پیر هادی

۳۲۹؛ تنها قطعه خالی بهشت زهرا برای دفن روزانه اموات

تصویر روز ـ مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران نیازمند مطالعات کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم است، اظهار کرد: شهرداری تهران در این راستا اقدام به انجام مطالعاتی در برخی نقاط شهر کرده است و بر اساس نتایج این مطالعات، پنج محدوده به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد.

وی افزود: از میان این پنج محدوده، سه محدوده مورد تأیید شورای شهر قرار گرفت، چرا که احداث آرامستان در هر یک از این نقاط نیازمند دریافت مجوز از شورای ترافیک، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری تهران است. همچنین سایر مراجع ذی‌صلاح نیز باید نظر کارشناسی و مجوزهای لازم را در این خصوص ارائه دهند.

پیرهادی با بیان اینکه طراحی مبادی ورودی آرامستان‌ها از منظر ترافیکی حائز اهمیت است، گفت: باید دقت شود که ایجاد آرامستان در یک محدوده جدید به بروز معضلات ترافیکی در آن منطقه منجر نشود. از جنبه محیط‌ زیستی نیز باید دقت‌های لازم صورت گیرد تا به منابع طبیعی و شرایط زیست‌محیطی منطقه آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به ابعاد شهرسازی و معماری احداث آرامستان‌ها گفت: این پروژه‌ها باید در چندین کمیسیون تخصصی شورا بررسی شود. در همین راستا جلساتی با حضور اعضای کمیسیون‌های مختلف شورا برگزار شد و چهار کمیسیون شورا نسبت به سه محدوده پیشنهادی به توافق رسیدند و این سه نقطه را مورد تأیید قرار دادند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه یکی از این سه محدوده در پهنه جنوبی شهر است، افزود: این پهنه در محدوده کلاغایه‌ مطرح شد و باید تنها در مواقع بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که شهرداری تهران تا موعد مقرر موفق به احداث آرامستان جدید نشود، می‌تواند از این پهنه به عنوان محل دفن برخی از اموات در شرایط اضطراری استفاده کند. این محدوده به لحاظ موقعیتی تنها باید در روزهای بحرانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پیرهادی ادامه داد: دو محدوده دیگر که مورد تأیید اعضای شورای شهر قرار گرفته‌اند، شامل پهنه جنوب‌شرق واقع در بزرگراه امام رضا و کمربندی دوم تهران (معروف به سه‌راه سیمان) و همچنین محدوده اول جاده ساوه هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محدوده‌های جدیدی در دستور بررسی قرار دارند، گفت: هرگونه مطالعه، خرید، تملک یا اقدام اجرایی در نقاط جدید صرفاً باید با مجوز شورای شهر تهران انجام شود. تا این لحظه هیچ‌گونه مطالعه و پیشنهادی از سوی شهرداری تهران به شورا ارائه نشده و بنابراین هیچ مجوزی نیز اخذ نشده است.

پیرهادی با هشدار نسبت به کمبود فضای دفن در بهشت زهرا (س)، تصریح کرد: در حال حاضر تنها قطعه‌ای که برای دفن روزانه اموات در بهشت زهرا باقی مانده، قطعه ۳۲۹ است. قطعه دیگری برای دفن روزانه در این آرامستان پیش‌بینی نشده و چنانچه ظرفیت این قطعه نیز به پایان برسد، بهشت زهرا دیگر امکان دفن روزانه اموات را نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی قطعات قدیمی بهشت زهرا فضاهایی برای دفن وجود داشته باشد؛ اما در قطعات جدید، به ویژه قطعات شماره ۳۰۰ به بالا، فضای خالی وجود ندارد. از سوی دیگر، هنوز هیچ پیشنهادی برای آرامستان جدید از سوی شهرداری به شورا ارسال نشده است و لازم است توجه داشت که ایجاد زیرساخت‌های آرامستان جدید، حدود ۶ ماه زمان عملیاتی نیاز دارد.

سکه

قیمت طلا و سکه ۱۰ خردادماه

تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی با افزایش ۸۲۰ هزار تومانی، ۷۳ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان شد.

