laptop

آموزش ریست لپ تاپ به تنظیمات کارخانه

تصویر روز: همیشه لازم نیست برای اینکه لپ‌تاپ خود را به تنظیمات دلخواه برسانیم ویندوز آن را عوض کنیم یا مجددا ویندوز نصب کنیم، گاهی نصب مجدد ویندوز همیشه جوابگوی مشکلات لپتاپ نیست.

به گزارش تصویر روز به نقل از جام جم آنلاین ، اتفاقات زیادی می‌تواند به این امر منجر شود که شما بخواهید ویندوز لپتاپ را عوض کنید مثلا گاهی ممکن است تنظیماتی که بر روی ویندوز اعمال کرده‌باشید و یا نرم افزار‌های نا امنی بر روی آن نصب کرده‌ باشید که منجر شود که لپ تاپ ما از آن سرعت اولیه خودش برخوردار نبوده و عملکرد قابل قبولی را ارائه ندهد. در این مواقع بعضی‌ها فوراً دست به کار می‌شوند و مجددا ویندوز عوض می‌کنند. در حقیقت این اولین چیزی است که به ذهن هرکاربری می‌رسد.

اما گاهی شاید با نصب دوباره ویندوز مشکل شما حل نشود و یا حین نصب ویندوز به مشکل بخورید و موفق به نصب آن نشوید. در این مواقع سازندگان لپ تاپ تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از طریق دسترسی به بوت دستگاهتان می‌توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید .

روش Boot Menu

برای اینکار ابتدا لپ تاپ خود را ریستارت کنید و سپس کلید F8 را از صفحه کلید بفشارید تا وارد تنظیمات بوت شوید. از گزینه‌های موجود Repair Your Computer را انتخاب کرده و سپس کلید اینتر را بفشارید. در این مواقع تنظیمات نخستین لپ تاپ شما دوباره بازخواهند گشت.

روش نرم افزاری

بعضی از کمپانی‌های سازنده نرم افزار‌های مخصوصی را برای ریستارت لپتاپ به همراه لپ تاپ خود برای کاربران ارائه می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به عنوان مثال کمپانی دل نرم افزار Dell DataSafe Restore ، کمپانی HP نرم افزار Recovery Manager و سونی نیز نرم افزار Recovery Center را عرضه کرده است که هرکدام کاربران را قادر به بازگرداندن تنظیمات کارخانه لپ تاپشان خواهند کرد.

با مراجعه به سایت این کمپانی‌ها و اجرای این نرم‌افزارها دوباره می‌توانید به لپتاپ رویایی خود برسید، شیوه‌‌ی کار با این نرم‌افزارها بسیار راحت است.

گران‌ترین خودروهای جهان + تصاویر

تصویر روز: خودروهای خاص و تولید محدود همیشه مورد توجه عموم بوده‌اند. برخی از این نمونه‌ها بهایی نجومی داشته و البته بسیاری از قبل فروخته شده‌اند. در این لیست گران‌قیمت‌ترین خودروهای جاده‌ای قانونی و در حال تولید را برای شما لیست کرده‌ایم. اگر می‌پرسید که مک لارن P1، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و فراری لافراری کجا هستند باید بگوییم که این سه مدل فروخته شده‌اند.
پاگانی هوایرا BC
حدود ۲٫۲۲ میلیون پوند
 گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان
هوایرا BC گران‌بهاترین خودرویی است که می‌توان خرید. حروف BC که مخفف نام Benny Caiola اولین خریدار پاگانی است نشان دهنده‌ی ظرفیت‌های این خودروساز برای به چالش کشیدن تقریباً هر خودرو روی زمین است.پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری دارد. وزن این خودرو ۱۲۱۸ کیلوگرم یعنی معادل یک آئودی A3 است اما ۷ برابر قدرت بیشتری نسبت به آن دارد.

به عنوان نتیجه، حداکثر سرعت نهایی خودرو بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. این سرعت علیرغم نیروی داون فورس زیادی که توسط بال‌ها، اسپلیترها و فلپ های قابل جابجایی ایجاد می‌شود حاصل شده است.

به گزارش وب‌سایت پدال، اگر BC خیلی بهای تندی دارد نگران نباشید. هوایرای استاندارد با قیمت یک میلیون پوندی در انتظار شماست!

بوگاتی شیرون

حدود ۱٫۹ میلیون پوند

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

از نظر فنی بوگاتی عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را یدک می‌کشد و شیرون با داشتن قدرت بیشتر آمده تا جانشینی خلف برای ویرون باشد.

شیرون از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با چهار توربو که در ویرون استفاده شده اما هم‌اکنون توسعه یافته سود می‌برد. قدرت خودرو افزایش یافته و به عدد باور نکردنی ۱۴۷۹ اسب بخار رسیده است. این قدرت عظیم از طریق گیربکسی اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

البته، به منظور کنترل این خودرو باید شاسی فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته شده باشد. لوله‌های فیبر کربنی استفاده شده در این خودرو از استحکامی برابر با نمونه‌های بکار رفته در خودروهای لمانز برخوردار است. سقف سرعت خودرو به خاطر نوع لاستیک‌ها محدود شده است اما گفته می‌شود که سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت آن قابل ارتقا خواهد بود.


کونیگ زگ رگرا

۱٫۴۹ میلیون پوند

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

اگر قدرت خروجی موضوع اصلی باشد شاید شیرون را باید نادیده بگیریم و بجای آن رگرای ۱۵۰۰ اسبی را مورد توجه قرار دهیم.

در رگرا از ترکیب ۳ پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو بهره گرفته شده است. برخلاف شیرون، قدرت خروجی رگرا تنها به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود.

این خودرو گیربکس مرسوم ندارد و سیستم هیبرید ارزش‌های خود را در هنگام شروع به حرکت رگرا نشان داده و سپس پیشرانه درون‌سوز نیز به روند کار سرعت بخشیده و نیرویی عظیم تولید می‌شود. رگرا در مدت ۱۰٫۹ ثانیه از سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد یعنی ۲٫۷ ثانیه زودتر از شیرون. حداکثر سرعت خودرو نیز بیش از ۴۰۲ کیلومتر در ساعت است.

۱۰٫۹ ثانیه زمانی است که فولکس پولو ۱٫۴ لیتری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با پول رگرا می‌توان ۸۷ دستگاه پولو خرید و هنوز هم مقداری پول برای خرید یک داچیا ساندرو خواهید داشت.


استون مارتین لاگوندا Taraf

۶۹۶ هزار پوند

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

لاگوندا Taraf گران‌ترین سدان لوکس دنیاست و بی‌شک ظاهر بسیار زیبایی دارد.

این خودرو از که از زیرساخت کشیده شده‌ی مدل رپید سود می‌برد ترکیبی منحصربه‌فرد از لوکس بودن و چابکی یک سدان اسپورت را ارائه می‌کند.

پیشرانه‌ی استفاده شده همان نمونه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری رپید است اما با تنظیمات دوباره قدرت و تجمل بیشتری دارد. علیرغم افزایش سایز خودرو، وزن لاگوندا به لطف استفاده از پانل‌های فیبر کربنی در بدنه با رپید یکسان است.


لامبورگینی آونتادور LP750-4 SV

۳۴۷۸۵۳ پوند (رودستر)

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

خودروهای معدودی یارای رقابت با آونتادور را دارند. اگر چیزی برجسته‌تر می‌خواهید پس باید مدل LP750 SV را انتخاب نمایید.

نسخه‌ی رودستر از نظر ما کاملاً ضروری است چون نه‌تنها ظاهری استثنایی دارد بلکه می‌توانید صدای فوق‌العاده‌ی پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری را بهتر بشنوید. سیستم اگزوز این خودرو نسبت به آونتادور معمولی تغییر یافته و البته قدرت خروجی پیشرانه به ۷۴۰ اسب بخار رسیده است.

استفاده از فیبر کربن در پانل درب‌ها، سقف جداشدنی، صندلی‌ها و بال عقب باعث کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن خودرو شده است. این موضوع به همراه افزایش قدرت خودرو باعث شده تا آونتادور LP750 SV ظرف مدت ۲٫۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


فراری F12tdf

۳۳۹ هزار پوند
گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

با بهایی بیش از ۲۴۰ هزار پوند، فراری F12 خودروی ارزانی نیست اما برای داشتن حسی واقعی باید یکی از نسخه‌های تولید محدود F12tdf را بخرید. حروف tdf که مخفف رقابت‌های توردو فرانس است زینت‌بخش خودروی خاص فراری شده است.

این خودرو بی‌شک انتخاب نهایی دوستداران خودرو است. هر جنبه‌ی f12 عالی بهتر شده و باعث شده تا این خودرو سریع‌تر، تیزتر و هیجان‌انگیزتر از همیشه باشد.

این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری سود برده و نیروی تولیدی آن از ۷۳۰ به ۷۶۹ اسب بخار رسیده است. ردلاین پیشرانه نیز تا دور ۸۹۰۰ شروع می‌شود. به خاطر کاهش وزن ۱۱۰ کیلوگرمی این خودرو کارایی در خط مستقیم بهبود یافته و البته بدنه‌ی گیراتر آن ۸۷ درصد نیروی داون فورس بیشتری را تولید می‌کند.

تنها ۷۹۹ دستگاه از این زیباروی ایتالیایی ساخته می‌شود.


رولزرویس فانتوم EWB

۳۰۴۲۹۵ پوند

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

راه‌های معدودی برای داشتن آرامش خاطر بیشتر نسبت به صندلی عقب رولزرویس فانتوم وجود دارد. نسخه‌ی خاص فانتوم با فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها یکی از این راه‌ها است.

بی‌شک این خودرو برای کسانی است که ترجیح می‌دهند نهایت راحتی را داشته باشند. فضای ۲۵۰ میلی‌متری اضافه‌تر در بدنه برای افزایش بیشتر فضای پا در نظر گرفته شده است. صندلی‌ها همانند مبلی راحتی بوده و کف‌پوش‌ها نیز کاملاً نرم و دلپذیر هستند و احساس می‌کنید که باید کفش‌هایتان را پیش از ورود به خودرو دربیاورید. حتی یک دیوارک نیز وجود دارد که شما را از راننده جدا می‌کند.

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۶ لیتری خودرو نیز تقریباً ساکت است مگر آنکه بخواهید صدایش را دربیاورید.

اگر نمی‌خواهید فضای پای بیشتری در عقب داشته باشید می‌توانید فانتوم دراپ هد کانورتیبل را بخرید که ۴۴۰۰ پوند ارزان‌تر است.


مک لارن ۶۷۵LT اسپایدر

۲۸۵۴۷۰ پوند

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

مک لارن مدت زیادی بود که وارد بازی سوپرکارها نمی‌شد اما تنها در عرض ۵ سال یکی از بهترین خودروهای سوپر اسپورت را روانه بازار کرد.

مک لارن ۶۵۰S اسپایدر را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید. حال ۶۷۵LT اسپایدر ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از آن بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربوی آن می‌تواند ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به مدل قبلی ۲۵ اسب بخار بیشتر است. سیستم تعلیق خودرو نیز پایین‌تر آورده شده و سفت‌تر است.


بنتلی مولسان اسپید

 

 

۲۵۳۱۵۵ پوند

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر سنتی بنتلی در اینجا قوی‌ترین نیست و ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. البته همین مقدار قدرت برای رساندن این خودروی سه تنی در کمتر از ۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کفایت می‌کند.

آسایش و راحتی خودرو در سطح بالایی قرار دارد و از این نظر کمبودی دیده نمی‌شود. صدای پیشرانه به کابین راه پیدا نمی‌کند و البته صدای مربوط به جاده نیز به خاطر استفاده از لایه‌های فوم مخصوص در لاستیک‌های دانلوپ شنیده نخواهد شد. توجه به جزئیات نیز در خودرو در حد بالایی قرار دارد.


بنتلی بنتایگا

 

۲۳۰۶۵۵ پوند

گران‌قیمت‌ترین خودروهای در حال فروش جهان

بهای این خودرو تقریباً یک‌دهم بهای پاگانی هوایرا است. مدل گران‌بهای First Edition همان‌گونه که گفته شده ۲۳۰۶۵۵ پوند قیمت داشته و از رینگ‌های منحصربه‌فرد ۲۲ اینچی، نشان‌های مخصوص و کابین چرم درجه‌یک سود می‌برد.

از نظر فنی این خودرو همان بنتایگای عادی است. قدرت خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو حاصل شده که مقدار آن ۶۰۰ اسب بخار است. علیرغم وزن ۲٫۴ تنی این خودرو در ۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. پس نه‌تنها گران‌ترین شاسی‌بلند دنیا است بلکه سریع‌ترین نیز هست.

unnamed 5

رونمایی از خودروی ۳ چرخه در کانادا + تصاویر

تصویر روز: یک خودروی سه چرخه برقی جدید تا سال آینده در جاده‌های آمریکا و کانادا تردد خواهد کرد.

به گزارش فیزورگ، شرکت خودروسازی الکترا مکانیکا در شهر ونکوور کانادا به طور رسمی از این خودروی تک نفره رونمایی کرد.

این خودرو کوچک سولو (SOLO) نام داشته و  تمام الکتریک است.

رونمایی از خودروی 3 چرخه در کانادا

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود و این خودرو تک نفره توسط مسئولان آمریکایی و کانادایی تایید شود، پیش فروش آن از اوایل نوامبر آغاز خواهد شد.

قیمت این خودروی جدید در حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار بوده و تاکنون متقاضیان بسیاری داشته است.

رونمایی از خودروی 3 چرخه در کانادا

تاکنون حدود دویست نفر با پیش پرداخت ۲۵۰ دلار کانادا (۱۹۳ دلار آمریکا) برای دریافت این خودرو ثبت نام کرده اند که پیش بینی می‌شود پس از سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ این خودرو به خریداران تحویل شود.

رونمایی از خودروی 3 چرخه در کانادا

به گزارش ایسنا شرکت سازنده امیدوار است بتواند محصول خود را در سطح جهانی روانه بازار کند.

رونمایی از خودروی 3 چرخه در کانادا

افزایش قیمت مسکن مهر منتفی است

تصویر روز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باوجود علی الحساب بودن قراردادهای مسکن مهر متقاضیان، افزایش قیمتی در این خصوص نخواهیم داشت.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای مقابله با درخواست پیمانکاران مبنی بر افزایش قیمت مسکن مهر در شهر جدید پردیس انجام خواهید داد، افزود : درصورت موافقت با درخواست پیمانکاران مسکن مهر، بار مالی آن بر دوش مردم اضافه می شود به همین جهت با روشهای دیگر به اجرای پروژه های مسکن مهر کمک می کنیم.
وی ادامه داد: تامین مالی طرح های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر از آورده مردم متوقف شده و طی انعقاد قراردادی با بانک مسکن ازطریق روش تامین اعتبار هزینه های محوطه سازی یا آماده سازی این طرح ها تامین می شود.

نریمان گفت : با وجود اینکه قراردادهای مسکن مهر متقاضیان به صورت علی الحساب است ، افزایش قیمت مسکن مهر نخواهیم داشت و تاجایی که امکان دارد از منابع دولتی برای تکمیل طرح های زیربنایی و روبنایی استفاده می کنیم تا متقاضیان مسکن مهر تحت فشار قرارنگیرند.

pelak khodro

پرفروش ترین خودروهای داخلی + قیمت

تصویر روز: خودرو x33 جدید اتومات در بازار ۷۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بهای محصولات داخلی در بازار و نمایندگی به شرح ذیل می باید.

 

۵۱۴۱۰۱۰_۸۲۶

corom

ترفندهای گوگل کروم که شاید ندانید + توضیح

تصویر روز: با چند ترفند ساده می توان لذت کار با کروم را به طرز قابل توجهی افزایش داد.

به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران مرورگر کروم شرکت گوگل، یکی از بهترین اپلیکیشن های دیوایس های هوشمند به شمار می رود و احتمالا، اکثر دارندگان اندروید هم از این مرورگر محبوب برای وب گردی های خود بهره می گیرند. با این حال، با چند ترفند ساده می توان لذت کار با کروم را به طرز قابل توجهی افزایش داد.

۱٫ سایت های محبوب تان را در صفحه اصلی سیستم عامل قرار دهید
اگر به سایت خاصی علاقه دارید و وقت زیادی را به آن اختصاص می دهید، می توانید آن را درست همانند یک اپلیکیشن، در صفحات اصلی رابط کاربری اندروید قرار دهید تا دسترسی شما به آن سریع تر شود.
کروم را اجرا کنید و وارد وبسایت مورد علاقه تان شویدبا فشردن کلید سه نقطه در گوشه بالا سمت راست، منوی این مرور گر را باز کنید.
گزینه Add to Home Screen را بفشارید.
نامی همانند نام اپلیکیشن ها برای نمایش در صفحه اصلی انتخاب کنید و Add را بفشارید.
ترفندهای گوگل کروم که شاید ندانید
۲٫ ذخیره کردن صفحات وب به صورت فایل PDF
شاید وقت خواندن یک مقاله طولانی تحت وب را نداشته باشید و بخواهید آن را ذخیره و بعدا، هنگامی که آفلاین هستید مطالعه کنید. کروم قابلیتی دارد که با بهره گیری از آن می توان صفحات وب را با فرمت PDF ذخیره کرد.
کروم را باز کنید و وارد وبسایتی که ماییلید به صورت PDF ذخیره کنید بشوید.
با فشردن کلید سه نقطه در گوشه بالا سمت راست، منوی این مرورگر را باز کنید.
از بین آپشن های موجود، پرینت را انتخاب کنید.
در بین گزینه های در دسترس، Save as PDF برگزینید و کلید Save را بفشارید.
می توانید مسیر دلخواهتان برای ذخیره شدن قایل PDF را انتخاب کنید تا بعدا از محل دقیق آن در حافظه دیوایس خود خبر داشته باشید.
ترفندهای گوگل کروم که شاید ندانید
 
۳٫  غیر فعال کردن ردیابی
اگر دنبال امنیت بیشتری هستید و نمی خواهید تحت هیچ شرایطی به حریم خصوصی شما تجاوز شود، باید مراقب سایت هایی که اطلاعات شما را ذخیره می کنند باشید. می توانید امکان ردیابی را غیر فعال کنید تا وب گردی در سایت های مذکور با امنیت بیشتری همراه باشد.
با فشردن کلید سه نقطه در گوشه بالا سمت راست، منوی این مرورگر را باز کنید.وارد تنظیمات شوید.
Privacy را از قسمت Advanced انتخاب کنید.
وارد تنظیمات Do not Track شوید و این امکان را غیر فعال کنید.
ترفندهای گوگل کروم که شاید ندانید
۴٫ جا به جایی میان تب ها
اگر هم زمان چند تب مختلف باز کرده باشید، دو راه کلی برای جا به جا شدن میان آن ها دارید.
راه سنتی کروم، فشردن عددی است که با باز کردن چند تب در کنار نوار آدرس مرورگر دیده می شود.
راه دوم، ادغام تب های کروم با اپلیکیشن ها است. یعنی با باز کردن لیست اپلیکیشن هایی که هم اکنون روی دیوایس شما در حال اجرا هستند، تب های مختلف کروم را هم مشاهده خواهید کرد.
برای انتخاب یکی از این دو حالت کافی است به شیوه زیر عمل کنید.
با فشردن کلید سه نقطه در گوشه بالا سمت راست، منوی این مرورگر را باز کنید.
وارد تنظیمات شوید.
در شاخه Basics، گزینه Merge Tabs and Apps را روشن یا خاموش کنید.
ترفندهای گوگل کروم که شاید ندانید
۵٫ جست و جو یک کلید واژه در حین خواندن یک وبسایت
فرض کنید در حال خواندن یک مقاله بلند بالا هستید که به یک واژه نامتعارف بر می خورید. می خواهید بدون بستن آن تب، آن واژه را در تبی دیگر جست و جو کنید. کافی است انگشت خود را برای مدتی روی آن واژه نگه دارید، بعد از هایلایت شدنش، دکمه جست و جو را بفشارید تا تبی دیگر با نتایج گوگل حاصل از جست و جوی کلید واژه مدنظرتان باز شود.
ترفندهای گوگل کروم که شاید ندانید
bank saderat

پرداخت سود سهامداران بیمه دانا در شعب بانک صادرات

تصویر روز: سود سهامداران شرکت بیمه دانا مربوط به سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ١٣٩۴ از سوی شعب بانک صادرات ایران پرداخت می شود.

براساس قرارداد منعقده بین این بانک و شرکت بیمه دانا سود سهام سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ١٣٩۴از طریق کلیه شعب بانک صادرات ایران از روز شنبه، بیستم شهریور ماه سال٩۵ پرداخت می شود. در این رابطه سهامداران حقیقی شرکت یادشده می‌توانند با ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، برگه سهام مربوط به شعب این بانک مراجعه و سود سهام خود را دریافت نمایند و یا به سایر حسابهای خود انتقال دهند.

شایان توجه است بخش عظیمی از شرکت های فعال در بورس سود سهام قابل پرداخت به سهامداران خود را به دلیل قابلیت و ظرفیت های الکترونیکی مطلوب و متنوع خدمات بانک صادرات ایران از طریق این بانک پرداخت می کنند.

گفتنی است بانک صادرات ایران با ٢۵٧۶ شعبه در سراسر کشور، ۵٠٠هزار دستگاه پایانه فروش متصل به حسابهای این بانک، صدور بیش از ۶٠ میلیون کارت الکترونیکی و ارایه خدمات متنوع و به روز بانکی، به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ارتقاء خدمات بانکداری الکترونیکی و نهادینه شدن فرهنگ بانکداری نوین در جامعه دارد.

hemati

بدون گزارش پلیس از بیمه‌ها خسارت دریافت کنید

تصویر روز: رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تصویب قانون ۶۶ ماده ای بیمه شخص ثالث از پرداخت خسارت بدون کروکی توسط شرکت‏های بیمه تا سقف شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خبر داد.

عبدالناصر همتی در برنامه‌ای که از صدا و سیما پخش شد درباره بررسی چالش‌های صنعت بیمه کشور گفت: همه پوشش‌های بیمه‌ای که در کشور ارائه می‌شود، قابل استفاده برای مردم هستند ولی بیمه شخص ثالث از مهم‌ترین بیمه‌های کشور است که به همراه سایر بیمه‌های اتومبیل سهم حدود ۵۰ درصدی از نظام بیمه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: رانندگان می‌توانند تا سقف شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بدون کروکی و گزارش پلیس از خدمات بیمه شخص ثالث در بخش خسارت‌های مالی استفاده کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: جلوگیری از هدر رفتن وقت دیگران یکی از مزیت‌های کروکی نکشیدن در تصادفات با مبالغ پایین است. البته لازمه‌ این کار توافق دو طرف تصادف است. متأسفانه رشته شخص ثالث جزو رشته‌ های زیان‌ده صنعت بیمه است و علت اصلی آن عدم تطبیق تعهدات با حق بیمه‌ هاست به نحوی که طی چند سال گذشته رشد تعهدات بر مبنای دیات، بیش از رشد حق بیمه بوده است. با این حال شرکت‌ های بیمه تمام تلاش خود را به عمل می‌ آورند تا به بهترین نحو خدمت رسانی کرده و خسارت‌های متعلقه به مردم را پرداخت کنند.

همتی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ۳۴ درصد خسارت‌های صنعت بیمه در چهار ماه اول امسال در زمینه بیمه تکمیلی درمان پرداخت شده که این امر به دلیل افزایش تعرفه‌ های پزشکی بوده است که این امر یکی از چالش ‌های مهم صنعت بیمه است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طبق قانون جدید پیش‌بینی شده است افرادی که رانندگی پرخطر انجام می‌دهند و تخلفات رانندگی‌شان در سامانه راهنمایی و رانندگی ثبت می ‌شود نرخ بیمه بالاتری در بیمه شخص ثالث پرداخت کنند که آیین‌ نامه آن در حال تدوین است.

وی در ادامه از راهنمایی و رانندگی خواست تا امکان دسترسی شرکت‌ های بیمه را به سامانه اطلاعات و تخلفات وسایل نقلیه فراهم کند.

وی افزود: شرکت‌ های بیمه سالانه بخشی از حق بیمه دریافتی شخص ثالث را به راهنمایی و رانندگی ناجا می‌ پردازند تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه شود. خودروسازان وظیفه دارند تا خودرو را با کیفیتی قابل قبول در اختیار مصرف‌ کننده قرار دهند. حال چنانچه عیب ذاتی وسیله نقلیه یا نقص راه در وقوع تصادف موثر تشخیص داده شود به نسبت درجه تقصیر مسببان ذیربط مسئول بوده و باید خسارت را پرداخت کنند.

همتی افزود: موضوع مهم دیگر بحث نظارت است، اگر بیمه توسعه با مشکل ورشکستگی روبرو شد، قطعا به دلیل عدم نظارت کافی بوده است، بیمه توسعه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به زیان دیدگان بیمه شخص ثالث بدهکار است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد از این مبلغ توسط بیمه ایران و بیمه مرکزی پرداخت شده و به زودی ۱۴۰ میلیارد تومان از مابقی بدهی را هم با انتقال املاک صاحبان شرکت می‌پردازیم و پیگیر هستیم در آینده نزدیک تمامی این خسارت‌ ها پرداخت شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: سیستم نظارتی و رقابتی در بازار بیمه باید به صورت یکپارچه دیده شود، نظامات مالی، کنترل و نظارت آن نیز باید دقیق و منسجم باشد که این امر در کشور ما تا حدودی دشوار است و باید یکسری حداقل‌ها از جمله اخلاق حرفه‌ای در شرکت‌های بیمه نهادینه شود، ما خوشحال می‌شویم نمایندگان مجلس ابزارهای نظارتی بیشتری را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند و بسترهای قانونی مورد نیاز جهت اعمال نظارت بهتر حاکمیت را فراهم کنند.

همتی با اشاره به افت قیمت خودروها در تصادفات و تحت پوشش قرار گرفتن این موضوع در بیمه‌ ها گفت: در بیمه‌ شخص ثالث علاوه بر خسارتهای بدنی، خسارت‌های مالی که به اتومبیل وارد می‌شود، پرداخت می‌ شود و کاهش ارزش ماشین مسئله‌ای است که در قانون به آن اشاره‌ای نشده است و این موضوع باید در چارچوب بیمه بدنه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با انتقاد از نحوه و پروسه حذف نظام تعرفه در بیمه تاکید کرد: ما تعرفه‌ها را بدون تمهیدات لازم نظارتی حذف کردیم، تعرفه‌ها حذف شد و در مقابل ارائه نرخ‌های غیرفنی و تقلب‌ها افزایش یافت. در حالی که اول باید نظارت مالی قوت بگیرد و بعد تعرفه ‌ها حذف شود.

همتی اظهار کرد: سهم بیمه عمر در کشور ما تنها ۱۳ درصد است در حالی که این میزان در دنیا سهمی بیش از ۶۰ درصد دارد، مردم باید بدانند که بیمه عمر هزینه نیست بلکه یک ضرورت است و خانواده ‌ها باید به این نتیجه برسند که بیمه عمر برای آنها در اولویت قرار گیرد، چرا که آینده همراه با اطمینان به ارمغان می آورد. اعتقاد راسخ دارم، صنعت بیمه با قدرت بیشتری در اختیار مردم خواهد بود و این مژده من به مردم است.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایسنا او تاکید کرد: بیمه در کشور ما راه زیادی برای توسعه دارد و همه از جمله صدا و سیما باید بیشتر فرهنگ‌سازی کنند و البته شرکت‌های بیمه هم باید خسارت‌ها را با سرعت و دقت بررسی و به موقع پرداخت کنند، میزان نفوذ بیمه در بین ایرانیان به حدود دو درصد رسیده است که اگر ما بتوانیم بیمه عمر را گسترش داده و و آن را در بین خانواده‌ ها نهادینه کنیم افزایش این رقم به راحتی قابل حصول است.

ardakani.asnad rasmi

نیروی انتظامی صلاحیت تنظیم سند رسمی را ندارد

تصویر روز: رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه نیروی انتظامی صلاحیت تنظیم سند رسمی را ندارد، گفت: قانون تکلیف نقل و انتقال مالکیت را بر عهده دفاتر اسناد رسمی گذارده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری با اهالی رسانه، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای فاجعه‌ منا، تاکید کرد: رسانه نقش اساسی در رفع سردرگمی مردم دارد و خبرنگار جامعه را به سوی قانون هدایت می‌کند.

خبرنگاری در این نشست سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که سال ۹۰ بازار اختلافات میان شما و نیروی انتظامی داغ شد، بعد از مدتی تب این اختلافات خوابید و باز هم اکنون شاهد آن هستیم، قانون هم در این باره اشاراتی داشته ولی در مجموع چرا مردم باید مبلغ افزون‌تری را برای نقل و انتقال خودرو و سند رسمی پرداخت کنند؛ از سوی دیگر وزیر کشور علنا مردم را در این باره صاحب اختیار دانسته، اگر شما در این باره محق هستید می‌توانید علیه وزیر کشور و سخنان وی شکایت کنید.

اجرای قانون بد از بی‌قانونی بهتر است

رییس کانون سردفتران دو دفتریاران در پاسخ گفت: ما از خودمان دفاع نمی‌کنیم، از قانون دفاع می‌کنیم. ما نمی‌توانیم قانون‌گریز باشیم. اگر یک قانون بد حاکم باشد، اجرای آن از بی قانونی بهتر است.

عمده هزینه‌های دریافتی توسط دفاتر اسناد، مالیات است

وی افزود: مرجع تفسیر قانون ما نیستیم. مرجع تفسیر قانون مجلس شورای اسلامی است. طبق قوانینی که در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده یا حق ثبت هست از هزینه‌های دریافتی کمتر از ده درصد آن متوجه دفاتر اسناد است و اکثرا مالیات است. به عنوان مثال برای ثبت سند یک پراید، باید ۳۲۴ هزار تومان پرداخت شود که فقط ۵۷ هزار تومان آن سهم دفتر اسناد رسمی است.

وی بیان کرد: مردم شاید دوست نداشته باشند مالیات بدهند، ولی برای زندگی در یک اجتماع باید جامعه را به وسیله‌ مالیات اداره کرد. اگر مجلس به ما تکلیف کند خوشحال می‌شویم عوارض‌ها و مالیات‌ها را حذف کنیم.

به وزیر کشور مشاوره صحیح نداده‌اند

دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: در رابطه با اظهارات وزیر محترم کشور هم ما اعتقاد داریم مشاوره صحیح به ایشان ندادند. بسیاری از صاحب نظران و حقوقدانان مطرح کرده‌اند که این امر اختیاری نیست. قانون مشخص کرده که مردم ابتدا به نیروی انتظامی مراجعه کنند و بعد از آن به دفاتر اسناد رسمی.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد:‌ در تصویب این قانون در سال ۸۹ وقتی که ماده ۲۹ را ارسال کردند اسمی از انتقال دفاتر اسناد رسمی نبود.شورای نگهبان هنگام بررسی قانون و ماده ۲۹ ایراداتی را نسبت به آن گرفت و به مجلس ارسال کرد و مجلس در این باره گفت که ابتدا مردم به نیروی انتظامی مراجعه کنند و برای انتقال مالکیت باید به دفاتر اسناد رسمی رجوع کنند. همچنین در تبصره ماده ۴۲ قانون مالیات ارزش افزوده قانونگذار اشاره داشته که دفاتر اسناد رسمی موظف هستند مالیات بر ارزش افزوده را بگیرند. ما هم تعجب کردیم که چرا آقای اشتری این اظهارات را بیان کرده، ما کاری به این موضوع نداشتیم. فردای آن روزی که وزیر کشور در مصاحبه‌ خود در این باره اظهار نظر کردند در شهر مریوان بودم و از دفاتر اسناد رسمی دیدن می‌کردم که ملاحظه کردم مردم برای ثبت سندهای خود در صف هستند. به آنها گفتم طبق سخنان وزیر کشور بهتر نیست اسناد خود را ثبت نکنید، ولی آنها اظهار داشتند که این اسناد باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

نظر رییس قوه قضاییه، مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی است

وی گفت: ما خدمت رئیس قوه قضاییه رسیدیم، بعد از این که ایشان این قانون را مطالعه کردند نظر خودشان را صریح اعلام کردند که مردم باید برای انتقال اسناد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. کار ذاتی و درونی دفاتر اسناد رسمی انتقال مالکیت است. آنهایی که با برگ‌های سبز تعویض پلاک کرده‌اند و به همان بسنده کرده‌اند ببینید در قوه قضاییه به چه میزان پرونده دارند.

آیا پلیس می‌تواند معامله افراد ممنوع‌المعامله را کنترل کند؟

دشتی اردکانی اظهار کرد: نیروی انتظامی بانک افراد ممنوع‌المعامله را در اختیار ندارد. از حیث قانونی بانک افراد ممنوع‌المعامله در اختیار ماست که بتوانیم توسط این بانک یک معامله صحیح را در دفاتر اسناد رسمی انجام بدهیم، آیا پلیس می‌تواند معامله افراد ممنوع‌المعامله را کنترل کند؟

مردم شکایت خود را در بازرسی کانون سردفتران و دفتر یاران دنبال کنند

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه بعضا دیده شده مردم دو مرتبه وجوه نقل و انتقالات را در دفاتر اسناد رسمی پرداخت می‌کنند، آیا این موضوع صحت دارد؟ پاسخ داد: چنین موضوعی صحت ندارد؛ اگر تخلفی شود و اگر مردم در این باره شکایت داشته باشند می‌توانند به بازرسی کانون سردفتران و دفتر یاران مراجعه کنند که ما همان روز نسبت به آن رسیدگی می‌کنیم.

اسناد بنگاه‌های معاملات خودرو، عادی است نه رسمی

وی در رابطه با سئوال خبرنگاری در باب اینکه حذف بنگاه‌های معاملات خودرو می‌تواند این مشکلات را برطرف کند یا خیر؟ چنین توضیح داد: هر نوشته‌ای سند است. یک سند عادی داریم و یک سند رسمی. قانونگذار برای اینکه مشکلی برای مردم پیش نیاید ملزم کرده که باید سند رسمی تنظیم شود؛ اسناد این بنگاه‌ها سند عادی است.

تنظیم سند رسمی توسط مردم افزایش داشته است

دشتی‌اردکانی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اخیرا معامله و ایجاد اسناد عادی بین مردم به دلیل اطمینانی که به نیروی انتظامی دارند افزایش پیدا کرده، چرا تاکنون شما و قوه قضاییه با نیروی انتظامی این مشل را حل نکرده‌اید؟ بیان کرد: خیر، اسناد غیر رسمی افزایش نیافته است. طبق آمارها در ۵ ماهه سال ۹۴ اسناد تنظیمی بیع قطعی وسایل نقلیه ۹۵۴ هزار و ۴۱۰ مورد و در ۵ ماهه سال ۹۵ یک میلیون و دویست و ۵۷ هزار مورد بوده که رشد ۷ درصدی تنظیم سند رسمی توسط مردم را نشان می‌دهد. قبلا هم با نیروی انتظامی صحبت‌هایی را در این باره داشته‌ایم، به راه حل رسیدیم و مشکلات مردم برطرف شد، اکنون هم آمادگی داریم با مسئولان نیروی انتظامی نشستی داشته باشیم و این مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بالاترین مقام قوه قضاییه آیت‌الله آملی لاریجانی صریحا اعلام کرده‌اند ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی نقل و انتقال مالکیت را بر عهده دفاتر اسناد رسمی نهاده است. همچنین رئیس سازمان ثبت هم به این موضوع تاکید داشته است.

قانون تکلیف نقل و انتقال مالکیت را بر عهده دفاتر اسناد رسمی گذارده است

دشتی‌اردکانی با تاکید بر اینکه قانون تکلیف نقل و انتقال مالکیت را بر عهده دفاتر اسناد رسمی گذارده است، متذکر شد: اتفاقا مسئولان نیروی انتظامی و افرادی که خود در نیروی انتظامی هستند و خرید و فروش اتومبیل می‌کنند آنها هم به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت اسناد خود مراجعه می‌کنند. علی رغم این هجمه‌های تبلیغاتی برای اینکه برای مردم مشکلی پیش نیاید مردم برای ثبت اسناد خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند؛ چرا که سند مالکیتی که در دفاتر اسناد رسمی ایجاد شود به مردم آرامش می‌دهد. آنچه که توسط نیروی انتظامی نوشته می‌شود، سند مالکیت اشتباه است. سند مالکیت توسط دفاتر اسناد و املاک ایجاد می‌شود. ماده هزار و ۲۸۷ قانون مدنی سند رسمی را تعریف کرده است.

نیروی انتظامی صلاحیت تنظیم سند رسمی را ندارد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ضمن بیان اینکه سخن ما با نیروی انتظامی این است که این امور در حدود صلاحیت نیروی انتظامی نیست خاطرنشان کرد:‌ نیروی انتظامی صلاحیت تنظیم سند رسمی را ندارد. افرادی که برای ثبت اسناد به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه نمی‌کنند خدایی ناکرده در رابطه با موضوع ارث و میراث و همچنین فروش اتومبیل خود دچار مشکل می‌شوند.

دشتی‌اردکانی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه در صورت لزوم اخذ استعلامات خود نیروی انتظامی می‌تواند این کار را انجام دهد پس چه نیازی به اسناد دفاتر ثبت اسناد و املاک است، پاسخ داد: دادگاه برای اینکه ببنید پلاک برای کیست از پلیس استعلام می‌کند، ولی برای اینکه ببیند مالک کیست از سازمان ثبت کشور استعلام می‌کند. گاهی اوقات هم پلیس برای اینکه ‌آخرین مالک خودرو را بشناسد از سازمان ثبت استعلام می‌کند.

ما امانتدار مردم و جامعه هستیم

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه مدارکی مبنی بر اینکه پلیس اتومبیل‌های خود را در دفارتر اسناد رسمی ثبت می کند دارید؟ و اگر دارید آنها را ارائه می‌کنید؟ پاسخ داد: بله، قطعا این مدارک را داریم، ولی ما امنای مردم و جامعه هستیم و ما این کار را نخواهیم کرد. ما نمی‌خواهیم بگوییم ما مدرک داریم شما هم مدرک دارید اجازه بدهید کار به آنجا کشیده نشود؛ چرا که ما امانتداران مردم و جامعه هستیم.

دشتی اردکانی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که وزیر کشور به نمایندگی قوه مجریه در این باره اظهار نظر کرده است و خود شخص رئیس قوه قضاییه هم در این باره نظری متفاوت داشته‌اند، چرا خود قوه مقننه به عنوان تصویب کننده‌ قانون وارد عمل نمی‌شود، پاسخ داد: بعد از این که قانون تصویب شد، آیین‌نامه باید ابلاغ شود که کمیسیون تصویب مصوبات نظر کمیسیون را داده ولی هنوز اعلام نشده، ما انتظار داریم خود مجلس در این باره اظهارنظر کند.

وی تاکید کرد:‌ در تبصره یک ماده ۲۲ نیروی انتظامی می‌تواند با همکاری سازمان ثبت امکان استقرار دفاتر اسناد رسمی را در مراکز تعویض پلاک ایجاد کند، ولی علی رغم درخواست‌های ما این کار انجام نشد.

در بخش دیگری از این نشست، فرامرز جمشیدی عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که گویا اخیرا شاهد تجمعی توسط سردفتران بودیم موضوع چه بوده است؟ پاسخ داد: در اجرای قانون کاداستر از ۱۰ شهریور دفاتر کاغذی حذف شد و جای خود را به دفاتر الکترونیک داد. در این تجمع تعداد محدودی از سردفتران حضور یافتند که چرا امضای ما از نسخه نهایی حذف شده این امر بر اساس قانون بوده، قبلا هم امضا و اکنون اثر انگشت است که این تغییر برای آنها محل سوال بود. ما ۵ هزار و ۵۰۰ دفتر یار داریم که موضوع را پذیرفته‌اند ولی عده‌ای هنوز در این باره سوال دارند.

در پایان این نشست احمدعلی سیروس نایب رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران تاکید کرد:‌ هرگونه وجوهی که دریافت می‌شود باید به موجب قانون باشد. در تبصره ۲۸ بودجه ۹۴ گفته شد که نیروی انتظامی باید هزینه بگیرد. در سال ۹۵ هم باید تکرار می‌شد، اما این موضوع فقط در لایحه آمده و در جدول مصوب مجلس نیامده است؛ بنابراین چون تصویب نشده قانون نیست.

شایان ذکر است چند روز قبل وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی در این خصوص اظهار نظر کردند که بخش هایی از سخنان آنان به شرح ذیل می باشد.

وزیر کشور: برگ سبز خودرو برای ثبت کافی است

 وزیر کشور درباره اختلاف نیروی انتظامی با دفاتر اسناد در خصوص ثبت و سند خودرو گفت: قانون افراد را مخیر کرده که سند خود را به ثبت برسانند یا با همان مدارک سند (برگ سبز) را در اختیار داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رحمانی فضلی در حاشیه همایش فرمانده هان ناجا افزود: ما هیچ وقت یخچال و تلویزیون را ثبت نمی کنیم و وضعیت اتومبیل هم همین طور است و همان سند (برگ سبز ) کافی است.

وزیر کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی در این خصوص وظیفه خود را انجام می دهد و اگر قانون الزامی برای به ثبت رساندن خودرو را در دفاتر دارد به ما اعلام کند.

سردار اشتری: نقل‌ و انتقال خودرو با برگه سبز قانونی است

تصویر روز: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: بر اساس قانون، برگه سبز سند مالکیت خودرو محسوب می‌شود و برای نقل و انتقال خودرو کفایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ سردار حسین اشتری افزود: برخی از شهروندان که برای اطمینان خاطر بیشتر به دفاتر ثبت اسناد مراجعه می‌کنند، ایرادی به ثبت نقل و انتقال در دفاتر ثبت نیست اما مردم با این اقدامات تنها هزینه بیشتری را متقبل می‌شوند.

13940207185856095187863

کارت‌های ۲هزار تومانی تلفن همگانی تا پایان سال اعتبار دارند

تصویر روز: شرکت مخابرات استان تهران تاریخ انقضای اعتبار کارت‌های ۲۰ هزار ریالی تلفن همگانی را تا پایان سال ۹۵ اعلام کرد.

این شرکت اعلام کرد: در راستای طرح مشتری مداری و جهت رفاه حال شهروندان، تمامی کارتهای ۲۰ هزار ریالی تلفن همگانی تا پایان سال ۹۵ اعتبار دارند.به گزارش مهر، تا پیش از این اعتبار این کارتها، شهریور ۹۵ اعلام شده بود.

در همین حال کارت های اعتباری تلفن همگانی به مبلغ ۵۰ هزار ریال که پیش از این در اختیار شهروندان قرار گرفته نیز همچنان دارای اعتبار است.