تصویر روز: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره میزان گفت وگو های خانوادگی در ایران توضیح داد.
به گزارش ایسنا شهیندخت مولاوردی در جشنواره خانواده و کودک (تجلیل از زنان و کودکان موفق و زوجین جوان تحت پوشش بهزیستی) که در کرج بزگرار شد، با بیان اینکه چنین ایام و مناسبتهایی فرصت های ویژهای برای تامل ایجاد میکند، گفت: باید به نیازمندیهای خانواده سالم و پایدار در کشور توجه بیشتری کنیم.
وی در ادامه از نقش خانواده در سلامت جامعه سخن به میان آورد و گفت: خانوادهها سلامت جامعه را تضمین میکنند لذا در برنامه ششم توسعه کشور، معاونت امور زنان و خانواده با کمک متولیان تقویت کارکرد خانواده را مورد توجه قرارداده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه نهاد خانواده نهادی نیست که در خلاء شکل گرفته باشد، ابرازکرد: این نهاد ارتباط وسیعی با سایر نهادها دارد به طوری که نقش خانواده در کاهش فقر و انتقال ارزش های فرهنگی غیرقابل انکار است.
وی تصریح کرد: از آنجا که نمی توان نسخهای واحد برای خانواده ایرانی در نطر گرفت؛ باید متناسب با نیازهای خانواده ها برنامه ریزی و سیاست گذاری شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سیاست های حوزه خانواده با همکاری همگانی محقق می شود، افزود: باید به سمت یک جامعه خانواده محور حرکت کنیم.
مولاوردی با اعلام اینکه بحث ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ازدواج باید مورد توجه سازمان ها قرار گیرد، ابرازکرد: تمام دستگاه و نهادها باید این سیاست را در کانون توجه خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری ازاظهاراتش به تغییر فضای امروز و شکاف نسل ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه شکاف بین نسلی و درون نسلی روز به روز بیشتر می شود و این امر معضلات بسیاری را ایجاد کرده است لذا باید در این بخش برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
مولاوردی همچنین از توسعه فضای مجازی و کم رنگ شدن ارتباط درون خانواده ها سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه با گسترش ارتباطات درفضای مجازی، ارتباط کلامی خانواده ها از دو ساعت به ۱۷ دقیقه در روز کاهش یافته است.
وی در ادامه بر ضرورت حمایت از زنان شاغل در جامعه تاکید کرد و گفت: بسته جامع حمایت از زنان شاغل با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال تدوین است.
معاون رئیس جمهور در اموز زنان و خانواده تصریح کرد: همچنین سند حمایت از مشارکت زنان و سند توسعه توانمندی زنان طی ماه های آینده به تصویب خواهیم رساند.
تصویر روز: بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی با قیمت هزار و ۳۳۷ دلار و ۹۰ سنت بفروش رسید.به گزارش تجارت نیوز، امروز هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان و هر قطعه سکه امامی نیز یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان فروخته می شود.
بر پایه این گزارش، هر قطعه نیم سکه نیز ۵۶۷هزار تومان، ربع سکه ۲۹۵ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۱۸۸هزار تومان بفروش می رسد.
همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۴هزار و ۷۱ تومان است.
بنابر این گزارش امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد ۳۵۸۲ تومان ، یورو ۴۰۲۸ تومان ، پوند نیز ۴ هزار و ۶۸۰ تومان ، درهم امارات ۹۷۹ تومان ، لیر ترکیه ۱۲۲۰ تومان و هر درام ارمنستان نیز ۸ تومان می باشد.
تصویر روز: هواپیمای ایرباس ایران ایر و ماهان ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) با یکدیگر برخورد کردند.
ایرباس ۳۱۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ایرباس ۳۴۰ هواپیمایی ماهان ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) با یکدیگر برخورد کردند.
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با میزان در خصوص این اتفاق گفت : صبح امروز هواپیماهای ایرباس ماهان ایر و ایران ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) با یکدیگر برخورد کردند.
وی گفت : علت وقوع این اتفاق توسط کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری در دست بررسی است ، اما بررسی های اولیه حکایت از عدم دقت هندلرها (نیروهای زمینی) برای جابجایی این دو هواپیما دارد. به گزارش میزان جعفرزاده با بیان اینکه مشکلی برای فرودگاه امام پیش نیامده گفت : کسی در این برخورد صدمه ای ندیده و مسافران هواپیمای ماهان نیز با هواپیمای جایگزین در حال جابجایی هستند.
تصویر روز: به مناسبت هفته دفاع مقدس کنگره بزرگداشت ۱۱۱ شهید هشت سال دفاع مقدس و مدافغان حرم از سوی امور شهدا و ایثارگران شرکت ایران خودرو برگزار شد.
در این مراسم که با حضور مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، معاونان و مدیران شرکت های گروه برگزار شد خانواده های شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم نیز حاضر بودند از مقام شامخ شهدای گرانقدر تجلیل و بر جدیت در ادامه دادن راه این عزیزان تاکید شد.
در این مراسم یکی از جانبازانِ یادگار هشت سال دفاع مقدس سخنرانی کرد و به دستاوردهای ارزشمند حماسه های رزمندگان در دفاع از اسلام و قران در برابر دسیسه های دشمنان در طول جنگ تحملی اشاره کرد.
وی گفت: رزمندگان اسلام با همه توان خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل از دستاردهای نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و خواهند کرد تا این امانت الهی به صاحب اصلی اش حضرت ولی عصر (عج) برسد.
پخش کلیپی یا عنوان “خظ سرخ شهادت، از شلمچه تا دمشق” یکی از برنامه های کنگره بود که در آن تصاویری از اوج حماسه آفرینی های رزمندگان غیور اسلام در جبهه های جنک علیه نیروهای بعتی عراق و تکفیری در سوریه به نمایش گذاشته شد.
در پایان این مراسم از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از خانواده شهید “علی تمام زاده” از پرسنل ایران خودرو که در نبرد با نیروهای تکفیری در سوریه به شرف شهادت نایل آمده بود تجلیل به عمل امد.
تصویر روز: مدیرعامل ساپکو در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی قالب، ابزار و مواد اولیه با بیان این که صنعت خودرو در جهان بزرگترین مشتری صنعت قالب و ابزار است، سرمایه گذاری برای طراحی و ساخت قالب های سه خودروی جدید مشترک به شرکت پژو را ۱۰۰میلیون دلار برآورد کرد.
در این مراسم که با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و انجمن قالب کشور برگزار شد، حسین نجاری با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: با توجه به برنامههای آینده تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، نیاز این شرکت به صنعت قالب، افزون بر تولیدات جدید به نوسازی قالب های فرسوده قابل توجه است.
وی با اشاره به این که برآورد هزینه طراحی و ساخت قالب های جدید با توجه به نیاز ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) ۱۰۰ میلیون دلار است، اضافه کرد: با توجه به برنامه تولید ۷۰۰ هزار دستگاه خودرویی که برای سال ۹۶ در نظر گرفته ایم، ۴۵ میلیون دلار نیز به عنوان هزینه بازسازی و نوسازی قالب ها تخمین زده شده است.
حسین نجاری از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت قالب و ابزار برای طراحی و ساخت قالب های بزرگ تزریق پلاستیک مانند داشبورد و سپرها، طراحی و ساخت قالب های پیچیده ریخته گری و خودکفایی مواد اولیه پلیمری در لاستیک ها، فوم ها و پلاستیک های مهندسی خبر داد و افزود: حدود ۴۹درصد مواد اولیه مصرفی خودروهای تولیدی ما را ورق های فولادی تشکیل می دهند که خود نشان دهنده پتانسیل بالای سرمایه گذاری در این صنعت است.
وی صنعت خودرو را بزرگترین مشتری صنعت قالب و ابزار جهان دانست و افزود: خودروسازی سفارش دهنده بیش از ۵۲ درصد تولیدات صنعت قالب و ابزار ، ۶۴درصد قالب های پرسی و ۴۱ درصد قالب های تزریقی بزرگ جهان است.
مدیرعامل ساپکو برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی قالب، ابزار و مواد اولیه را فرصتی برای دست اندرکاران این صنعت در داخل و خارج برای همکاری مشترک با سازندگان زنجیره تامین دانست و خاطرنشان کرد: تعامل با سازندگان و سرمایه گذاری مشترک در صنعت قالبسازی و صنایع وابسته از مهمترین اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه بوده چنان که در گذشته نیز همکاری های مناسبی میان شرکت های ایرانی و سازندگان آلمانی به وجود آمده است.
وی معرفی استراتژی صنعت خودروی کشور در زمینه قالب، ابزار و مواد اولیه و همچنین تولید خودروهای با کیفیت با مقاصد صادراتی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: روند افزایش سهم داخلی سازی قالب ها در کشور به گونه ای بوده است که از ساخت داخلی ۶۴ درصد قالب های خودروی رانا و ۵۶ درصد قالب های دنا به ساخت ۷۵درصد قالب های آریسان و ۷۳درصد قالب های خودروی ۲۰۷ در داخل کشور دست یافته ایم.
نجاری در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه همکاری های مفید آینده میان شرکت ها را با هدف ارتقای کیفیت و کمیت در تولیدات خودروی گروه صنعتی در پی داشته باشد.
توسعه خودروسازی با مشارکت های بین المللی
شاهین صدری مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو نیز برگزاری نمایشگاه قالب و ابزار را زمینه ساز تعامل بهتر سازندگان داخلی و خارجی و ارتقای صنعت قالب سازی دانست و گفت: با هم افزایی ساپکو، قطعه سازان و شرکت های خارجی آینده روشنی را می توان برای سازندگان متصور شد.
وی فرآیند زمانی قالب سازی را ۶ تا ۱۸ ماه عنوان کرد و گفت: بررسی نیازمندی ایران خودرو برای یک تا دو سال آینده نشان می دهد محصولات جدید این شرکت نیازمند تامین ۸ هزار تن انواع قالب است. وی افزود: پروژه های ایکاپ نیازمند بهسازی و جایگزینی ۶ هزار تن قالب جدید و دو هزار تن نوسازی قالب های قدیمی دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه و بالفعل موجود قالب سازان گفت: با سرمایه گذاری و مشارکت قالب سازان خارجی و انتقال دانش فنی طراحی و ساخت قالب با کیفیت این نیاز مرتفع خواهد شد.
صدری بر استفاده از توان نیروهای کارشناس موجود در شرکت های قالب ساز تاکید کرد و گفت: شرکت هایی داریم که تعداد نیروی انسانی آن کم تر از ۲۰ نفر است اما در میان آنان کارشناسانی هستند که توانایی طراحی قالب دارند و می توانند با گذراندن دوره های آموزشی خاص توانانی طراحی و ساخت را به صورت عملیاتی و کارگاهی کسب کنند.
صدری درعین حال تاکید کرد: باید در بخش شبیه سازی تقویت شویم و می توانیم با تعامل با شرکت های خارجی و استفاده از نرم افزارهای جدید این فرآیند را توسعه دهیم.
وی افزود: می توانیم با استفاده از تجهیزات و فن آوری تولید و استفاده از ورق های با استحکام بالا، وزن محصولات و میزان مصرف انرژی را کاهش دهیم.
مدیرعامل شرکت آی کید تولید چدن و فولاد را از نظر کمیت در سطح بالایی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود باید برای افزایش کیفیت به خصوص در بخش قطعات ریخته گری با هماهنگی ریخته گران و انجمن قالب سازان و شرکت ساپکو برنامه هایی اجرا شود تا به سمت صادرات نیز حرکت کنیم. وی تصریح کرد: ایجاد شرکت جوینت ونچر از جمله مسیرهای پیش رو است.
صدری گفت: باید از توانمندی های شرکت های خارجی استفاده کنیم و با تعامل و هم افزایی بتوانیم اهداف ایران خودرو را در توسعه محصول و افزایش کیفیت محقق کنیم.
تمرکز بر کیفیت به جای تیراژمحوری
فقیهی نماینده جامعه قالب سازان ایران نیز دیگر سخنران آیین گشایش نمایشگاه بین المللی قالب، ابزار و مواد اولیه بود. وی با اشاره به افزایش تقاضای قالب در دوران تحریم تعداد قالب های مورد نیاز خودرو را سه هزار عدد دانست و گفت: در ۱۵ سال اخیر تعداد قالب های مورد نیاز خودرو به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و در برخی موارد ظرفیت های موجود در شرکت های قالب سازی پاسخگوی این نیاز نیست.
وی طراحی و ساخت قالب های بزرگ و ظریف را از محدودیت های موجود در قالب سازان ایرانی عنوان کرد و گفت: این محدودیت در کنار طولانی بودن زمان اجرای تست های مختلف موجب طولانی شدن زمان تحویل قالب می شود.
فقیهی کمبود نیروی کار با تجربه در شرکت های قالب ساز را از دیگر مشکلات شرکت های قالب ساز دانست و گفت: پیوستن قالب سازها به جمع تولیدکنندگان عامل اصلی کاهش نیروی کار در این واحدها است.
وی با اشاره به مشکلات موجود و ادیت مجدد در برخی قالب های وارداتی خواستار مدیریت و نظارت بر واردات شد و گفت: باید برای تعمیر و نگهداری قالب های وارداتی نیز چاره جویی شود.
فقیهی سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های معتبر خارجی را راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی قالب سازان دانست و افزود: باید با مدیریت پروژه ها، استفاده از نرم افزارهای مهندسی و تحلیل و آنالیز و همچنین تعریف پروژه ملی برای توسعه قالب سازان با تاکید بر کیفیت به جای کمیت و تیراژ، مسیر پیشرفت جامعه قالب سازان را هموار کنیم.
جذب و نگهداری مشتری رویکرد اصلی در ارایه محصول
کریستین والتر مدیر فروش شرکت زیبن ورست آلمان نیز ضمن تاکید بر توسعه بازار در دنیا و جذب بیشتر مشتری گفت: مشتریان به دنبال خرید صرفا ابزار مورد نیاز نیستند بلکه ما باید بتوانیم خدمات مناسبی را نیز ارایه دهیم. وی تاکید کرد: باید مشتری توان کار با پیچیدگی های تکنولوژی که در اختیارش می گذاریم را کسب کند.
وی داشتن اطلاعات در مورد ظرافت قالب و ابزارسازی را از اصول موفقیت در زمینه طراحی و تولید دانست و افزود: باید با استفاده از فن آوری های جدید به سمت تولید قطعات سبک و اقتصادی پیش برویم.
والتر بر تقویت فرآیندهای داخلی قالب سازان تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی و استفاده از نرم افزارها و دانش روز، هزینه ها را محاسبه کنیم و تبدیل به سازمانی یادگیرنده شویم. وی افزود: کل فرآیند تولید و توسعه باید کنترل شود و با کاهش هزینه ها پیچیدگی های موجود در توسعه قطعه و ابزار بهینه سازی شود.
وی بر داشتن شبکه تامین و داشتن رابطه بلندمدت با مشتری براساس اعتماد تاکید کرد و گفت: باید به دنبال مشتری های جدید بود و به یک محل و منطقه محدود نشد.
گفتنی است پنجمین نمایشگاه بین المللی قالب و ابزار و مواد اولیه با هدف ارتقا زنجیره تامین و رشد صنعت قالب سازی و صنایع وابسته با حضور ۱۳۱ شرکت داخلی و ۳۳ شرکت خارجی از پنجم تا هشتم مهرماه در شرکت ساپکو برگزار می شود. قالب سازان کشورهای ترکیه، آلمان، پرتقال، کره جنوبی، سوییس، سوئد، ایتالیا و چین از جمله حاضرین در نمایشگاه امسال هستند. برگزاری سمینار و کارگاه های آموزشی مرتبط با قالب سازی نیز در روزهای برگزاری نمایشگاه برنامه ریزی شده است.
تصویر روز: مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۱۵ مهرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان ۹۵ است.
غلامرضا قبله ای خاطر نشان کرد: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR ارائه کنند.
قبله ای شرط بهره مندی از تسهیلات قانونی را تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی و پرداخت مالیات و عوارض دانست .
تصویر روز: مقایسه قیمت دلاری و ریالی ۱۳ خودروی اقتصادی دنیا نشان می دهد که پس از طی مراحل مربوط به گمرک کشور، قیمت آنها به بالای ۱۰۰ میلیون می رسد.
وقتی اسم خودروی ارزان به گوش مان می خورد بلافاصله یاد پیکان و پراید می افتیم. آن قدیمی هایشان البته. وقتی پنج میلیون و هفت میلیون تومان فروخته می شدند. احتمالا خودمان را آماده می کنیم تا ساده ترین چیزها را از رویش برداشته باشند و شیشه بالابر برقی را به عنوان آپشن تهیه کنیم.به گزارش روزنانه هفت صبح ، برای خارجی ها اما اوضاع فرق می کند. باور می کنید آنها خودروهایی مانند رنو کپچر|، هیوندای اکسنت، سانگ یانک تیولی، رنو داستر، رنو سیمبل، رنو فلوئنس، رنو اسکالا، کیا ریو و پیکانتو و تویوتا یاریس را به عنوان خودروهای ارزان قیمت می شناسند؟ همین خودروها را اگر در ایران بخواهید بخرید باید برایشان نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان بودجه کنار بگذارید. تازه اگر دست روی نمونه های فول شان بگذارید، خرج تان بالای ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد.
رنو کپچر
طبق این گزارش در میان خودروهای ارزان قیمت سواری وارداتی، رنو کپچر بیشترین آمار را از آن خود کرده به طوری که تنها در دو ماهه نخست سال جاری، تعداد ۸۲۹ دستگاه از این خودرو وارد کشور شده، این تعداد خودرو وارداتی بیش از ۱۳ میلیون دلار ارزش دلاری و ۶۶۰ میلیارد ریال ارزش ریالی داشته است. گفتنی است رنو کپچر در نمایندگی های داخل کشور ۱۰۹ میلیون و در بازار آزاد ۱۰۵ میلیون تومان قیمت دارد.

هیوندای اکسنت
اما دومین خودروی ارزان قیمت که بیشترین سهم واردات را از آن خودکرده، سواری هیوندای اکسنت بوده است. گفتنی است طی دو ماهه نخست سال ۹۵ تعداد ۳۲۶ دستگاه از این سواری به ارزش دلاری چهار میلیون معادل ۹۷ میلیارد ریال وارد کشور شده است که هر کدام شان ۱۴ هزار و ۷۴۵ دلار معادل ۵۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۹۳۴ تومان ارزش دارد. با این حال اکسنت فول مدل ۲۰۱۶ در نمایندگی های کشور به قیمت ۱۱۳ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۰۳ میلیون تومان فروخته می شود.

رنو فلوئنس
از دیگر محصولات بازار فرانسه سواری رنو فلوئنس است. از این خودرو ۷۱ دستگاه به ارزش بیش از ۶۵۰ هزار دلار معادل ۲۱ میلیارد ریال وارد کشور شده است. از آن نمونه های زیادی در کشور پیدا می کنید؛ مثلا مدل دنده دستی ۲۰۱۶ آن در نمایندگی ۸۷ میلیون و در بازار آزاد ۹۲ میلیون تومان فروخته می شود اما نمونه دنده اتومات فول آن در نمایندگی و بازار آزاد به ترتیب ۱۲۷ میلیون و ۱۲۰ میلیون قیمت دارد.

سانگ یانگ تیولی
سومین خودروی پرطرفدار بازار تیولی است که به تازگی وارد بازار خودرو شده است. از این خودرو تعداد ۱۷۱ دستگاه به ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار معادل ۵۳ میلیارد ریال وارد کشور شده است. تیولی در بازار داخلی ۹۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان به فروش می رسد و برای خرید آن از بازار آزاد به ۱۰۵ میلیون تومان پول نیاز دارید.

چری تیگو ۵
یکی از خودروهای بازار شاسی بلند کشور چین چری تیگو ۵ است که از این خودرو در دو ماه نخست سال جاری تنها چهار دستگاه به ارزش ۵۰ هزار دلار معادل یک میلیارد ریال وارد کشور شده است. مدل پایه این خودروی چینی در نمایندگی های ایرانی خودروساز ۷۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می شود و برای مدل های لاکچری و کامفورت باید به ترتیب ۸۸ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پول بدهید.

رنو سیمبل
یکی دیگر از تازه واردهای بازار خودروی خارجی رنو سیمبل است که از آن ۱۰۴ دستگاه وارد کشور شده. ارزش کلی آنها به بیش از یک میلیون دلار و معادل ۳۴ میلیارد ریال می رسد. این خودروی فرانسوی در نمایندگی های ایران به قیمت ۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد تا ۶۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

تویوتا یاریس هاچ بک
از دیگر ارزان های بازار ژاپن می توان به یاریس هاچ بک اشاره کرد که هم کلاس خودروی هیوندای i20 است. از این خودرو ۴۷ دستگاه به ارزش ۷۰۰ هزار دلار معادل ۲۱ میلیارد ریال وارد کشور شده است و در نمایندگی ها آن را ۱۱۴ میلیون و در بازار آزاد ۱۱۲ میلیون تومان می فروشند.

هیوندای i20
هیوندای هاچ بک i20 یک خودروی کوچک و با مصرف پایین مخصوص استفاده شهری است. در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۵۵ دستگاه از این خودرو به ارزش ۶۷۵ هزار دلار معادل ۱۹ میلیارد ریال وارد کشور شده است. قیمت نمونه فول این خودرو در نمایندگی های ایران ۸۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

رنو داستر
رنو داستر یکی از خودروهای شاسی بلند شهری است که طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. گفتنی است در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۹۵ تعداد ۱۰۵ دستگاه از این سواری وارد کشور شده که ارزش آن به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار معادل ۱۸ میلیارد ریال می رسد. این کراس اور شهری در بازار داخل بین ۹۵ تا ۱۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. ساده ترین و ارزان ترین نمونه داستر ۲WD است که نمونهاتومات آن ۹۵ میلیون فروخته می شود و گران ترین نمونه مدل دو دیفرانسیل و اتوماتیک با موتور ۲۰۰۰ سی سی است که ۱۱۴ میلیون تومان فروخته می شود.

رنو اسکالا هاچ بک
از دیگر محصولات فرانسوی وارد شده به کشور می توان به خودروی رنو اسکالا اشاره کرد که از این سواری تعداد شش دستگاه در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۹۵ وارد کشور شده است که ارزش آن به ۸۰ هزار دلار معادل ۲ میلیارد ریال می رسد. این خودرو به شرط فول بودن در نمایندگی ها ۱۲۶ میلیون و در بازار آزاد ۱۱۸ میلیون تومان فروخته می شود. اگر قصد خرید نمونه نیمه فول آن را داشته باشید، خرج تان می شود ۱۱۶ میلیون تومان در نمایندگی ها و ۱۰۹ میلیون تومان در بازار آزاد کروک دنده اتومات آن هم وجود دارد که نمایندگی ها آن را ۱۸۰ میلیون و در بازار آزاد ۱۸۶ میلیون تومان می فروشند.

کیا پیکانتو
از گروه خودروسازی کیا، پیکانتو ارزش ۱۱ هزار دلار معادل ۳۲۴ میلیون ریال دارد اما در نمایندگی های داخل کشور همین خودرو ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

تویوتا یاریس صندوق دار
خودرویی از خانواده چشم بادامی ها که از آن تعداد ۵۰ دستگاه در ابتدای سال ۹۵ وارد کشور شده است، ارزش واردات این خودروی ژاپنی ۷۸۱ هزار دلار معادل ۲۳ میلیون ریال است. مدل ۱۵۰۰ سی سی آن را نمایندگی ها ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۱۶ میلیون تومان می فروشند.

کیا ریو ۲۰۱۶
این خودرو به قیمت ۱۴ هزار و ۱۶۵ هزار و ۱۶۵ دلار معادل ۴۹ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۲۳۶ تومان در بازار اروپا به فروش می رسد اما مین خودرو در نمایندگی های کشور ۱۱۵ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۰۹ میلیون تومان قیمت دارد.