به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با افزایش ۴۶ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به فروش رفت.

قیمت انواع سکه و طلا را ساعت ۱۱ امروز دهم خرداد ۱۴۰۴ را مشاهده می کنید:

نوع قیمت
سکه امامی ۷۳ میلیون و ۲۰۵هزار تومان
سکه بهار آزادی  ۶۸ میلیون و ۸۵ هزار تومان
نیم سکه ۴۲میلیون تومان
ربع سکه ۲۴ میلیون تومان
سکه گرمی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
گرم طلای ۱۸ عیار ۶ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان
گرم طلای ۲۴ عیار ۸ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان 
مثقال طلا  ۲۸ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان
اونس طلا (دلار) ۳۲۸۹.۴۰

baran hava

کاهش دمای تهران به ۲۷ درجه/ ورود سامانه جدید بارشی

تصویر روز ـ صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در گفتگو با خبرآنلاین، درباره جزئیات آب و هوایی نقاط مختلف، طی روزهای آینده، می‌گوید: در روزهای ابتدایی هفته جاری بارش یا پدیده آب و هوایی خاصی در هیچ نقطه از کشور نداریم و تنها احتمال می‌رود که در جنوب شرقی کشور مقداری شاهد وزش باد باشیم و ممکن است مقداری هم با پدیده گرد و خاک در استان‌هایی چون خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی مواجه باشیم.

او می‌گوید: از روز سه‌شنبه سیزدهم خرداد ماه یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و نقاطی از شمال غرب کشور را در برمی‌گیرد؛ استان‌هایی چون آذربایجان غربی و نیمه شمالی آذربایجان شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تصریح می‌کند: سامانه فوق در روز چهارشنبه چهاردهم خرداد ماه نیز استان‌های آذرباییجان شرقی، آذرباییجان غربی و استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌هایی را در نقاط مختلف این استان‌ها شاهد خواهیم بود و سایر نقاط کشور بدون بارش هستند.

ضیاییان در ادامه می‌گوید: در شهر تهران نیز روند افزایشی دما تا روز سه‌شنبه سیزده خرداد ماه حاکم خواهد بود و سپس از روز چهارشنبه به بعد در پایتخت کاهش دما اتفاق می‌افتد.

او می‌گوید: روند دما در سایر نقاط کشور هم به این صورت است که فردا یکشنبه یازدهم خرداد ماه در نیمه غربی کشور شاهد افزایش دما هستیم و این افزایش دما در نقاط مختلف متفاوت است و البته این افزایش بیشتر از ۲ درجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، توضیح می‌دهد: روز دوشنبه دوازدهم خرداد دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور تقریبا بدون تغییر محسوس است و فقط در نوار شمالی و نوار شرقی کشور شاهد افزایش دما هستیم.

ضیاییان می‌گوید: کاهش دما از روز سه‌شنبه سیزدهم خرداد ماه در نیمه غربی کشور و همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر رقم می‌خورد و دمای هوا سایر مناطق در روز سه‌شنبه بدون تغییر خواهد بود.

او می‌گوید: روند کاهشی دما در روز چهارشنبه در استان‌هایی مثل تهران و استان‌های محدوده نوار شمالی دریای خزر ادامه دارد و مردم در شرق کشور نیز با افزایش دما روبرو هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، خاطرنشان می‌کند: دمای تهران در این هفته به دمای قبل از روند افرایش دما می‌رسد؛ دمای تهران روز سه‌شنبه به ۳۶ درجه می‌رسد و سپس از روز سه‌شنبه به بعد دمای هوا به ۲۷ درجه هم بازمی‌گردد؛ این احتمال وجود دارد که روز پنجشنبه هفته جاری دمای هوا در تهران به ۲۵ درجه هم برسد و این هوای خنک و معتدل تا روز شنبه هفته آینده در پایتخت حاکم خواهد بود.

ضیاییان می‌گوید: پیش‌بینی وجود بارش در تهران برای روز پنجشنبه است که البته باید به آن روز نزدیک‌تر شویم و بعد دقیق بگوییم که وضعیت به چه شکل و تا چه حد خواهد بود.

vphCueIO526rqahfPyBYhScvEHEFpcLUyWgRJAMS

قیمت بلیط تهران تبریز رفت و برگشت

هر ساله تعداد زیادی مسافر بوسیله هواپیما در کشور سفر می‌کنند. برخی از این پرواز‌ها از پرواز‌های پر تردد ایران به حساب می‌آیند. بطوریکه در دوره تعطیلات و پیک سفر تهیه این بلیط‌ها ممکن است کمی مشکل باشد. برای مثال می‌توان به بلیط تهران تبریز و بلیط هواپیما اصفهان کیش اشاره کرد. این شهر‌ها از شهر‌های مسافر خیز ایران هستند که، که سالانه میزبان تعداد زیادی مسافر می‌شوند. در ادامه ما به شما شرکت‌های هواپیمایی، قیمت بلیط و انواع بلیط‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

قیمت بلیط

برای بلیط‌های هواپیما نمی‌توان قیمت ثابت و دقیقی تعیین کرد. چونکه این قیمت‌ها بر اساس فاکتور‌های گوناگونی دستخوش تغییراتی می‌شوند. علاوه بر این صنف هر چند وقت یکبار تغییراتی در قیمت این بلیط‌ها ایجاد می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می‌پردازیم.

شرکت هواپیمایی

شرکت هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید از عوامل اثر گذار بر روی قیمت به حساب می‌آید. به همین دلیل بهتر است که در انتخاب شرکت هواپیمایی خود کمی دقت به خرج بدهید. قیمت بلیط شرکت‌های هواپیمایی برای بلیط‌های هواپیمایی ممکن است تغییرات جزئی یا زیادی باهم داشته باشند. این تغییرات جزئی ممکن است بدیل بروز بودن هواپیما، بیشتر بودن امکانات رفاهی و یا مجرب بودن خدمه باشد. پس با مطالعه در مورد شرکت‌های هواپیمایی می‌توانید انتخابی مطمئن و دقیق داشته باشید. یا با استفاده از تجارب دیگران پرواز مطمئنی را تجربه کنید.

HLId5USV3iFb5zd2QLURQcdyZMvEHdLRdBLoSYl9

زمان سفر

یکی از عوامل اثرگذار بر روی قیمت بلیط هواپیما بازه زمانی سفر شما است. اگر شما بازه زمانی سفرتان را در زمان پیک سفر انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. این بیشتر شدن هزینه بدلیل بیشتر شدن تعداد مسافر و محدودیت تعداد بلیط‌ها است. پس بهتر است که اگر بازه زمانی سفر شما در زمان پیک سفر است، کمی زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید. در اینصورت شما برای آن زمان دغدغه‌ای بابت بلیط ندارید. البته این پیک سفر بیشتر برای بلیط‌های پر تردد و مسافر خیز مانند بلیط تهران تبریز است. دیگر عامل اثر گذار می‌توانیم به روز‌های آخر هفته اشاره کنیم. ممکن است که در روز‌های آخر هفته قیمت بلیط کمی بالاتر از وسط هفته باشد.

نوع بلیط انتخابی

نواع بلیطی که انتخاب می‌کنید تا مقدار زیادی ر روی قیمت بلیط شما اثر می‌گذارد. در ایران بیشتر بلیط‌ها به دو صورت اکونومی و بیزینسی موجود هستند. قیمت بلیط‌های اکونومی همانطور که از نامش پیداش صرفه اقتصادی بیشتری دارد. بلیط اکونومی پرفروش ترین بلیط داخل ایران و جهان است. بلیط بیزینسی همانطور که از نامش می‌توان برداشت کرد قیمت بیشتری دارد. در پرواز‌های بیزینسی امکانات رفاهی بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای مثال شما مجاز هستید که مقدار 20 کیلو بار بیشتری را با خود حمل کنید. این امر در سفر‌های کاری شما می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

قیمت و شرکت‌های هواپیمایی پرواز تهران تبریز

پرواز رفت و برگشت تهران تبریز از پرواز‌های پر تردد ایران است. به همین دلیل پرواز‌های زیادی روزانه در این مسیر رفت و آمد می‌کنند. بطوریکه تقریبا روزانه تعداد 11 هواپیما از سمت تهران به تبریز پرواز می‌کنند. و تعداد 13 هواپیما در طول روز از سمت تبریز به سمت تهران می‌روند.

برای بلیط تبریز تهران شرکت‌ها گوناگونی مانند آنا، کاسپین، ایران ایر تور و ماهان خدمات ارائه می‌کنند. قیمت بلیط تبریز تهران در این شرکت‌ها ممکن است متفاوت باشد، اما برای پرواز‌های اکونومی شما باید برای هر نفر بطور میانگین دو میلیون و پانصد هزار تومان هزینه کنید. هزینه بلیط بیزینس این مسیر نیز بطور متوسط از سه میلیون تومان شروع می‌شود. برای پرواز تهران به سمت تبریز نیز شرکت‌های هواپیمایی آنا، ایران ایرتور و کاسپین خدمات رسانی می‌کنند.

KAuMFwRhypyy67Q1z3QGKp7lvXV8wVbrX3H2p5zB

هزینه پرواز از تهران به سمت تبریز کمی ارزان‌تر است. بطوریکه شما باید برای پرواز‌های اکونومی بین یک میلیون و دویست هزار تومان تا دو میلیون تومان هزینه کنید. برای پرواز بیزینسی نیز قیمت‌ها از دو میلیون تومان شروع می‌شود. در بین این شرکت‌های هواپیمایی در این مسیر شرکت هواپیمایی آنا از همه پر طرفدار تر است.

قیمت بلیط هواپیما اصفهان کیش و شرکت‌های هوایی آن

پرواز اصفهان کیش نیز از پرواز‌های پر تردد ایران است. در دوره پیک سفر ممکن است که برای تهیه بلیط در این مسیر با محدودیت روبرو شوید. برای بلیط هواپیما اصفهان کیش نیز شرکت‌های هواپیمایی زیادی وجود دارند، که دو نوع بلیط اکونومی و بیزینس را به شما ارائه می‌دهند. تفاوت قیمت در این مسیر بین شرکت‌های هواپیمایی ممکن است کمی چشمگیر‌‌تر باشد. شرکت‌های هواپیمایی کاسپین، کیش ایر، زاگرس و وارش در این لاین خدمات رسانی می‌کنند.

در بین این شرکت‌‌ها شما بطور میانگین برای پرواز‌های اکونومی باید بین یک میلیون و صد تا یک میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه کنید. اما پرواز‌های اکونومی این مسیر به نسبت قیمت بالاتری دارند. قیمت بلیط بیزینس برای این لاین تقریبا از سه میلون تومان شروع می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی که بلیط بیزینسی را ارائه می‌دهند همانند بلیط اکونومی هستند. اما در این مسیر حتی با تهیه بلیط اکونومی نسبت به سایر بلیط‌ها شما از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار می‌شوید.

 

 

IMG 20250531 100512 385

خرید محصولات بهمن موتور با حساب وکالتی بانک صادرات ایران

تصویر روز _ به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک همزمان با مرحله جدید طرح پیش‌فروش محصولات بهمن موتور به نشانی bahman.irancar.com اعلام آمادگی کرد و مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند تنها با مراجعه به نشانی اینترنتی اختصاصی این خودروساز برای طرح جدید پیش‌فروش محصولات این خودروساز حساب خود در بانک صادرات ایران را با حداقل ۳ میلیارد ریال موجودی، وکالتی کنند.

مرحله جدید طرح پیش ثبت‌نام عرضه محصولات بهمن موتور شامل خودروهای فیدلیتی پرایم فیس‌لیفت و ریسپکت2، از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۰ خرداد ماه سال جاری آغاز و تا ساعت 24:00 روز سه‌شنبه 13 خردادماه ادامه خواهد داشت.

تمامی فرآیندهای مربوط به مسدودسازی وجوه و همچنین انصراف از خرید (رفع مسدودی) صرفا از طریق سامانه فروش شرکت بهمن موتور به نشانی bahman.irancar.com و درگاه مسدودسازی اختصاصی به نشانی vsp.vekalati.ir قابل انجام است.

برای شرکت در مرحله جدید طرح پیش‌فروش محصولات بهمن موتور در ابتدا باید وارد سایت شرکت به نشانی bahman.irancar.com شده و پس از ایجاد پروفایل کاربری، وارد منوی شروع فرآیند مسدودسازی شوید. در ادامه با انتخاب طرح فروش مورد نظر، وارد درگاه vsp.​vekalati.ir شده و با وارد کردن شماره شبا به نام متقاضی نسبت به مسدودسازی حساب متقاضی اقدام و سپس وارد صفحه اصلی سایت شرکت بهمن موتور شده و طرح پیش ثبت‌‌نام محصول مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از پرداخت هزینه استعلام‌های متقاضی از سازمان‌های مربوطه، فرآیند پیش‌ ثبت‌نام به پایان می‌رسد.

طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی شامل فرآیند مسدودسازی حساب نیست.

1000128343 1

دیدار و گفت‌وگوی محمدرضا فرهادی‌پور با جمعی از نمایندگان شرکت بیمه ملت

تصویر روز _ به گزارش روابط‌عمومی بیمه ملت، در این نشست صمیمی، نمایندگان حاضر به بیان دیدگاه‌ها، تجربیات و دغدغه‌های خود در حوزه فروش و خدمات‌رسانی پرداختند.

فرهادی‌پور نیز در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در این نشست، بر نقش کلیدی کارکنان و نمایندگان در تحقق اهداف راهبردی شرکت و ارتقای سطح رضایتمندی بیمه‌گزاران تأکید کرد.

این نشست فرصتی مناسب برای طرح مسائل، تبادل نظر و شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه بیمه ملت فراهم آورد.

گفتنی است بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تا تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و شرکت بیمه ملت در سالن ۱۰-۱۱ آماده میزبانی از بازدیدکنندگان و مراجعان محترم است.

542187 1

پیامدهای حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی

تصویر روز _ محمدمهدی علاءالدین اظهار کرد: این تصمیم با هدف اصلاح نظام ارزی، کاهش رانت ناشی از چند نرخی بودن و واقعی‌سازی قیمت‌ها اتخاذ شد.

به گفته وی، تجربه سال‌های گذشته نشان داد که تخصیص ارز ترجیحی نه‌تنها به موقع انجام نمی‌شد، بلکه تولید داخلی را نیز دچار اختلال می‌کرد.

علاءالدین افزود: پس از حذف ارز ترجیحی سازمان غذا و دارو با سه چالش عمده مواجه است. نخست، تأمین ارز است. سال گذشته برآورد نیاز ارزی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حدود ۳.۵ میلیارد دلار بود، اما ۴۰۰ میلیون دلار کسری وجود داشت. امسال نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه، هنوز تخصیصی صورت نگرفته است. دوم، مشکل نقدینگی است. بسیاری از تولیدکنندگان با کمبود سرمایه در گردش مواجه شده‌اند و این موضوع بر روند تولید و واردات اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: سومین چالش، نظام قیمت‌گذاری است. فشارهایی که از بیرون به این حوزه وارد می‌شود، مانع به‌روزرسانی قیمت‌ها متناسب با نرخ ارز آزاد و هزینه‌های واقعی شده و در مواردی تولید یا تأمین تجهیزات متوقف شده است.

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، درباره اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از کمبود تجهیزات پزشکی، گفت: راه‌اندازی داشبورد هوشمند برای هدایت سرمایه‌گذاری به تولید داخل، اجرای خرید اعتباری ۹۰ به ۱۰، پرداخت تسهیلات بانکی، و افزایش همکاری با نهادهایی مانند معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صمت از جمله این اقدامات بوده است.

علاءالدین اضافه کرد: در حال مذاکره با بیمه‌ها هستیم تا بخشی از افزایش قیمت‌ها از طریق پوشش بیمه‌ای جبران شود و هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی تأکید کرد: بیشترین نگرانی در مورد کمبود تجهیزات سرمایه‌ای، های‌تک و کیت‌های آزمایشگاهی است که وابستگی بالایی به واردات دارند. همچنین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی از خارج تأمین می‌شود و بدون دسترسی به ارز، ادامه فعالیت این واحدها دشوار خواهد بود.

وی در پایان گفت: سازمان غذا و دارو تلاش کرده با اصلاح فرآیندها و حمایت از تولید داخل، از بروز کمبود گسترده جلوگیری کند، اما تداوم این روند نیازمند همراهی جدی نهادهای مرتبط در تأمین ارز و منابع بیمه‌ای است.

منبع: مهر

maskan

هشدار به موجران متخلف؛ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت دارند

تصویر روز _ هر سال با شروع فصل جابه‌جایی، اضطراب تمدید قرارداد یا یافتن خانه‌ای جدید برای بسیاری از مستأجران آغاز می‌شود. هر ساله از اواخر اردیبهشت، بازار اجاره به دلیل پایان قراردادهای سال گذشته و جابه‌جایی‌های خانوار، به بالاترین سطح تقاضا می‌رسد. این افزایش تقاضا معمولاً زمینه‌ساز رشد نرخ اجاره‌بها نیز می‌شود، اما در سال‌های اخیر، نبود نظارت کافی بر رفتار بازار و عدم وجود ضوابط دقیق برای قیمت‌گذاری، باعث شده برخی مالکان با سوءاستفاده از این موقعیت، نرخ‌هایی بسیار بالاتر از عرف منطقه پیشنهاد دهند.

فرصت ۵ ساله مستأجران برای شکایت از نرخ اجاره‌بها

در همین رابطه، داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه املاک، در گفتگو با مهر با تأکید بر ضرورت پایبندی مالکین به مصوبات شورای عالی مسکن، اظهار کرد: مالکین محترم باید آگاه باشند که تصمیماتی که در خصوص اجاره‌بها اتخاذ می‌کنند، باید در چارچوب مصوبات شورای عالی مسکن باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که مالکی بخواهد اجاره‌بهایی بیش از نرخ مصوب دریافت کند، مستأجر این حق را دارد که تا پنج سال نسبت به این موضوع شکایت کرده و مبالغ اضافه پرداختی را همراه با جرایم از موجر مطالبه کند.

بیگی‌نژاد بیان کرد: در چنین مواردی، تخفیف‌ها و معافیت‌هایی که پیش‌تر در قوانین برای موجرین در نظر گرفته شده بود نیز لغو شده و مالکان مشمول جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۴ گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، با توجه به نبود تقاضای انباشته در سال گذشته، شاهد جهش خاصی در بازار مسکن نخواهیم بود. به عبارت دیگر، تقاضاهایی که بخواهد به سال آینده منتقل شود، وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه املاک یادآور شد: از سوی دیگر، نظام بانکی نیز در ارائه تسهیلات کارآمد و متناسب با توان بازپرداخت متقاضیان، عملکرد مناسبی نداشته است. شرایط فعلی تسهیلات بانکی به‌گونه‌ای نیست که بتواند قدرت خرید متقاضیان واقعی را افزایش دهد، در نتیجه نمی‌توان انتظار بهبود محسوس در بازار داشت.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم سرمایه‌های بازار موازی را به سمت تولید مسکن هدایت کنیم که در راستای شعار سال نیز هست، شرایط متفاوتی برای بازار رقم خواهد خورد. همچنین طبق روال هر سال، فروردین‌ماه با رکود نسبی همراه بود.

به گزارش مهر، با آغاز فصل تابستان و اوج‌گیری تقاضا در بازار اجاره مسکن، انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌های نظارتی و سامانه‌های مرتبط، اقدامات جدی‌تری برای مهار نوسانات نرخ اجاره‌بها داشته باشد تا از فشار مضاعف بر مستأجران جلوگیری شده و امنیت روانی خانوارهای اجاره‌نشین حفظ شود.

2269670 915

احیای ممنوعیت واردات کالا‌های مشابه تولید داخل

تصویر روز ـ آقای ابوالقاسم جراره در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران، افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت بر ضرورت احیای سیات ممنوعیت واردات کالا‌های مشابه تولید داخل تاکید داشتند به همین منظور، مجلس باید از این سیاست حمایت جدی داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اجرای دقیق قوانین، رفع ناترازی‌های زیرساختی و جلب اعتماد عمومی را سه محور اساسی حمایت از تولید و صنعت قطعه‌سازی عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مجلس با هدف تسهیل دسترسی قطعه سازان به منابع مالی و ارزی، افزود: اولویت کنونی کشور نه در تصویب قوانین جدید، بلکه در نظارت بر حسن اجرای قوانین موجود و رفع موانع اجرایی آنهاست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سال‌های اخیر، ناترازی‌های زیرساختی به ویژه در حوزه انرژی یعنی قطعی مکرر برق و گاز در فصول مختلف، یکی از عوامل اصلی تضعیف رشد تولید ملی که آسیب‌های جدی به واحد‌های تولیدی وارد کرده است.

جراره از جایگزینی منابع در برخی شهرک‌های صنعتی که ظرفیت تولید انرژی پاک از طریق نیروگاه‌های خورشیدی را دارند، خبر داد و افزود: روند تخصیص مجوز‌ها و منابع در این زمینه همچنان با مشکلاتی مواجه است بنابراین مجلس و دولت باید با تسهیل این مسیر، زمینه بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها را فراهم سازند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: یکی از راهکار‌های کلیدی پشتیبانی مالی از صنایع داخلی و به ویژه صنعت قطعه سازی، جلب اعتماد عمومی برای هدایت سرمایه‌های خرد مردمی به حوزه تولید است، زیرا بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور به صورت غیرفعال در اختیار مردم قرار دارد.

وی افزود: باید مردم از ثبات و امنیت سرمایه گذاری در بخش تولید، اطمینان حاصل کنند، ایجاد این اعتماد نیازمند اصلاح سیاست‌ها، شفافیت عملکردی و تضمین حمایت‌های عملی است.

منبع: صداوسیما

54312

پشت‌پرده اصرار به فروش اینترنتی دارو

تصویر روز ـ شهرام کلانتری خاندانی، در گفتگوی رادیویی اظهار داشت: واقعیت ساده ماجرای فروش اینترنتی دارو، این است که پلتفرم‌ها نمی‌خواهند هیچ نظارت پیشگیرانه‌ای بر عملکرد آنها باشد و می‌گویند خودمان به طور مستقیم با داروخانه‌ها قرارداد ببندیم و کد ملی و کد رهگیری بیمار در اختیار ما باشد تا بتوانیم نظام دارویی را تحت سلطه بگیریم.

وی افزود: همه این جنجال‌ها از ناحیه پلتفرم‌ها، حول محور اقتصاد می‌چرخد و به دنبال دریافت پورسانت و حق کمیسیون هستند.

کلانتری ادامه داد: قراردادهای برخی از پلتفرم‌ها وجود دارد و قابل انتشار است که ۱۵ درصد از مبلغ نسخه هر بیمار را برای خود می‌خواهند. این در حالی است که سود خالص داروخانه‌ها، کمتر از ۵ درصد مبلغ هر نسخه است.

وی افزود: صاحبان و مدیران پلتفرم‌ها و طرفدارانشان، با سامانه مرجع رگولاتوری سازمان غذا و دارو مخالفت می‌کنند، چون این سامانه اجازه نمی‌دهد پلتفرم‌ها با داروخانه‌ها به طور مستقیم قرارداد ببندند و پورسانت بگیرند.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: در فقدان سامانه مرجع رگولاتوری، پلتفرم‌ها تقاضای القایی ایجاد می‌کنند، چون پلتفرم‌های مطرح در کشور، عمدتاً سهامداران هلدینگ های تولید مکمل‌های دارویی هستند و در فقدان نظارت پیشگیرانه به راحتی می‌توانند مردم را به مصرف این اقلام ترغیب کنند. از طرفی در غیاب چنین سامانه نظارتی، مردم باید نگران اطلاعات و اسرار درمانی و پزشکی خود باشند، اگر چه، طبق قانون این نگرانی جزو وظایف دولت است.

منبع: مهر