تصویر روز: همیشه لازم نیست برای اینکه لپتاپ خود را به تنظیمات دلخواه برسانیم ویندوز آن را عوض کنیم یا مجددا ویندوز نصب کنیم، گاهی نصب مجدد ویندوز همیشه جوابگوی مشکلات لپتاپ نیست.
به گزارش تصویر روز به نقل از جام جم آنلاین ، اتفاقات زیادی میتواند به این امر منجر شود که شما بخواهید ویندوز لپتاپ را عوض کنید مثلا گاهی ممکن است تنظیماتی که بر روی ویندوز اعمال کردهباشید و یا نرم افزارهای نا امنی بر روی آن نصب کرده باشید که منجر شود که لپ تاپ ما از آن سرعت اولیه خودش برخوردار نبوده و عملکرد قابل قبولی را ارائه ندهد. در این مواقع بعضیها فوراً دست به کار میشوند و مجددا ویندوز عوض میکنند. در حقیقت این اولین چیزی است که به ذهن هرکاربری میرسد.
اما گاهی شاید با نصب دوباره ویندوز مشکل شما حل نشود و یا حین نصب ویندوز به مشکل بخورید و موفق به نصب آن نشوید. در این مواقع سازندگان لپ تاپ تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار میدهند که از طریق دسترسی به بوت دستگاهتان میتوانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید .
روش Boot Menu
برای اینکار ابتدا لپ تاپ خود را ریستارت کنید و سپس کلید F8 را از صفحه کلید بفشارید تا وارد تنظیمات بوت شوید. از گزینههای موجود Repair Your Computer را انتخاب کرده و سپس کلید اینتر را بفشارید. در این مواقع تنظیمات نخستین لپ تاپ شما دوباره بازخواهند گشت.
روش نرم افزاری
بعضی از کمپانیهای سازنده نرم افزارهای مخصوصی را برای ریستارت لپتاپ به همراه لپ تاپ خود برای کاربران ارائه میکنند که میتوانید از آنها استفاده کنید.
به عنوان مثال کمپانی دل نرم افزار Dell DataSafe Restore ، کمپانی HP نرم افزار Recovery Manager و سونی نیز نرم افزار Recovery Center را عرضه کرده است که هرکدام کاربران را قادر به بازگرداندن تنظیمات کارخانه لپ تاپشان خواهند کرد.
با مراجعه به سایت این کمپانیها و اجرای این نرمافزارها دوباره میتوانید به لپتاپ رویایی خود برسید، شیوهی کار با این نرمافزارها بسیار راحت است.

به عنوان نتیجه، حداکثر سرعت نهایی خودرو بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. این سرعت علیرغم نیروی داون فورس زیادی که توسط بالها، اسپلیترها و فلپ های قابل جابجایی ایجاد میشود حاصل شده است.
بوگاتی شیرون

از نظر فنی بوگاتی عنوان سریعترین خودروی جهان را یدک میکشد و شیرون با داشتن قدرت بیشتر آمده تا جانشینی خلف برای ویرون باشد.
شیرون از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با چهار توربو که در ویرون استفاده شده اما هماکنون توسعه یافته سود میبرد. قدرت خودرو افزایش یافته و به عدد باور نکردنی ۱۴۷۹ اسب بخار رسیده است. این قدرت عظیم از طریق گیربکسی اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
البته، به منظور کنترل این خودرو باید شاسی فوقالعادهای در نظر گرفته شده باشد. لولههای فیبر کربنی استفاده شده در این خودرو از استحکامی برابر با نمونههای بکار رفته در خودروهای لمانز برخوردار است. سقف سرعت خودرو به خاطر نوع لاستیکها محدود شده است اما گفته میشود که سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت آن قابل ارتقا خواهد بود.
کونیگ زگ رگرا

اگر قدرت خروجی موضوع اصلی باشد شاید شیرون را باید نادیده بگیریم و بجای آن رگرای ۱۵۰۰ اسبی را مورد توجه قرار دهیم.
در رگرا از ترکیب ۳ پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو بهره گرفته شده است. برخلاف شیرون، قدرت خروجی رگرا تنها به چرخهای عقب فرستاده میشود.
این خودرو گیربکس مرسوم ندارد و سیستم هیبرید ارزشهای خود را در هنگام شروع به حرکت رگرا نشان داده و سپس پیشرانه درونسوز نیز به روند کار سرعت بخشیده و نیرویی عظیم تولید میشود. رگرا در مدت ۱۰٫۹ ثانیه از سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد یعنی ۲٫۷ ثانیه زودتر از شیرون. حداکثر سرعت خودرو نیز بیش از ۴۰۲ کیلومتر در ساعت است.
۱۰٫۹ ثانیه زمانی است که فولکس پولو ۱٫۴ لیتری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. با پول رگرا میتوان ۸۷ دستگاه پولو خرید و هنوز هم مقداری پول برای خرید یک داچیا ساندرو خواهید داشت.
استون مارتین لاگوندا Taraf

لاگوندا Taraf گرانترین سدان لوکس دنیاست و بیشک ظاهر بسیار زیبایی دارد.
این خودرو از که از زیرساخت کشیده شدهی مدل رپید سود میبرد ترکیبی منحصربهفرد از لوکس بودن و چابکی یک سدان اسپورت را ارائه میکند.
پیشرانهی استفاده شده همان نمونهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری رپید است اما با تنظیمات دوباره قدرت و تجمل بیشتری دارد. علیرغم افزایش سایز خودرو، وزن لاگوندا به لطف استفاده از پانلهای فیبر کربنی در بدنه با رپید یکسان است.
لامبورگینی آونتادور LP750-4 SV

خودروهای معدودی یارای رقابت با آونتادور را دارند. اگر چیزی برجستهتر میخواهید پس باید مدل LP750 SV را انتخاب نمایید.
نسخهی رودستر از نظر ما کاملاً ضروری است چون نهتنها ظاهری استثنایی دارد بلکه میتوانید صدای فوقالعادهی پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری را بهتر بشنوید. سیستم اگزوز این خودرو نسبت به آونتادور معمولی تغییر یافته و البته قدرت خروجی پیشرانه به ۷۴۰ اسب بخار رسیده است.
استفاده از فیبر کربن در پانل دربها، سقف جداشدنی، صندلیها و بال عقب باعث کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن خودرو شده است. این موضوع به همراه افزایش قدرت خودرو باعث شده تا آونتادور LP750 SV ظرف مدت ۲٫۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
فراری F12tdf

با بهایی بیش از ۲۴۰ هزار پوند، فراری F12 خودروی ارزانی نیست اما برای داشتن حسی واقعی باید یکی از نسخههای تولید محدود F12tdf را بخرید. حروف tdf که مخفف رقابتهای توردو فرانس است زینتبخش خودروی خاص فراری شده است.
این خودرو بیشک انتخاب نهایی دوستداران خودرو است. هر جنبهی f12 عالی بهتر شده و باعث شده تا این خودرو سریعتر، تیزتر و هیجانانگیزتر از همیشه باشد.
این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری سود برده و نیروی تولیدی آن از ۷۳۰ به ۷۶۹ اسب بخار رسیده است. ردلاین پیشرانه نیز تا دور ۸۹۰۰ شروع میشود. به خاطر کاهش وزن ۱۱۰ کیلوگرمی این خودرو کارایی در خط مستقیم بهبود یافته و البته بدنهی گیراتر آن ۸۷ درصد نیروی داون فورس بیشتری را تولید میکند.
تنها ۷۹۹ دستگاه از این زیباروی ایتالیایی ساخته میشود.
رولزرویس فانتوم EWB

راههای معدودی برای داشتن آرامش خاطر بیشتر نسبت به صندلی عقب رولزرویس فانتوم وجود دارد. نسخهی خاص فانتوم با فاصلهی طولانیتر بین محورها یکی از این راهها است.
بیشک این خودرو برای کسانی است که ترجیح میدهند نهایت راحتی را داشته باشند. فضای ۲۵۰ میلیمتری اضافهتر در بدنه برای افزایش بیشتر فضای پا در نظر گرفته شده است. صندلیها همانند مبلی راحتی بوده و کفپوشها نیز کاملاً نرم و دلپذیر هستند و احساس میکنید که باید کفشهایتان را پیش از ورود به خودرو دربیاورید. حتی یک دیوارک نیز وجود دارد که شما را از راننده جدا میکند.
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۶ لیتری خودرو نیز تقریباً ساکت است مگر آنکه بخواهید صدایش را دربیاورید.
اگر نمیخواهید فضای پای بیشتری در عقب داشته باشید میتوانید فانتوم دراپ هد کانورتیبل را بخرید که ۴۴۰۰ پوند ارزانتر است.
مک لارن ۶۷۵LT اسپایدر

مک لارن مدت زیادی بود که وارد بازی سوپرکارها نمیشد اما تنها در عرض ۵ سال یکی از بهترین خودروهای سوپر اسپورت را روانه بازار کرد.
مک لارن ۶۵۰S اسپایدر را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید. حال ۶۷۵LT اسپایدر ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از آن بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربوی آن میتواند ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به مدل قبلی ۲۵ اسب بخار بیشتر است. سیستم تعلیق خودرو نیز پایینتر آورده شده و سفتتر است.
بنتلی مولسان اسپید
۲۵۳۱۵۵ پوند

پیشرانهی ۸ سیلندر سنتی بنتلی در اینجا قویترین نیست و ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. البته همین مقدار قدرت برای رساندن این خودروی سه تنی در کمتر از ۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کفایت میکند.
آسایش و راحتی خودرو در سطح بالایی قرار دارد و از این نظر کمبودی دیده نمیشود. صدای پیشرانه به کابین راه پیدا نمیکند و البته صدای مربوط به جاده نیز به خاطر استفاده از لایههای فوم مخصوص در لاستیکهای دانلوپ شنیده نخواهد شد. توجه به جزئیات نیز در خودرو در حد بالایی قرار دارد.
بنتلی بنتایگا
۲۳۰۶۵۵ پوند

بهای این خودرو تقریباً یکدهم بهای پاگانی هوایرا است. مدل گرانبهای First Edition همانگونه که گفته شده ۲۳۰۶۵۵ پوند قیمت داشته و از رینگهای منحصربهفرد ۲۲ اینچی، نشانهای مخصوص و کابین چرم درجهیک سود میبرد.
از نظر فنی این خودرو همان بنتایگای عادی است. قدرت خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو حاصل شده که مقدار آن ۶۰۰ اسب بخار است. علیرغم وزن ۲٫۴ تنی این خودرو در ۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. پس نهتنها گرانترین شاسیبلند دنیا است بلکه سریعترین نیز هست.
به گزارش فیزورگ، شرکت خودروسازی الکترا مکانیکا در شهر ونکوور کانادا به طور رسمی از این خودروی تک نفره رونمایی کرد.
این خودرو کوچک سولو (SOLO) نام داشته و تمام الکتریک است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود و این خودرو تک نفره توسط مسئولان آمریکایی و کانادایی تایید شود، پیش فروش آن از اوایل نوامبر آغاز خواهد شد.
قیمت این خودروی جدید در حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار بوده و تاکنون متقاضیان بسیاری داشته است.

تاکنون حدود دویست نفر با پیش پرداخت ۲۵۰ دلار کانادا (۱۹۳ دلار آمریکا) برای دریافت این خودرو ثبت نام کرده اند که پیش بینی میشود پس از سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ این خودرو به خریداران تحویل شود.

به گزارش ایسنا شرکت سازنده امیدوار است بتواند محصول خود را در سطح جهانی روانه بازار کند.

تصویر روز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باوجود علی الحساب بودن قراردادهای مسکن مهر متقاضیان، افزایش قیمتی در این خصوص نخواهیم داشت.
محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای مقابله با درخواست پیمانکاران مبنی بر افزایش قیمت مسکن مهر در شهر جدید پردیس انجام خواهید داد، افزود : درصورت موافقت با درخواست پیمانکاران مسکن مهر، بار مالی آن بر دوش مردم اضافه می شود به همین جهت با روشهای دیگر به اجرای پروژه های مسکن مهر کمک می کنیم.
وی ادامه داد: تامین مالی طرح های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر از آورده مردم متوقف شده و طی انعقاد قراردادی با بانک مسکن ازطریق روش تامین اعتبار هزینه های محوطه سازی یا آماده سازی این طرح ها تامین می شود.
نریمان گفت : با وجود اینکه قراردادهای مسکن مهر متقاضیان به صورت علی الحساب است ، افزایش قیمت مسکن مهر نخواهیم داشت و تاجایی که امکان دارد از منابع دولتی برای تکمیل طرح های زیربنایی و روبنایی استفاده می کنیم تا متقاضیان مسکن مهر تحت فشار قرارنگیرند.
به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران مرورگر کروم شرکت گوگل، یکی از بهترین اپلیکیشن های دیوایس های هوشمند به شمار می رود و احتمالا، اکثر دارندگان اندروید هم از این مرورگر محبوب برای وب گردی های خود بهره می گیرند. با این حال، با چند ترفند ساده می توان لذت کار با کروم را به طرز قابل توجهی افزایش داد.





تصویر روز: سود سهامداران شرکت بیمه دانا مربوط به سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ١٣٩۴ از سوی شعب بانک صادرات ایران پرداخت می شود.
براساس قرارداد منعقده بین این بانک و شرکت بیمه دانا سود سهام سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ١٣٩۴از طریق کلیه شعب بانک صادرات ایران از روز شنبه، بیستم شهریور ماه سال٩۵ پرداخت می شود. در این رابطه سهامداران حقیقی شرکت یادشده میتوانند با ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، برگه سهام مربوط به شعب این بانک مراجعه و سود سهام خود را دریافت نمایند و یا به سایر حسابهای خود انتقال دهند.
شایان توجه است بخش عظیمی از شرکت های فعال در بورس سود سهام قابل پرداخت به سهامداران خود را به دلیل قابلیت و ظرفیت های الکترونیکی مطلوب و متنوع خدمات بانک صادرات ایران از طریق این بانک پرداخت می کنند.
گفتنی است بانک صادرات ایران با ٢۵٧۶ شعبه در سراسر کشور، ۵٠٠هزار دستگاه پایانه فروش متصل به حسابهای این بانک، صدور بیش از ۶٠ میلیون کارت الکترونیکی و ارایه خدمات متنوع و به روز بانکی، به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ارتقاء خدمات بانکداری الکترونیکی و نهادینه شدن فرهنگ بانکداری نوین در جامعه دارد.
تصویر روز: رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تصویب قانون ۶۶ ماده ای بیمه شخص ثالث از پرداخت خسارت بدون کروکی توسط شرکتهای بیمه تا سقف شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خبر داد.
عبدالناصر همتی در برنامهای که از صدا و سیما پخش شد درباره بررسی چالشهای صنعت بیمه کشور گفت: همه پوششهای بیمهای که در کشور ارائه میشود، قابل استفاده برای مردم هستند ولی بیمه شخص ثالث از مهمترین بیمههای کشور است که به همراه سایر بیمههای اتومبیل سهم حدود ۵۰ درصدی از نظام بیمهای کشور را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: رانندگان میتوانند تا سقف شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بدون کروکی و گزارش پلیس از خدمات بیمه شخص ثالث در بخش خسارتهای مالی استفاده کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: جلوگیری از هدر رفتن وقت دیگران یکی از مزیتهای کروکی نکشیدن در تصادفات با مبالغ پایین است. البته لازمه این کار توافق دو طرف تصادف است. متأسفانه رشته شخص ثالث جزو رشته های زیانده صنعت بیمه است و علت اصلی آن عدم تطبیق تعهدات با حق بیمه هاست به نحوی که طی چند سال گذشته رشد تعهدات بر مبنای دیات، بیش از رشد حق بیمه بوده است. با این حال شرکت های بیمه تمام تلاش خود را به عمل می آورند تا به بهترین نحو خدمت رسانی کرده و خسارتهای متعلقه به مردم را پرداخت کنند.
همتی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ۳۴ درصد خسارتهای صنعت بیمه در چهار ماه اول امسال در زمینه بیمه تکمیلی درمان پرداخت شده که این امر به دلیل افزایش تعرفه های پزشکی بوده است که این امر یکی از چالش های مهم صنعت بیمه است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طبق قانون جدید پیشبینی شده است افرادی که رانندگی پرخطر انجام میدهند و تخلفات رانندگیشان در سامانه راهنمایی و رانندگی ثبت می شود نرخ بیمه بالاتری در بیمه شخص ثالث پرداخت کنند که آیین نامه آن در حال تدوین است.
وی در ادامه از راهنمایی و رانندگی خواست تا امکان دسترسی شرکت های بیمه را به سامانه اطلاعات و تخلفات وسایل نقلیه فراهم کند.
وی افزود: شرکت های بیمه سالانه بخشی از حق بیمه دریافتی شخص ثالث را به راهنمایی و رانندگی ناجا می پردازند تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه شود. خودروسازان وظیفه دارند تا خودرو را با کیفیتی قابل قبول در اختیار مصرف کننده قرار دهند. حال چنانچه عیب ذاتی وسیله نقلیه یا نقص راه در وقوع تصادف موثر تشخیص داده شود به نسبت درجه تقصیر مسببان ذیربط مسئول بوده و باید خسارت را پرداخت کنند.
همتی افزود: موضوع مهم دیگر بحث نظارت است، اگر بیمه توسعه با مشکل ورشکستگی روبرو شد، قطعا به دلیل عدم نظارت کافی بوده است، بیمه توسعه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به زیان دیدگان بیمه شخص ثالث بدهکار است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد از این مبلغ توسط بیمه ایران و بیمه مرکزی پرداخت شده و به زودی ۱۴۰ میلیارد تومان از مابقی بدهی را هم با انتقال املاک صاحبان شرکت میپردازیم و پیگیر هستیم در آینده نزدیک تمامی این خسارت ها پرداخت شود.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: سیستم نظارتی و رقابتی در بازار بیمه باید به صورت یکپارچه دیده شود، نظامات مالی، کنترل و نظارت آن نیز باید دقیق و منسجم باشد که این امر در کشور ما تا حدودی دشوار است و باید یکسری حداقلها از جمله اخلاق حرفهای در شرکتهای بیمه نهادینه شود، ما خوشحال میشویم نمایندگان مجلس ابزارهای نظارتی بیشتری را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند و بسترهای قانونی مورد نیاز جهت اعمال نظارت بهتر حاکمیت را فراهم کنند.
همتی با اشاره به افت قیمت خودروها در تصادفات و تحت پوشش قرار گرفتن این موضوع در بیمه ها گفت: در بیمه شخص ثالث علاوه بر خسارتهای بدنی، خسارتهای مالی که به اتومبیل وارد میشود، پرداخت می شود و کاهش ارزش ماشین مسئلهای است که در قانون به آن اشارهای نشده است و این موضوع باید در چارچوب بیمه بدنه مورد بررسی قرار گیرد.
وی با انتقاد از نحوه و پروسه حذف نظام تعرفه در بیمه تاکید کرد: ما تعرفهها را بدون تمهیدات لازم نظارتی حذف کردیم، تعرفهها حذف شد و در مقابل ارائه نرخهای غیرفنی و تقلبها افزایش یافت. در حالی که اول باید نظارت مالی قوت بگیرد و بعد تعرفه ها حذف شود.
همتی اظهار کرد: سهم بیمه عمر در کشور ما تنها ۱۳ درصد است در حالی که این میزان در دنیا سهمی بیش از ۶۰ درصد دارد، مردم باید بدانند که بیمه عمر هزینه نیست بلکه یک ضرورت است و خانواده ها باید به این نتیجه برسند که بیمه عمر برای آنها در اولویت قرار گیرد، چرا که آینده همراه با اطمینان به ارمغان می آورد. اعتقاد راسخ دارم، صنعت بیمه با قدرت بیشتری در اختیار مردم خواهد بود و این مژده من به مردم است.
به گزارش تصویر روز به نقل از ایسنا او تاکید کرد: بیمه در کشور ما راه زیادی برای توسعه دارد و همه از جمله صدا و سیما باید بیشتر فرهنگسازی کنند و البته شرکتهای بیمه هم باید خسارتها را با سرعت و دقت بررسی و به موقع پرداخت کنند، میزان نفوذ بیمه در بین ایرانیان به حدود دو درصد رسیده است که اگر ما بتوانیم بیمه عمر را گسترش داده و و آن را در بین خانواده ها نهادینه کنیم افزایش این رقم به راحتی قابل حصول است.
تصویر روز: شرکت مخابرات استان تهران تاریخ انقضای اعتبار کارتهای ۲۰ هزار ریالی تلفن همگانی را تا پایان سال ۹۵ اعلام کرد.
این شرکت اعلام کرد: در راستای طرح مشتری مداری و جهت رفاه حال شهروندان، تمامی کارتهای ۲۰ هزار ریالی تلفن همگانی تا پایان سال ۹۵ اعتبار دارند.به گزارش مهر، تا پیش از این اعتبار این کارتها، شهریور ۹۵ اعلام شده بود.
در همین حال کارت های اعتباری تلفن همگانی به مبلغ ۵۰ هزار ریال که پیش از این در اختیار شهروندان قرار گرفته نیز همچنان دارای اعتبار است.