تصویر روز: منابع رسانهای اعلام کردند که انفجار صبح امروز در شهر استانبول که اتوبوس حامل نیروهای پلیس ترکیه را هدف قرار داد، تاکنون یازده کشته و ۳۶ زخمی برجای گذاشته است.
به گزارش الجزیره، مقامات ترکیه ای شمار تلفات انفجار اخیر در شهر استانبول را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، این انفجار که در مرکز شهر استانبول اتفاق افتاد، تاکنون ۱۱ کشته و ۳۶ زخمی برجای گذاشته است. بر اساس اعلام منابع پزشکی، به دلیل شدت انفجار رخ داده، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.
مقامات ترکیه ای همچنین اعلام کردند که این حادثه ناشی از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یکی از مراکز امنیتی در استانبول بوده است. گفتنی است، صبح امروز یک انفجار تروریستی که اتوبوس حامل نیروهای پلیس ترکیه را هدف قرار داده بود، منطقه «وزنجیلار» در مرکز استانبول را به لرزه درآورد.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است و مقامات آنکارا نیز هیچ واکنشی به این حادثه تا بدین لحظه نشان نداده اند. مهر
تصویر روز: رئیس اتحادیه لوازم خانگی با انتقاد از سود بالا و شرایط پرداخت وام های بانکی به تولید کنندگان گفت: قراردادهای بانک ها با تولید کنندگان مانند قرارداد ترکمنچای است.
محمد طحان پور با بیان اینکه بانک ها در کشورمان کار بانک داری نمی کنند، بلکه بنگاه داری می کنند، تصریح کرد: بانک ها درآمد بسیار زیادی دارند، بانک ها در مواردی معادل صد در صد سرمایه شان سود بدست می آورند و در این راستا به مدیران عالی خود پاداش های قابل توجهی می دهند.
وی با تاکید بر اینکه بانک باید هزینه های جاری خودش را کسب کند، گفت: بانک امانت دار مردم است. مردم پول های خودشان را در اختیار بانک ها می گذارند و بانک نیز به صورت کلان در اختیار تولید قرار می دهد که این تولید می تواند صنعت ساختمان یا خودروسازی باشد.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی در مورد قراردادهای بانکی بیان داشت: قرارداد بانک ها با طرف مقابل مانند قرارداد ترکمنچای است. در واقع تولید کننده می داند که به هیچ عنوان نمی تواند پولی که بانک در اختیارش گذاشته را با این قرارداد برگرداند ولی امید دارد که فعلا کارش را راه بیاندازد.
وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار، اظهار داشت: کالای تولید کننده بسیار زیاد شده است و واحدهای صنفی نیز نمی توانند پول پیش به تولید کننده بدهند. به همین جهت مجبور هستند به صورت اعتباری پرداخت کنند.
طحان پور درباره علت عدم پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان توسط بانک ها عنوان داشت: علت اصلی این است که تولیدکنندگان معوقات خیلی زیادی دارند. در سال ۸۸ که در دنیا بحران مالی به وجود آمد، بانک ها تا مرز ورشکستگی پیش رفتند. دولت آمریکا به سه خودرو ساز خود پول های هنگفتی با سود یک درصد داد تا تولید را ادامه دهند و خودروسازها نیز ظرف شش ماه پول بانک ها را برگرداندند و به این شکل هم بانک ها از ورشکستگی نجات پیدا کردند و هم صنعت شان رونق گرفت.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که بازار هدفی وجود ندارد. امروز یک استکان می خرم و همه این استکان را می سازند و فکر نکردند ابتدا باید بازار هدف پیدا شود و در این میان پول بانک نیز پرداخت نمی شود. تسنیم
تصویر روز: شرکت نفت کره جنوبی از دو برابر شدن واردات نفت این کشور از ایران پس از برداشته شدن تحریمها در ژانویه و افزایش خرید نفت ارزانتر ایران از سوی پالایشگاههای بزرگ کره ای خبر داد.
شرکت ملی نفت کره (KNOC) اعلام کرد کره جنوبی در چهار ماه اول امسال مجموعا ۳۰ میلیون بشکه نفت خام و میعانات از ایران وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به میزان ۱۱۳٫۵ درصد رشد نشان میدهد.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی یونهاپ، واردات سالانه نفت از ایران ۸۷٫۲ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۱ بود اما سال بعد در پی تشدید تحریمهای هسته ای علیه تهران، به ۵۶٫۱ میلیون بشکه و در سال ۲۰۱۴ به ۴۴٫۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد.
پس از امضای توافق هسته ای تاریخی ایران در سال گذشته، پالایشگاههای کره جنوبی درصدد گسترش واردات نفت ایران بودند که پنج تا شش دلار ارزانتر از نفت خام قطر است.
پس از اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریمها علیه تهران، کره جنوبی واردات نفت از ایران را ازسرگرفت و محموله نفت ایران در چهارم فوریه به بندر اولسان در ساحل جنوب شرقی کره جنوبی رسید.
شرکت SK Inovation که بزرگترین پالایشگاه کره جنوبی است و شرکت بانک نفت کره که چهارمین پالایشگاه بزرگ کره جنوبی است و همچنین شرکت هانوا توتال پتروکمیکال که زیرمجموعه گروه هانوا است، خرید نفت ایران را گسترش داده اند. در مقابل شرکت GS Caltex که دومین پالایشگاه بزرگ کره بوده و نیمی از آن متعلق به غول نفتی آمریکایی شورون است و شرکت S-Oil که زیرمجموعه کره ای شرکت آرامکوی عربستان است نفت ایران را وارد نمیکنند. مقامات یکی از این پالایشگاهها اظهار کرده اند واردات نفت ایران بمحض رفع موانعی مانند ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا افزایش خواهد یافت. ایسنا
تصویر روز: دبیر انجمن خرما از افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما طی یک هفته اخیر خبر داد و تصریح کرد که هر کیلوگرم خرما باید حداکثر ۵۰۰۰ تومان باشد درصورتیکه قیمت این محصول به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده است.
علی اصغر موسوی گفت: در حال حاضر بازار خرما وضعیت مناسبی ندارد و قیمت بسیار بالایی پیدا کرده که همچنان هم این روند ادامه دارد و بدون هیچ دلیل مشخصی، قیمت خرما در حال افزایش است.
وی افزود: دلالان خرما به دلیل اینکه از این وضعیت سود میبرند باعث افزایش قیمت شدهاند تا قیمت خرما در بازار فعلی نامتعارف و غیر متعادل باشد. این در حالی است که قیمت همه کالاها ثابت است یا مقداری با کاهش همراه بوده است.
دبیر انجمن خرما با بیان اینکه روند افزایشی قیمت خرما از یک هفته پیش شروع شده است، گفت: در همین چند روز قیمت خرما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت منطقی خرما در حال حاضر باید هر کیلوگرم بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان باشد اما در بازار بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان عرضه میشود و حتی به ۱۴ هزار تومان هم رسیده است.
موسوی تصریح کرد: اکنون یک گران فروشی علنی در فروش خرما اتفاق افتاده است. کشاورزان از این وضعیت هیچ سودی نبرده اند، کشاورز خرمای خود را بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان فروخته است اما همین خرما کیلویی بیش از ۱۲ هزار تومان به دست مردم میرسد.
دبیر انجمن خرما همچنین گفت که سازمان تعزیرات و وزارت جهاد کشاورزی باید به این وضعیت نظارت کنند، چرا که اصلا شرایط منطقی در بازار خرما وجود ندارد.
وی همچنین درباره وضعیت صادرات و تولید خرما در سال جاری گفت: میزان تولید نسبت به سال گذشته کمتر شده است اما صادرات افزایش پیدا کرده و همین باعث شده است که عدهای به دلیل اینکه انبارهایشان کم شده است قیمت خرما را افزایش دهند.
دبیر انجمن خرما درباره اصلیترین مقصدهای صادراتی خرما ایران گفت: عمدهترین مقصدهای صادراتی خرما روسیه، امارات و مالزی است و بخشی هم به اروپا و آمریکای شمالی صادر می شود. موسوی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه خرید خرما توجیه اقتصادی ندارد در برخی استانها و مناطق مثل جیرفت، خوزستان و فارس خرما حذف شده است. ایسنا
تصویر قدیمیتر پورشه ۹۱۱ به عنوان یک اسپورت کوچک گرانقیمت، و در عین حال، دستیافتنی در اذهان ساخته شده بود. کسانی که میخواستند اندکی از «کوروت» پا به سن گذاشتهی خود فاصله بگیرند، به سراغ این مدل میرفتند. ولی بعداً ۹۱۱ دیگر خودروی کوچکی به شمار نمیرفت و طول آن به اندازه نیم اینچ بیشتر از C7 کوروت که خودش ابعاد چندان کوچکی هم نداشت، بود. همچنین موضوع در دسترس بودن قیمت آن، اگر هم زمانی وجود داشت، به خاطرهها پیوست.
۹) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۱ – زمان ۲/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)
توربو S هیچ پدال کلاچی نداشت؛ ترمزهای کربن-سرامیکی آن در سرعتهای پایین، با سر و صدای عجیبی همراه بودند و صندلیهای عقب نیز فضای بسیار تنگی داشتند. ولی در این میان، موتور قدرتمند ۵۳۰ اسببخاری از شرایط بینقص و کاملی برخوردار بود.
۸) مکلارن P1 مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
۷) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۱ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
اگر این چهره برای شما آشنا نیست، به دلیل آن است که توجه کافی نداشتهاید. این ترکیب پایه از سال ۱۹۶۵ در حال رشد بوده و نسخه توروبوشارژر برای پیشرانه ۹۱۱ از سال ۱۹۷۶ در بازار امریکا وجود داشته است.
۶) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۶ ثانیه
آیا تا به حال به درون یک خودروی اسپورت برای تشخیص نوع گیربکس آن سرک کشیدهاید؟ بنابراین حتماً برای شما اتفاق افتاده که مالک چنین خودرویی را برای استفاده از گیربکس اتوماتیک ملامت کنید. ولی اگر این نسخه از ۹۱۱ توربو را در خیابان دیدید، نیازی به نگرانی در مورد نوع سیستم انتقال قدرت آن نیست؛ چرا که به صورت انحصاری با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه همراه است.
۵) فراری لافراری مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
تست فراری لافراری در پیست معروف «فیورانو» در ایتالیا انجام شده است. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که فراری تنها در شرایطی حاضر به تست این خودرو بوده که این کار در داخل همین پیست صورت گیرد.
۴) لامبورگینی اوراکان LP610-4 مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
«ناردو رینگ» یک پیست آسفالتی ۱۲/۵ کیلومتری است که خودروسازان از سراسر دنیا، سرعتهای بالای خود را در آن امتحان میکنند. این اتوبان دایرهای بدونترافیک در پاشنه چکمه ایتالیا، در مالکیت پورشه قرار دارد و انحنای آن به صورتی است که میتوانید در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، دستهای خود را از روی فرمان آزاد کنید. در واقع، این از معدود جاهایی در دنیاست که مدل جدید ۱۰ سیلندر لامبورگینی میتواند به حداکثر سرعت اعلامشده برای آن، یعنی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
۳) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
بهراحتی میتوان در این خودرو سرعت گرفت. در داخل کابین، شرایط موتور شش سیلندر تخت درست به مانند چیزی است که از سال ۱۹۶۵ از یک ۹۱۱ انتظار رفته است. امّا از بیرون، داستان به گونه دیگری است؛ مانند این است که توربو S تمام هوای اطراف را به درون خود میکِشد.
۲) بوگاتی ویرون مدل ۲۰۰۸ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
۱) پورشه ۹۱۸ اسپایدر مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۲ ثانیه
خودروهای به سرعت پورشه ۹۱۸ در دنیای اتومبیل بسیار نادر هستند. در سال ۲۰۰۸ سریعترین خودروی تولیدی که مورد تست قرار گرفته بود، بوگاتی ویرون ۱۶٫۴ نام داشت که میتوانست در ۲/۵ ثانیه، مرز ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت را رد کند و مسیر یکچهارم مایل را نیز در ۱۰/۱ ثانیه به پایان میرساند. امّا پورشه ۹۱۸ رکوردهای خودروی میلیون دلاری قبلی را جابجا کرد و توانست در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد و مسیر یکچهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه کامل کند. برای آن که مقایسهای از این زمانها در اختیار داشته باشید، شاید بهتر است بدانید که ۰/۳ ثانیه، زمانی است که برای یک چشم به هم زدن لازم است. با کاهش زمانهای شتابگیری، اختلاف بین عملکرد مدلهای خودروی مختلف بسیار قابلتوجه میشود و این ۰/۳ ثانیه برتری برای پورشه، دستاوردی مهم نسبت به ویرون محسوب میگردد.
تصویر روز: با حضور سه برند بین المللی از ایتالیا، جدیدترین دکوراسیونهای داخلی، سرزمین مد و فشن در پایتخت ایران رونمایی شد.
ARTE VENEZIANA، HENGE و TURRI برندهای سرشناس ایتالیایی هستند به ایران آمدند تا تازهترین محصولات خود را در زمینه دکوراسیون داخلی در تهران به نمایش بگذارند. علاوه بر این سه برند شناخته شده بین المللی، VALCUCINE هم به پایتخت ایران آمد تا از تازهترین محصولات خود در زمینه دکوراسیون آشپزخانه رونمایی کند. برندهایی که حالا جزو سرشناسترینهای جهان در زمینه دکوراسیون داخلی به شمار میآیند و بیشترآنها برای خانههای لاکچری طراحی شدهاند.
آنها بخش قابل توجهی از چیدمان خود را به صورت دستساز و با بهترین مواد اولیه میسازند. البته دست ساختههایی که حاصل طراحی بزرگترین دیزاینرها و طراحان ایتالیا به شمار میروند و حالا به نمایندگی شرکت بام و افق پارس به تهران آمدهاند تا برای مشتریان ایرانی لوکسترین دکوراسیون داخلی را طراحی کنند. البته همه آنها تاکید میکنند که قیمت خدمات و محصولاتشان هیچ تفاوتی با بازار ایتالیا ندارد و مشتریان ایرانی هزینه اضافهای نمیپردازند.
قصر شیشه ای قرن ۱۴ ایتالیا در میدان اقدسیه
یک قصر شیشهای اولین تصوری است که در مواجهه با دکوراسیون ARTE VENEZIANA به ذهنتان میرسد. لوسترهای بزرگ با گلهای شیشهای ظریف و فرمهایی شبیه بال فرشتگان، کمدها و کنسولهای شیشهای که بدنهای سرشار از تزیینات و ریزهکاریهای چشمنواز دارند و امواج نور را هزاران بار میشکنند و شکوه اشرافی یک قصر کوچک را مجسم میکنند. این تزیینات چشمنواز شیشهای حتی روی درها و کنارههای مبلمان تکرار میشود و یک فضای مجلل را میسازند.
نیکولا زانین NICOLA ZANIN مدیرعامل برند ARTE VENEZIANA نوه یک هنرمند شیشهگر است. او به حضور سه نسل از خانواده زانین در این صنعت اشاره میکند و در این زمینه به اخبار رسمی میگوید: پدربزرگش از یک مغازه کوچک شروع کرده است. مغازهای که به خاطر کالاهای شیشهای و چشمنوازش زبان زد خاص و عام بود و پس از پدربزرگ در سال ۱۹۷۰، پسرش یعنی پدر نیکولا کار او را توسعه میدهد و طراحیهای هنری پدربزرگ را به مبلمان تسری میدهد. پدر، طراحیهای هنری قرن ۱۴ و ۱۹ ایتالیا را با هنر روز تلفیق میکند و به تدریج تبدیل به یک برند میشود و در سال ۱۹۹۰ نیکولا و برادرش مدیریت برند خانوادگیشان را به دست میگیرند و از ساخت اشیای شیشهای به طراحی دکوراسیون داخلی میرسند. حالا آنها بزرگترین طراحان مد و دکوراسیون داخلی ایتالیا را به کار گرفتهاند. آلبرتو پینتو تنها یکی از آنهاست که با استفاده از طراحی، مواد اولیه و تکنولوژی توانسته است چیدمان این برند را به قصرهای شیشهای تبدیل کند که در عین مدرن بودن یادآور تاریخ و هنر باشکوه ایتالیاست. حالا آنها طراحی و ساخت دکوراسیون هتل میامی آمریکا و هتل بزرگ لندن در انگلیس را در کارنامه خود ثبت کردهاند. نیکولا به اخبار رسمی میگوید از کالای پیش ساخته در طراحی دکور استفاده نمیکنند؛ بلکه ابتدا فضا را بررسی میکنند و بر اساس ویژگیهای فضا برای آن سفارش ساخت و تولید دکور میدهند و این ویژگی است که آنها را از بقیه متمایز میکند. او با اشاره به اینکه تمام قطعات شیشههای به کار رفته در دکورها دست ساز است، تاکید میکند که برای حضور در بازار کشورهای مختلف و از جمله ایران میتوانیم به سفارش مشتری هنر تاریخی زادگاه آنها را وارد طراحی دکوراسیون کنیم.
زیبایی شناسی ایرانیها به مردمان سرزمین مد نزدیک است
دکوراسیون برند TURRI بیشتر از هر چیز دنیای مد و فشن را زنده میکند. در چیدمانی که این برند در ساختمان بام و افق پارس طراحی کرده است، احساس میکنید هر آن با مشهورترین مانکنها و مدلهای صنعت مد مواجه میشوید. مدلهایی که کنار آینهها یا دیوارهای چرمی فیگور گرفتهاند و عکاسهایی که فلش میزنند! توری نام خانوادگی مؤسسان این برند ۱۰۰ ساله است.مدیرعامل فعلی این برند میگوید که کارشان را با مبلمان کلاسیک شروع کرده و توسعه دادهاند و در حال حاضر یکی از مشهورترین و بزرگترین برندهای لاکچری دکوراسیون در سطح جهان هستند. توری به نظارت شدیدشان روی کیفیت موادی که به کار می برند تاکید میکند و میگوید: پولیشها و براقکنندههایی که روی سطوح دکوراسیون این برند استفاده میشود در حال حاضر در تمام ایتالیا بینظیر و بدون مشابه است. او به چرمهای یک تکه و دستدوز در سطح دکوراسیون این برند اشاره میکند و می افزاید: مواد و مصالح به کار رفته میتواند تا سالهای طولانی دکوراسیون توری را باکیفیت و زیبا نگه دارد. به اعتقاد او حضور در بازار ایران نشانه خوبی است، زیرا مشتریان ایرانی روحیه هنری و سلیقه زیباشناسی بالایی دارند و از این نظر به ایتالیاییها بسیار نزدیکاند. توری با اشاره به حضور در بازارهای خاورمیانه تاکید میکند: کار کردن با عربها کمی دشوار است زیرا آنها سلیقه خاص و دید ویژهای به زیبایی دارند، اما ایرانیها درک بالایی از هنر دارند و به دلیل تمدن طولانی و هنر کهن راحت تر با سرزمین مد و فشن به تفاهم میرسند.
توری درباره شعار این برند نیز میگوید ما تلاش میکنیم زندگی رویایی را برای مشتریان خود، تجسم واقعی ببخشیم.
مدرن اما گرم و صمیمی
گرم و صمیمی در عین زیبایی چشم نواز و هنرمندانه؛ این اولین توصیفی است که از دکوراسیون HENGE به ذهن میرسد. اینجا نه یک قصر است نه دکوراسیون مانکنها. اینجا یک خانه واقعی و خودمانی است که به زیباترین و هنرمندانه ترین شکل ممکن چیده شده است. لوسترهای بزرگی که فرمهای دایرهوار دارد و از فلز برنج ساخته شدهاست. کاناپههای راحتی با چرم درخشان، گلدانهای سیاه با سادهترین فرمها که شاخههای بلند و خشک، زیبایی عجیبی به آن بخشیده است. کتابخانهای با ظریف ترین فرمهای هندسی که روی طبقات آن کتاب، ظرفهای زیبا و گلدانهای کوچک کاکتوس دیده میشود و میز پذیرایی با سفیدی خیرهکننده و بافت سنگ مرمر.
EMILIO DINI CIACCI مدیرفروش برند HENGE میگوید: ما دنیای معاصر با تمام زیباییهایش را به خانهها میبریم. از هر موادی که فکرش را کنید مانند سنگ، چوب، شیشه، چرم، پارچه و فلز برنج زیباترین فرمهای هنر معاصر را میسازیم و در چیدمان خانه آدمهای معاصر قرار میدهیم. او اضافه می کند: سبک این برند بیشتر مورد علاقه امریکایی هاست. اما با این حال آنها شعبههایی در سراسر اروپا، کانادا، مکزیک، ایالات متحده آمریکا، امارات، مالزی، هنگ کنگ، انگلیس، ترکیه و حالا ایران دارند.
HENGE از سال ۲۰۰۷ میلادی شروع به کار کرده و شاید همین قدمت کم باعث شده است که به هنر روز گرایش بیشتری داشته باشد. این برند در سال ۲۰۱۱ با پیوستن بزرگترین طراحان مد ایتالیا به مجموعه کاریشان، جهش بزرگی را تجربه کرده و به سرعت سرشناس شده است طوری که حالا مقلدهای بسیاری تلاش میکنند ایده آنها را کپی کنند اما HENGE به خاطر تولیدات باکیفیت، از ناحیه مقلدها احساس خطر نمیکند و مشتریانش را حفظ کرده است.
امیلیو مدیرفروش این برند می گوید: ما هیچ سختگیری برای خرید مشتریانمان نداریم. آنها میتوانند تنها یک تکه از دکوراسیونشان را از ما بخرند. مثلا تنها یک صندلی. اما اگر سایر وسایلشان قابلیت تطبیق با هنر معاصر و دکور را داشته باشد ما به سادگی میپذیریم که دکوراسیون زیبایی برایشان بچینیم.
اقتصادی فکر نمیکنیم، میخواهیم زیباترینها را عرضه کنیم
مدرنترین آشپزخانههای جهان را میتوانید در میدان اقدسیه تهران و در ساختمان بام و افق پارس ببینید. آشپزخانههایی که در عین هندسی بودن و طراحی مدرن، بسیار لطیف به نظر میرسد و فرمهای نرم را در ذهن تداعی میکند. در این فضا شما خیلی راحت میتوانید با گرفتن دستگیرهای و کشیدن آن تمام آشپزخانهتان را پشت دیواری زیبا پنهان کنید. آشپزخانههایی که با طراحی پیچیده فضای زیادی را در اختیار کاربرانشان قرار میدهد. اما همه چیز آن قدر هنرمندانه طراحی شده است که مخاطب در نگاه اول جز یک فضای ساده و صمیمی چیزی نمی بیند.
VALCUCINE تنها در زمینه دکوراسیون آشپزخانه فعالیت میکند و البته یکی از بزرگترین غولهای جهان در زمینه دکوراسیون آشپزخانه است. این برند حالا به تهران آمده است تا آشپزخانههای زیبایش را به کاربران ایرانی نیز عرضه کند.
IVAN CESCHIUTTI از مدیران ارشد VALCUCINE میگوید: ۳۵ سال پیش با چهارنفر از دوستانش تصمیم گرفتند، آشپزخانههای زیبایی طراحی کنند. آشپزخانههایی که جدا از فضای خانه نباشد و درست شبیه بخشی از فضای راحت نشیمن یک خانه به نظر برسد. هیچ کدام از این چهار نفر چیزی از طراحی دکوراسیون نمیدانستند اما دیری نگذشت که توانستند با استخدام بزرگترین طراحان ایتالیا به یکی از غولهای جهان در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شوند.
ایوان توضیح میدهد که آنها در طراحی آشپزخانههایشان بیشتر از هرچیزی به محیط زیست فکر کردهاند. مدیران VALCUCINE به طبیعت علاقه دارند و به همین دلیل کمترین استفاده از نئوپان و چوب را در آشپزخانه های طراحی شده داشتهاند. آنها همچنین تلاش کردهاند نازکترین قطرها را در طراحی دکورهایشان به کار برند تا از منابع زمین صرفه جویانه استفاده کنند.
او تاکید میکند: نگاه ما به این برند هرگز اقتصادی نبود، ما بیشتر به یک طراحی زیبا فکر میکردیم. علاوه بر این نگرانیهایمان برای طبیعت موجب شد که با صرفهجویی هرچه تمامتر از منابع زمین استفاده کنیم و البته میخواستیم هر مادهای که از طبیعت بر میداریم، اعم از سنگ، چوب یا فلز را آنقدر تغییر بدهیم که کمترین شباهتی به منشا خام خود نداشته باشد. به همین دلیل فرمهای ما لطیفتر و نرمتر از اشکال طبیعی به نظر میرسد.
ایوان البته برخلاف سایر برندهای حاضر میگوید: تنها برای مشتریان لوکس و خانه های لاکچری برنامهریزی نکردهایم و دوست داریم بتوانیم محصولاتمان را با شیوههایی ارزانتر کنیم تا خانوادههای متوسط هم بتوانند از آن استفاده کنند.
تصویر روز: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱ درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است.
احمد تویسرکانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته گفت: ۶۷۳ هزار ازدواج ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۶درصد کاهش داشته است و ۱۶۴ هزار و ۹۱۲طلاق که رشد یک درصدی داشته است در سال ۹۴ثبت شده است.
وی در خصوص جزئیات آمار ازدواج و طلاق گفت: ۳۸درصد ازدواج ها مربوط به مردان ۲۵تا۲۹ سال بوده است و در خانم ها معادل ۳۰درصد ازدواج ها مربوط به سنین ۲۰تا۲۴سال بوده است.
توسرکانی به جزئیات ثبت طلاق ها اشاره و تصریح کرد: بیشترین طلاق ها مربوط به رده سنی ۳۰تا ۳۴سال در مردان بوده است و ۲۳درصد طلاق ها در زنان نیز مربوط به سنین ۲۵تا۲۹ سال بوده است.
رییس سازمان ثبت با اشاره به رابطه میزان تحصیلات با ثبت ازدواج و طلاق گفت: ۶۷درصد ازدواج ها در مردان مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است و ۶۵درصد ازدواج ها در زنان به زنان با همین تحصیلات اختصاص دارد.
تویسرکانی افزود: ۶۸درصد طلاق در مردان، مربوط به دیپلم و زیر دیپلم بوده است که در زنان این میزان ۶۵درصد بوده است.
وی در خصوص میزان دوام زندگی بر اساس آمار ثبت شده طلاق و ازدواج گفت: دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است.
رییس سازمان ثبت به مهریه های ثبت شده اشاره و تصریح کرد: موضوع ۶۲درصد مهریه ها سکه طلا بوده است که ۵۴ درصد آن کمتر از ۱۱۴سکه بوده است و ۳۶ درصد بین ۵۰۰ تا ۱۱۵سکه، ۲۷ درصد ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ سکه و دو درصد بیش از هزار سکه بوده است. مهر