• ترفند‌های کاهش وزن

    بدون ورزش کردن هم می توان وزن خود را کم کرد به شرط اینکه بهترین روش‌های کم کردن وزن را انتخاب کنید.

    ترفند‌های کاهش وزنبه گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما؛ اگر شـما هم ازآن دسته آدم‌هایی هستید کـه وقت باشگاه رفتن ندارید و همچنین با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنید این مطلب را تا آخر بخوانید، زیرا کـه بهترین روش‌های کم کردن وزن بدون باشگاه رفتن رابه شـما خواهیم گفت، البته انتظار نداشته باشید کـه ماهی ۱۰ کیلو کم کنید! این روش‌ها نیاز بـه زمان و حوصله دارند. با ما همراه باشید.
    چگونه بدون ورزش کردن وزن کم کنیم؟
    نوشیدن آب را فراموش نکنید

    بدون ورزش کردن هم می توان وزن خود را کم کرد به شرط اینکه بهترین روش‌های کم کردن وزن را انتخاب کنید.

    همه‌ی میدانیم کـه آب مایه حیات اسـت و انسان نیز طبق معمولً هرروز تنها چند بار و بـه مقداری معین آب می‌نوشد. اما شاید ندانید کـه نوشیدن آب در زمان‌های خاص تا چـه اندازه میتواند بـه کاهش وزن شـما کمک کند. نوشیدن یک یا دو لیوان آب درحدود ۳۰ ساعت قبل از هر وعده غذایی بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی در کاهش وزن شـما خواهد داشت.

    با اینکار فرایند سوخت و ساز بدن شـما شروع اسانی خواهد داشت و قسمتی از فضای معده شـما نیز اشغال خواهد شد کـه باعث میشود در ادامه غذای کمتری بخورید. همچنین این رژیم غذایی هیدراته باعث می‌شود کـه میل شـما بـه خوردن غذا‌های شیرین کاهش یافته و نیمه شب بـه سمت یخچال هجوم نبرید.

    ترفند‌های کاهش وزن
    به غذایی که می‌خورید توجه داشته باشید
    غذا خوردن رابه یک مراسم کوچک و خوشایند تبدیل کنید. اینکار مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید، اما در کاهش وزن شـما موثر خواهد بود. پشت میز غذاخوری بنشینید و عجله نکنید. سعی نداشته باشید کـه در آنِ واحد چند کار رابا هم انجام دهید. بـه مشکلات فکر نکنید.

    با تلفن حرف نزنید و تلویزیون را خاموش کنید. فرض کنید فقط شمایید و غذایتان. بـه چیزی کـه می‌خورید توجه کنید، بـه آن فکر کنید، بـه این‌کـه چطور میخواهید آنرا بخورید. اینکار باعث میشود کـه طعم غذای خود رابه طور کامل چشیده و کمتر بخورید. تا جاییکه می‌توانید آرام غذا بخورید. این عادت را تکرار کنید و تاثیر شگفت انگیز آنرا در کاهش وزن ببینید.

    از ظرف غذای کوچکتر و چوب‌های غذاخوری «چاپ استیک» استفاده کنید

    برای این‌کـه زیاد در مورد غذایی کـه روبروی شماست فکر نکنید بهتر اسـت ظرف کوچکتری بردارید و فقط بـه همان اندازه کـه غذا در آن جای میشود بخورید. وقتی کـه از چوب‌های غذاخوری استفاده میکنید وادار خواهید بود خیلی آرام غذا بخورید.

    اینکار باعث میشود کـه با مقدار کمتری غذا احساس سیری کنید کـه در بلند مدت باعث کاهش وزن شـما خواهد شد. اگر با چوب‌های غذاخوری مشکل دارید بهتر اسـت از یک قاشق کوچک یا دست غیرغالب خود برای غذا خوردن استفاده نمایید.

    خوابیدن بیشتر
    شوخی نمیکنیم! خوابیدن بیشتر در کاهش وزن موثر اسـت. با اینکار بهانه‌ی قابل قبولی برای بیشتر ماندن در رخت خواب دارید: کاهش وزن! با خوابیدن بیشتر غذای کمتری نیز میخورید. علاوه بر این یک خواب کافی و مناسب شبانه تاثیر مثبتی بر روی سوخت و ساز بدن و متعادل کردن سطح هورمون‌های بدن دارد.

    خواب کافی در ادامه باعث میشود کاهش وزن داشته باشید و بدن‌تان بـه فرم ایده آل خود دست یابد. جالب این‌کـه در هنگام خوابیدن نیز بدن شـما بیکار نیست و بـه ازای هر ساعت خوابیدن بین ۵۰ تا ۱۰۰ کالری انرژی مصرف خواهید کرد.

    در جای سرد بخوابید

    یکی از راه‌ها برای کاهش وزن این اسـت کـه بخاری را کم کنید یا گوشه پنجره را باز کنید و بعد بخوابید. بر اساس مطالعات انجام گرفته خوابیدن در دمای ۱۹ درجه سانتیگراد باعث می‌شود کـه از دست کالری‌های اضافی خلاص شوید، زیرا بدن شـما برای گرم نگه‌داشتن بدن و حفظ دمای آن وادار خواهد بود چربی بسوزاند. پس خوابیدن در هوای سرد میتواند منجر بـه کاهش وزن شود.

    کمی ترکیبات چربی سوز به غذا‌های خود اضافه کنید
    برای کاهش وزن لازم نیست حتما از خوردن غذا‌های مورد علاقه خود دست بردارید. بلکه می‌توانید تنها رژیم غذایی خودرا با کمی ماهی سالمون، تخم مرغ، دانه‌های خوراکی، روغن زیتون، فلفل‌های تند و چای سبز متنوع‌تر از قبل کنید.

    این ترکیبات غذایی باعث می‌شوند کـه سوخت و ساز بدن التیام یافته و بدن شـما با قدرت و کارآیی بیشتری چربی‌ها را بسوزاند. باید بدانید کـه حتی بوی مرکبات و نعناع نیز می‌تواند اشتهای شـما را کاهش دهد. پس برای کاهش وزن این موارد را نادیده نگیرید.

    قدغن کردن بعضی خوراکی‌ها را فراموش کنید
    اگر دوست دارید شکلات یا کیک بخورید جلوی خودرا نگیرید، اما بجای سه دانه، بـه یک دانه اکتفا کنید. بهتر اسـت شیرینی‌هایی کـه دوست دارید را هنگام صبح بخورید تا بدن شـما وقت کافی برای سوزاندن این همه‌ی کارلری را داشته باشد. خودداری کامل از خوردن بعضی غذا‌ها نتایح خوبی ندارد.

    زیرا باعث افزایش استرس میشود کـه در ادامه مقدار هورمون‌های مضر را در بدن بالا ببرد. علاوه بر این اگر این رژیم‌های سخت را کنار بگذارید خودرا سرزنش خواهید کرد. پس برای کاهش وزن از پرهیز کردن کامل از خوردن بعضی غذا‌ها خودداری کنید و علم نیز دراین زمینه از شـما پشتیبانی خواهد کرد.

    دندان‌های تان را مسواک بزنید
    البته مـا مطمئنیم کـه شـما تابحال نیز دستکم روزی دو بار مسواک می‌زده اید، پس اینکار برای شـما سخت نخواهد بود. بعد از هر بار غذا خوردن مسواک بزنید و اینکار رابه یک عادت تبدیل کنید. اینکار باعث می‌شود کـه دیگر برای یک لقمه یا یک تکه غذای بیشتر بعد از اتمام غذا سراغ سفره نروید.

    علاوه بر این زمانی کـه تازه دنانتان را مسواک زده اید طعم دهانتان عوض شده و از خوردن غذا لذت نخواهید برد. نکته دوم نیز این اسـت کـه مـا معمولاض آن قدر تنبل هستیم کـه وقت و حوصله چند بار مسواک زدن بعد از هر بار غذا خوردن را نداریم! از این رو مسواک زدن بلافاصله بعد از هر رژیم غذایی خودبخود بـه کاهش وزن منتهی خواهد شد.

    بخندید
    شرط می‌بندیم کـه شـما نیز از دیدن فیلم‌های کمدی لذت میبرید. بر اساس تحقیقاتی کـه نتایج آن‌ها در مجله بین المللی چاقی منتشر شده اسـت، وقتی کـه می‌خندیم، مصرف انرژی در بدن مـا ۲۰ درصد نسبت بـه زمانی کـه در حال استراحت هستیم افزایش خواهد یافت.

    علاوه بر این، خندیدن باعث می‌شود کـه عضلات شکم شـما فعال باشند. از این رو برای کاهش وزن میتوانید فیلم کمدی ببینید. تلویزیون را روشن کنید و تمرین کاهش وزن و سوزاندن چربی انجام دهید!

    از کمپرس‌های داغ استفاده کنید
    یک راه دیگر برای کاهش وزن هنگام مشاهده کردن تلویزیون و یا خواندن کتاب وجوددارد. گرما باعث می‌شود کـه عرق کنید و بدین ترتیب از مایع اضافی کـه در بدن تان وجوددارد خلاص خواهید شد. اگر میخواهید از چربی‌های نقاط خاصی از بدن‌تان خلاص شوید بهتر اسـت از کمپرس‌های داغ روی آن محل استفاده کنید.

    بهترین کمپرس‌ها برای کاهش وزن، کمپرس نمک یا زنجبیل هستند. برای این‌کـه گرمای کمپرس را برای مدت طولانی تری حفظ کنید می‌توانید از سشوار استفاده کنید. بدین ترتیب با این روش ساده میتوانید کاهش وزن موضعی را تجربه کنید.

  • ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *