vaksan.3

افرادی که واکسن زده اند هم باید ماسک بزنند

تصویر روز: سازمان جهانی بهداشت از افرادی که هر دو نوبت واکسن کرونا را زده اند خواست همچنان ماسک بزنند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از سی بی اس ان، سازمان جهانی بهداشت از همه افراد، از جمله کسانی که هر دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند خواست با توجه به افزایش خطر گونه مسری‌تر ویروس کرونا به ماسک زدن ادامه دهند.

در حالی درباره گونه دلتای ویروس کرونا که نخستین بار در هند شناسایی شد، هشدار داده شده است که ماسک زدن در بسیاری از نقاط آمریکا دیگر الزامی نیست و محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است.
جاستین گیل، استاد سیاست بهداشت دانشگاه واشنگتن در پاسخ به این سؤال که آیا هشدار سازمان جهانی بهداشت بر دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا که ماسک زدن را برای افرادی – که هر دو نوبت واکسن را زده اند- الزامی می‌داند تاثیرگذار خواهد بود گفت: الزاماً خیر. فکر می‌کنیم این چیزی است که همچنان باید زیر نظر داشته باشیم. دکتر فائوچی هم به تازگی در این باره سخنانی بیان کرده است. بر اساس آنچه می‌دانیم، در مناطقی که درصد بالایی از افراد واکسیناسیون می‌شوند، شیوع بیماری همچنان نسبتاً پایین است… فکر می‌کنم ما باید کاری را بکنیم که در شرایط موجود منطقی است. واکسیناسیون افراد همچنان راه خوبی برای حفاظت از افراد در برابر گونه جدید ویروس است، به ویژه با تزریق هر دو نوبت واکسن. اگر بتوانیم افراد بیشتری را واکسینه کنیم، واقعاً می‌توانیم تعداد مبتلایان را کاهش دهیم و سرعت شیوع را کاهش دهیم.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *