تصویر روز: مدیرعامل سایپایدک تأکید کرد: در سال جاری بر موضوع افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش تمرکز کردهایم به طوری که این امر مهم در رأس برنامههای ما قرار دارد.
مهندس وحیدزاده در جمع تعدادی از مدیران نمایندگیهای سایپایدک با بیان این مطلب اظهار کرد: در کنار تلاشها برای افزایش رضایت مشتریان، چرخ اقتصاد و کسب و کار نمایندگیها هم باید در چرخش باشد. به همین دلیل مدیران نمایندگیها باید به گونهای برنامهریزی کنند تا ضمن حضور مستمر و مداوم در محیط کار، بر تمام فرآیندها کنترل داشته باشند و ما در سایپایدک کاری مهمتر از افزایش رضایت مشتریان نداریم.
وی با اشاره به اینکه سایپا به واسطه برخورداری از نمایندگیهای وفادار از بهترین سطح خدمات فروش و پس از فروش بهره میبرد، ادامه داد: رفتار محترمانه با مشتری ضامن بقای کسب و کار است و از این بابت رفتار مدیر نمایندگی الگویی برای سایرین است تا با رفتار همراه با احترام با مشتری، رضایت او را افزایش دهد.
مدیرعامل سایپایدک یادآور شد: در دو سال گذشته با همکاری و همراهی مدیران نمایندگیها بسیاری از مشکلات را کم کردیم و در عین حال باید مشکلات موجود را نیز با کمک هم حل کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم. از این بابت برگزاری جلسات هماندیشی با نمایندگیها قطعا در رفع مشکلات موثر است.
مهندس وحیدزاده تاکید کرد: بنا بر تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگیهایی که رتبه ۴ را در ارزیابیها کسب میکنند از چرخه خدمات پس از فروش حذف خواهند شد. لذا ما به دنبال اصلاح نقاط ضعف هستیم تا نمایندگیهایی که رتبه پایین دارند عملکرد بهتری داشته باشند و به رتبه بالاتر ارتقا یابند.
تصویر روز: رئیس مرکز ارتباط با مشتریان سایپا گفت: پاسخگویی در گروه خودروسازی سایپا به یک فرهنگ تبدیل شده و کسب رضایت مشتریان فراتر از وظیفه کاری و تبدیل به وظیفه اخلاقی و قلبی شده و این فرهنگ در حال نهادینه شدن در سطح گروه سایپا است.
عباس صفری رئیس مرکز ارتباط با مشتریان سایپا در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد این مرکز تشکیل شده بود، گفت: در سال گذشته و در زمان رکود فروش خودرو که با کمپین نخریدن خودرو همراه شد، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در اقدامی شجاعانه اقدام به عذر خواهی از مشتریان به جهت مشکلات موجود در حوزه کیفیت و خدمات کرد.
وی افزود: بر اساس همین اعتقاد راسخ مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، دستور ایجاد مرکز پاسخگویی به شکایات مشتریان را صادر کرد تا بتواند به صورت مستقیم به مشکلات و رسیدگی به شکایات مشتریان نظارت داشته باشد.
صفری تصریح کرد: بر اساس همین نگرش و پاسخگو کردن سازمان به مشکلات مشتریان، این مرکز در داخل شهر ایجاد شد تا به صورت متمرکز به حوزه های فروش، خدمات پس از فروش و کیفیت در تمامی شرکت های تولیدی گروه سایپا اعم از سایپا، پارس خودرو، زامیاد و سایپا دیزل نگاه واحدی حاکم باشد و دسترسی مردم نیز به این مرکز راحت تر صورت پذیرد.
وی افزود: پاسخ گویی به مشکلات در گروه خودروسازی سایپا به یک فرهنگ تبدیل شده و کسب رضایت مشتریان فراتر از وظیفه کاری و تبدیل به وظیفه اخلاقی و قلبی شده و این فرهنگ در حال نهادینه شدن در سطح گروه می باشد.
رئیس مرکز ارتباط با مشتریان سایپا خاطر نشان کرد: این مرکز متولی سازماندهی و ساختار دهی در دریافت کلیه مشکلات و پایش و تجزیه و تحلیل و ارجاع مشکلات دریافت شده به واحد های ذی ربط و پیگیری تا حصول نتیجه می باشد.
وی با اشاره به تعیین اولویت های سه گانه تولید پایدار، ارتقاء رضایت مشتری و مدیریت هزینه ها در سال ۱۳۹۵ که از سوی مدیریت ارشد تعیین شده گفت: اهداف تشکیل این مرکز بر اساس سهولت دسترسی، پاسخ به نیازمندی های مشتریان، ارتقاء سطح وفاداری، ایجاد فرهنگ پاسخگویی، افزایش سرعت پاسخگویی به درخواست ها و ایجاد روابطی دوسویه، محترمانه و شفاف با مشتریان است.
صفری افزود: بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مدت کوتاه ایجاد این مرکز، متوسط زمان رسیدگی به شکایات در شش ماهه دوم سال ۹۴ ، از ۲۵ روز به ۹ روز رسیده است. همچنین روند نمره رضایت مشتریان در سه ماهه چهارم سال گذشته نسبت به سه ماهه سوم آن نیز با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده است که نشان از تاثیر گذاری و بهبود مشکلات موجود دارد.
وی گفت: در حال حاضر تمامی قسمت های گروه خودروسازی سایپا و در حوزه های کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش خود را ملزم به پاسخگویی به مشکلات مشتریان می دانند.
رئیس مرکز ارتباط با مشتریان گروه سایپا با اشاره به تولید گروه ایکس صد که بیشترین خودرو تولیدی در کشور را به خود اختصاص داده گفت: با توجه به تولید بسیار بالای این گروه خودرو طبیعی است که بیشترین مشکلات نیز برای همین نوع خودرو باشد که با تلاشهای انجام شده امیدواریم مشکلات این نوع خودرو نیز هرچه سریعتر کاهش پیدا کند.
وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تماسهای ایجاد شده با مرکز، درخواست راهنمایی است که کارشناسان این مرکز به بهترین نحو به مشتریان راهنمایی می کنند و صرفا ۱۰ درصد تماسها انتقاد، پیشنهاد و پیگیری است و حداکثر ۲ درصد از تماسهای مشتریان تبدیل به شکایت می شود.
صفری گفت: خوشبختانه در گروه سایپا همواره با تراکم خرید محصولات روبرو هستیم که این روند گاها باعث ایجاد مشکل در تحویل به موقع خودرو کرده است و با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری این مشکل نیز رفع خواهد شد.
وی گفت: مشتریان محترم گروه سایپا می توانند جهت ارتباط با این مرکز با شماره تلفن ۰۹۶۵۵۰ تماس حاصل نمایند.
تصویر روز: جدول قیمت انواع سکه و ارز روز دوشنبه در بازار منتشر شد.
نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید امروز دوشنبه در بازار یک میلیون و ۱۰ هزارتومان، طرح قدیم یک میلیون و ۹ هزارتومان، نیم سکه ۵۱۱ هزارتومان، ربع سکه ۲۷۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۸۲ هزار تومان اعلام شد.
همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۱۰۲ هزار و ۸۱۶ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۴۲ دلار است.
در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۴۶۳ تومان، هر یورو را ۳۹۳۹ تومان، هر پوند را ۵۰۱۷ تومان، لیر ترکیه ۱۲۰۷ و درهم امارات را ۹۵۰ تومان اعلام کردند. مهر
تصویر روز: قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار و احتمال افزایش تقاضا با روند صعودی آغاز به کار کرد.
در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با ۳۹ سنت افزایش معادل ۸ دهم درصد رشد به رقم ۵۰ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۴۹ سنت افزایش در برابر ۴۹ دلار و ۱۱ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.
به گفته تحلیلگران اقتصادی، افزایش قیمت نفت در نخستین روز معاملات هفته جاری میلادی به کاهش قابل توجه ۱.۵ درصدی ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی در روز جمعه برمی گردد.
همچنین کاهش ارزش دلار موجب می شود قیمت واردات نفت توسط کشورهایی که از دلار برای داد و ستد استفاده می کنند، ارزان تر تمام شود که این امر افزایش تقاضا را به دنبال دارد.
البته آغاز ماه رمضان در کشورهای اسلامی و افزایش تقاضا برای نفت در این کشورها و نیز کاهش تولید نفت نیجریه به بیشترین رقم در ۲۰ سال اخیر از دیگر عوامل حمایتی بهای طلای سیاه در روز دوشنبه محسوب می شود. مهر
تصویر روز: حمید طلیمی- مراسم رونمایی رسمی از گوشی جدید شرکت هو آوی با نام تجاری p9 با حضور خبرنگاران و جمعی از مسوولان این شرکت در تهران برگزار شد. در این نشست مسوولان شرکت به تشریح برنامه ها و اقدامات هوآوی پرداختند.
هوآوی در جمع ۱۰۰ شرکت برتر جهان
به گزارش تصویر روز در ابتدای این مراسم Ray Yao نماینده شرکت هو آوی اعلام کرد: این شرکت موفق شد با برنامه ریزی مناسب و بکارگیری از توانمندی های روز دنیا و همچنین توجه به خواست و نیاز واقعی مخاطبان ، به جمع یکصد شرکت برتر جهان بپیوندد.
به گفته وی هوآوی در حال حاضر هفتادمین شرکت برتر جهان است که قطعا این رتبه طی سالهای آینده به سرعت کاهش خواهد یافت.
وی یادآور شد: ما بطور متفاوتی تشکیلات خود را ساماندهی کردیم که این موضوع موجب توسعه و رشد برند هو آوی شد. وی تصریح کرد: این شرکت موفق شد ۷۵ میلیون گوشی موبایل را تولید و روانه بازار نماید.
خدمات پس از فروش ویژه هوآوی به مشتریان p9
در ادامه بنیامین دارمی مدیر بازاریابی شرکت هوآوی به تشریح خصوصیات و مشخصات این محصول پرداخت.
وی افزود: مدت گارانتی این گوشی ۳ ماه بیشتر از سایر محصولات هوآوی است. به گفته وی علت اصلی این اقدام اطمینان شرکت هوآوی به کیفیت بالای گوشی p9 است.
وی در ادامه از طرح ویژه هوآوی برای ارایه خدمات پس از فروش به این محصول خبر داد و گفت: در صورت بروز مشکل برای P9 ، نمایندگان خدمات پس از فروش هوآوی ، گوشی مورد نظر را از درب منزل تحویل و پس از بررسی و رفع عیب مجددا گوشی را درب منزل به مشتری تحویل خواهندداد.
به گفته وی این طرح ابتدا بصورت پایلوت در تهران اجرا و در مرحله بعدی در سایر نقاط کشور نیز اجرا خواهد شد.
انتشار گزارش مالی سال ۲۰۱۵
هوآوی با انتشار گزارش مالی سال ۲۰۱۵ نشان داد که اظهارات مدیران این شرکت در خصوص حضور در جمع برترین های جهان ادعا نبوده و این سخنان در حال تبدیل شدن به واقعیت است.
در گزارش مالی هو آوی آمده است: سود این شرکت در سال گذشته میلادی با ۳۳ درصد افزایش به ۵٫۷ میلیارد دلار افزایش یافته و درآمدش نیز ۳۷ درصد بالاتر رفته و به ۶۰٫۹ میلیارد دلار رسیده است.
البته با وجود چنین افزایشی، سرمایه گذاری بیش از پیش هواوی در بخش تحقیق و توسعه موجب شده سود ناخالص این شرکت در سال گذشته از ۴۴٫۲ به ۴۱٫۷ درصد کاهش یابد.
اما همانطور که توقع می رود، بخش عمده چنین پیشرفتی به واحد تولید ابزارهای موبایل غول چینی مربوط می شود که میزان درآمدهای آن در سال ۲۰۱۵ با ۷۳ درصد افزایش به ۱۹٫۹ میلیارد دلار رسیده است.
بررسی تعداد فروش تلفن های هوشمند ساخت این شرکت نیز در سال گذشته نشان دهنده افزایشی ۴۴ درصدی است و به ۱۰۸ میلیون دستگاه رسیده که موجب شده هواوی از این نظر پس از ۳۱۹٫۷ میلیون دستگاه توسط سامسونگ و ۲۳۱٫۵ میلیون محصول اپل، در مقام سوم قرار داشته باشد.
مشخصات Huawei P9
آخرین پرچمدار گوشیهای هوشمند هوآوی، گوشی P9 است که با یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰p، تراشه ۹۵۵ Kirin، یک پردازنده هشت هستهای، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 GPU و ۳ گیگابایت RAM معرفی شد.
این گوشی یک باتری ۳ هزار میلیآمپرساعتی دارد. شارژر این گوشی یک شارژر ۵ ولت ۲ آمپر است اما همین شارژر قادر است حدود ۳۵ درصد باتری گوشی را در نیم ساعت پر کند.
سیستم عامل این گوشی اندروید مارشمالو است که با آخرین رابط کاربری گوشیهای هوآوی Emotion 4.1 کار میکند. هوآوی وعده داده تراشه و پکیج نرم افزاریاش تا حد ممکن در انرژی صرفهجویی کنند. با بررسی رابط کاربری Emotion Ul مشخص میشود که هوآوی بسیاری از گزینههای بهینهسازی باتری را در آن بهکار گرفته است.
گزینههایی که میتوانید فعالشان کنید و بوسیله آن انرژی باتریتان را با محدود کردن اپلیکیشینهایی که در پس زمینه در جریانند ذخیره کنید. البته تستهای انجام شده بدون در نظر گرفتن این گزینههای بهینهسازی انجام شدهاند. در این تست نور نمایشگر بر روی ۲۰۰ نیتس تنظیم شد و در حوزههای مختلف توان باتری این گوشی اندازهگیری شد.
نتایج تستها نشان میدهند که باتری گوشی در زمینه مکالمه تلفنی در حالت ۳G تا حدود ۱۵ ساعت دوام میآورد که علمکرد نسبتا خوبی است.
حمید طلیمی
تصویر روز: مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: گروه خودروسازی سایپا بیش از یک دهه است که اقدامات اساسی در خصوص مسائل زیست محیطی انجام و الگوی خوبی با نام کارگروه محیط زیست در این گروه شکل گرفته است و به بقیه مجموعه های صنعتی هم پیشنهاد دادیم که در مجموعه های تحت پوشش خود همانند سایپا نسبت به مسایل زیست محیطی سیاستگذاری، برنامه ریزی و عمل کنند.
دکتر حیدرزاده در اولین روز هفته محیط زیست با شرکت در مراسم آغاز به کار سیستم پایش لحظه ای تصفیه خانه فاضلاب شرکت مگاموتور با بیان مطلب فوق گفت: کارگروه محیط زیست سایپا یکپارچگی مناسبی در مسایل زیست محیطی سایپا ایجاد کرده است و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به عنوان یک دستگاه حاکمیتی اگر بخواهد سیاست ، ابلاغیه و یا درخواستی از گروه سایپا داشته باشد از طریق کارگروه محیط زیست گروه سایپا اقدام خواهد کرد .
وی افزود: شکر خدا اقدامات زیست محیطی خوبی در مجموعه سایپا انجام شده است و خیالمان از گروه سایپا راحت است که نسبت به مسایل زیست محیطی در این مجموعه خودروسازی توجه کافی وجود دارد و در سیاست های ابلاغی مدیرعامل گروه سایپا نگاه جدی به مسایل زیست محیطی به خوبی دیده می شود.
حیدر زاده تاکید کرد: فعالیت های زیست محیطی در حوزه صنعت یکی از دغدغه های اصلی دولت تدبیر و امید است که فاصله زیادی بین فعالیت های زیست محیطی در همه عرصه های صنعتی و خدماتی طی چند سال گذشته بوجود آمده و نگاه دولت این است که این فاصله برطرف شود تا محیط زیست به روالی که در گذشته داشته است، برگردد.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: صنعت خودروسازی با توجه به نقشی که در اقتصاد کشور دارد از اهمیت ویژه ای برخودار است و در دوران تحریم ها خودروسازان با وجود مشکلات فراوان روی پای خودشان ایستادند و باعث شدند که در حوزه خودرو در زمان تحریم ها مشکلات کمتری داشته باشیم اگر چه به لحاظ اقتصادی خودروسازان فشار زیادی را تحمل کردند که به نوبه خودم از آنها تشکر می کنم.
وی ادامه داد: اکنون که تحریم ها برداشته شده و مناسبات بین المللی بهتر شده است انتظار ما این است که دوباره رویکردهای زیست محیطی در شرکت های خودروسازی ، هم در فرآیند تولید و هم در محصول قوت بیشتری بگیرد که در سیاست های ابلاغی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به خوبی به آنها اشاره شده است.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در بحث محصول یکی از اقدامات مهم خودروسازان، چرخه حیات محصول است و این موضوع مطرح هست محصولی که تولید می شود چرخه حیاتش در انتها چگونه خواهد بود؟ و یا مصرف کننده پس از اینکه دوران مصرف محصول تمام شد با محصولات خودرویی چه خواهد کرد؟ که به طور اساسی شرکت های خدمات پس از فروش باید بیشتر این دغدغه را داشته باشند.
وی افزود: با گشایش سیستم پایش برخط تصفیه خانه فاضلاب در شرکت مگاموتور حرکت جدی از سوی این شرکت در توجه به مسایل زیست محیطی شروع شده است که امیدواریم با تکمیل فرآیندهای این سیستم در سال ۹۵ شاهد تکامل مسایل زیست محیطی در مگاموتور باشیم.
حیدرزاده گفت : در مجموع ۹۳ واحد صنعتی در استان تهران دارای سیستم پایش برخط (online) هستند و برنامه محیط زیست استان تهران این است که در سال ۹۵ ، ۳۰۰ واحد صنعتی به سیستم پایش برخط (online)مجهز شوند و یکی از اولویت های اینجانب، پیگیری سیستم های پایش برخط (online)مجموعه های صنعتی است و ویژگی این سیستم آن است که به صورت برخط (online) می توانیم آلودگی های مجموعه های صنعتی را رصد کنیم.
در ادامه این مراسم مدیرعامل مگاموتور گفت: مسایل زیست محیطی برای گروه سایپا و شرکت مگاموتور یک موضوع پایدار و مستمر است و گروه خودروسازی سایپا با سرمایه گذاری در مسایل زیست محیطی به ارتباط کسب و کار اهمیت ویژه ای قائل است.
محمدرضا شیخ عطار افزود: برند سایپا برند معتبری برای کسب و کار در فعالیت های صنعتی و اقتصادی است و برند معتبر الزاماتی برای سایپا به دنبال دارد که یکی از مسئولیت های برند سایپا در قبال مسائل زیست محیطی است چرا که گروه خودروسازی سایپا نسبت به کسب و کار و مشتریان یک نگاه بلند مدت دارد.
وی تاکید کرد:همانگونه که ما در مورد محصولات و آلودگی موتور حساس هستیم در خصوص فرآیند تولید حساسیت های ما دو چندان است و خوشبختانه گروه سایپا طی دو دهه گذشته ، سرمایه گذاری هنگفتی با تکنولوژی های بالا در همه شرکت های تحت پوشش خود در بخش محیط زیست انجام داده و مگاموتور نیز موظف است که سیاست های زیست محیطی گروه خودروسازی سایپا را دنبال کند.
تصویر روز: استاندار البرز ضمن اشاره رهاوردهای سفر اخیر هیات اقتصادی استان به کشور روسیه، مقصد مسکو – استان ایوانوا گفت: مقدمات انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین دو استان فراهم شده است و این سرآغازی برای گسترش تعاملات البرز و مسکو خواهد بود.
“سیدحمیدطهائی” در نشست خبری تشریح رهاوردهای سفر به روسیه، که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: در طول دو سال اخیر، هیات های تجاری و اقتصادی متعددی از کشورهای مختلف به استان سفر داشته و مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و… در کنار اعزام هیات ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت موقعیت اقتصادی روسیه و گسترش روابط تجاری بالاخص بعد از برجام، این سفر را نقطه آغازی برای گشایش مسیر توسعه در استان خواند و تصریح کرد: با بسترهایی که از سوی دکتر سنایی سفر کشور جمهوری اسلامی در مسکو فراهم شد، سفری چهار روزه با همراهی هیاتی ۲۵ نفره با رویکرد معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی این استان به کشور روسیه داشتیم.
طهائی با تأکید بر لزوم بهره مندی از فرصت ایجاد شده برای گسترش تعاملات اقتصادی با دنیا، گفت: این حرکت آغاز خوبی برای ارتباطات اقتصادی بین استان البرز و کشور روسیه و استان ایوانوف بود.به همت دولت تدبیر و امید شرایط برای مذاکره با کشورهای خارجی مهیا شده است و ایجاب می کند که استانها نیز در زمینه توسعه روابط، گام های بلندی بردارند.
وی افزود: در این سفر با مسئولان اتاق های بازرگانی و گروه تجاری اوراسیا که نماینده ۵ کشور است دیدار داشته و طرف مذاکره آماده عقد تفاهم نامه همکاری شد.
استاندار البرز هدف اصلی این سفر را تقویت بخش خصوصی و آشنایی با بازار و شرایط روسیه به منظور توسعه همکاری ها و صادرات خواند.
سرپرست هیات اقتصادی استان در سفر به روسیه، با اشاره به برنامه ریزی چندین ماه برای انجام این سفر گفت: در این سفر تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی در حوزه های کشاورزی، محصولات غذایی، دارویی، لوازم بهداشی، ساختمان، گردشگری و صنایع دستی با بخش خصوصی روسیه گفت و گو کردند و با شرایط و نیاز های روسیه آشنا تر شدند.
طهائی گفت: جمعیت بیش از ۱۷۰ میلیون نفری روسیه و به ویژه استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری ایوانوا نیازها و پتانسیل های فراوانی برای همکاری و تجارت دارند که در راستای اقتصاد مقاومتی میتوان با بهبود کیفیت بسته بندی محصولات، صادرات قابل توجهی به این کشور انجام داد.
وی با اشاره به قطع روابط ترکیه و روسیه گفت: اجرای پروژه هایی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار در ترکیه توسط روسیه گویای خلا های تجاری و اقتصادی این دو کشور بوده و فرصت برای تجارت روسیه و ایران است و در این فضای ایجاد شده ایران میتواند سهم قابل توجهی از بازار تجارت ۸۵۰ میلیارد دلاری اقتصادی روسیه را به خود اختصاص دهد.
سرپرست هیات اقتصادی اعزامی به روسیه، افزود: از آنجا که تا پیش از این ترکیه تأمین کننده بخشی از بازار روسیه بود، اکنون این ظرفیت برای جمهوری اسلامی فراهم شده و می توان این خلاء را با گنجاندن تولیدات داخلی در بازارهای مقصد پُر کرد.
وی تأکید کرد: نیاز روسیه در تأمین میوه جات، محصولات کشاورزی، لبنی و… است و استان البرز نیز با ظرفیت هایی که در این زمینه دارد می تواند بخشی نیازهای روسیه را تأمین کند.
طهائی در ادامه به بخشی از دیدار ها و مذاکرات در این سفر نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با استاندار ایوانوا(ایوانوف)، نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی مسکو، روسای اتاق های بازرگانی دو استان و همچنین دیدار با اعضای اتحادیه تجار ارواسیا در کنار بازدید از ظرفیت های گردشگری روسیه، کارخانجات تولیدی ماشین آلات مکانیکی و.. تنها بخشی از محورهای دیدارهای چهار روزه در این سفر بود.
وی بیان کرد: عمده مذاکرات با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی مسکو و تجار روسی صورت گرفت و پیشنهادات ما به طرف های روسی اعلام شد که البته با انعقاد پیمان خواهرخواندگی که مقدمات آن در این سفر ایجاد شد، بزودی شاهد گسترش تعاملات اقتصادی البرز و روسیه خواهیم بود.
استاندار البرز گفت: طی هفته های آتی با بررسی بیشتر گفتگوها، طی سفر هیئت تجاری و اقتصادی استان ایوانوا به البرز تفاهم نامه ای میان مسئولان دو استان به امضا طرفین می رسد.
تصویر روز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: فعالیتهای فرهنگی در استان البرز رشد بیشتری پیدا میکند.
سید موسی حسینی کاشانی در نشست هماندیشی دستگاههای فرهنگی استان البرز اظهار داشت: برای توسعه امور و برنامههای فرهنگی در این استان باید تمامی دستگاههای فرهنگی متحد و تعامل بیشتری با هم داشته و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
وی ادامه داد: استان البرز دارای ظرفیتهای بسیاری در حوزه فرهنگی است لذا باید از این ظرفیتها در مسیر توسعه امور فرهنگی استفاده کرده و فعالیتهای فرهنگی را در البرز با رشد بیشتری همراه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: البته رشد و توسعه امور فرهنگی در این استان نیازمند توسعه برخی از زیرساختها است که متأسفانه این استان همچنان فاقد این زیرساختها است.
حسینی کاشانی بیان داشت: هر چند که کمبودها در زمینه امکانات فرهنگی در این استان را شاهد هستیم اما فعالان فرهنگی در البرز اقدامات بسیار موثری را برای رشد این مهم انجام دادهاند.
وی ایجاد فرهنگسراها، کتابخانه و …را از مهمترین نیازهای این استان دانست و گفت: برای رشد فعالیتهای فرهنگی تمامی دستگاههای فرهنگی باید از امکانات و ظرفیتهای خود در این استان استفاده کنند.
مدیرکل ارشاد البرز خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این راستا باید انجام داد غنیسازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که امیدواریم برنامهریزیهای دقیقی در این زمینه صورت گیرد. فارس