخ کنیم، اما متاسفانه حداقل در تهران وارد پیک چهارم شده ایم و از روز اول فروردین سیل بیمارانی است که به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. حتی در سال گذشته که پیک بیماری را داشتیم روز‌های اول و دوم فروردین شاهد کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها بودیم.

خطا را نمی‌توان به مردم نسبت داد

وی در انتقاد به خطای راهبردی ستاد ملی کرونا در بازگشایی راه‌ها و اجازه سفر‌های برون شهری گفت: خطا را نمی‌توان به مردم نسبت داد. ستاد نباید به مردم اجازه سفر می‌داد من نمی‌دانم مشاوران این افراد چه کسانی بودند که اجازه سفر به مردم داده شد. وزیر بهداشت تمامی هشدار‌ها را داد. ولی وقتی وزیر مردم را قسم می‌دهد به مسافرت نروند و ستاد اجازه می‌دهد مردم اگر به شهر‌های قرمز رسیدند از کمربندی‌ها به مقصد بروند شاهد افزایش مبتلایان و به تبع آن افزایش مرگ و میر و حتی شاهد جهش ویروس خواهیم بود. هشدار خروج ۷۲ ساعته از شهر‌های قرمز و برخورد با مردم زشت است.

اشباع بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی؛ تا دو هفته آینده

دکتر طبرسی افزود: تا دو هفته دیگر بیمارستان‌ها اشباع خواهد شد و از اواخر فروردین مرگ و میر هم افزایش خواهد یافت. این روندی است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت. وقتی تعداد بیمار زیاد می‌شود تعداد بستری و مرگ و میر افزایش می‌یابد. اما از همین امروز هم می‌توان مردم را اقناع کرد تا به مسافرت نروند. اوضاع خطرناک است از بین مسافرانی که یک نفر بیمار بوده دیگران را هم درگیر کرده است. خانواده‌ها به صورت دستجمعی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

مراجعه بیماران به اورژانس کرونا به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با هشدار مجدد افزایش بیماران گفت: تمامی تخت‌های بیمارستان ما پر شده است. وقتی شرایط عادی برای سفر اعلام می‌شود، نمی‌شود بیمارستان‌ها وضعیت ویژه داشته باشند، ولی دیگر نقاط عادی باشد. تمامی همکاران ما در بیمارستان حضور دارند و بخش‌ها پر است. مراجعه به اورژانس بیمارستان در نوروز حداکثر ۸۰ نفر بود، اما در حال حاضر مراجعه به اورژانس کرونا بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است.

با افزایش سرعت واکسیناسیون می‌توان از شرایط بحرانی خارج شد

وی با اظهار تأسف از روند کند واکسیناسیون در کشور خاطرنشان کرد: ما هنور نتوانسته ایم واکسیناسیون را سرعت دهیم و تا نتوانیم واکسیناسیون را سرعت دهیم از شرایط بحرانی خارج نخواهیم شد. کشور انگلستان بیشترین آمار واکسیناسیون را در جهان دارد، اما هنوز شرایط عادی در این کشور اعلام نشده است. اما ما چگونه می‌توانیم با آمار بالا، شرایط را عادی اعلام کنیم؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: انتظار ما از سال ۱۴۰۰ سالی آرام بود، ولی با این روند شاهد افزایش مرگ و میر تا ۲-۳ هفته دیگر خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *