corona.3

4 شهرستان دیگر البرز نارنجی شد

تصویر روز: سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کرونا چهار شهرستان دیگر البرز را از زرد به رنگ نارنجی درآورد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، مهرداد بابایی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکنون افزایش میزان ابتلا به کووید ۱۹ سبب شده تا شهرستان‌های فردیس،‌ چهارباغ، ‌ساوجبلاغ و ‌نظرآباد از رنگ زرد به نارنجی تغییر وضعیت دهند.

وی یادآورشد: شنبه هفته جاری نیز شهرستان کرج از رنگ زرد به نارنجی تغییر حالت داد.

بابایی اظهار داشت: اکنون فقط ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: مراجعه بیماران کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته یک هزارو ۱۸ نفر به مراکز بهداشتی و ۶۱۲ نفر به مراکز درمانی البرز بود و در این مدت ۶۵ بستری شدند.

این مسوول با اشاره به اینکه افرادی که اکنون به مراکز درمانی استان مراجعه می کنند در روزهای پایانی اسفند و یا هفته اول سال جدید مبتلا شده‌اند، تاکید کرد که هنوز نتایج مسافرت هایی که مردم به سایرنقاط کشور داشته‌اند مشخص نیست و به احتمال تا ۲ هفته آینده وضعیت ابتلا به بیماری بیشتر آشکار خواهد .

وی افزود: این تعداد مراجعات روزانه به مراکز درمانی نشانه اولیه موج جدید در استان است و به مردم توصیه می‌شود، ‌افرادی که به مسافرت رفتند برگردند و کسانی که تا کنون از منزل خارج نشده‌اند نیز در خانه بمانند و در روز ۱۳ فروردین ماه نیز به بیرون از خانه نروند.

وی گفت: با توجه به مراجعات بیماران کرونایی تخت ها را افزایش داده ایم و اکنون ۴۶۹ بیمار کووید ۱۹ در البرز بستری هستند که طی یک هفته گذشته ۱۰۰ تخت برای این بیماران اختصاص یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *