تصویر روز: میانگین اجاره بهای هر متر مربع مسکن شهر تهران در زمستان ۱۳۹۴ معادل ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان بود که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸٫۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار ارایه شده از سوی دفتر برنامهریزی و اقتصاد مسکن، طی زمستان ۱۳۹۴ اجاره هر متر مربع خانه در شهر تهران به طور متوسط ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که نسبت به پاییز ۳٫۲ درصد پایین آمد اما نسبت به زمستان ۱۳۹۳ معادل ۸٫۸ درصد بالا رفت.
جدول زیر مظنه نرخ اجاره بها در پایتخت بر اساس معاملات انجام شده در روزهای ۴ و ۵ خردادماه ۹۵ را نشان میدهد:
محله | متراژ | سن بنا | پول پیش (تومان) | اجاره (تومان) |
ابوذر | ۶۰ متر | نوساز | ۳۰ میلیون | ۱۵۰ هزار |
سه راه آذری | ۵۵ متر | نوساز | ۳۰ میلیون رهن کامل | – |
افسریه | ۶۷ متر | نوساز | ۷۵ میلیون رهن کامل | – |
حکیمیه | ۹۳ متر | ۲ سال | ۱۰۰ میلیون رهن کامل | – |
آپادانا | ۱۲۸ متر | ۲ سال | ۴۴ میلیون | ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار |
نیروی هوایی | ۷۳ متر | ۳ سال | ۳۰ میلیون | یک میلیون |
تهرانپارس | ۶۰ متر | ۴ سال | ۲۰ میلیون | ۸۰۰ هزار |
جنت آباد | ۱۶۶ متر | ۴ سال | ۸۵ میلیون | ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار |
تهران نو | ۱۱۶ متر | ۴ سال | ۱۲۷ میلیون رهن کامل | – |
پونک | ۷۹ متر | ۶ سال | ۳۰ میلیون | ۲ میلیون |
نیاوران | ۱۱۲ متر | ۵ سال | ۲۱۰ میلیون رهن کامل | – |
قیطریه | ۱۰۹ متر | ۱۰ سال | ۱۷۰ میلیون رهن کامل | – |
در بخش آپارتمانهای مسکونی شهر تهران، متوسط اجاره بهای یک متر مربع در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن با افزایش ۱۰٫۲ درصدی همراه بوده است.
ویژگی های نرم افزار Microsoft Translator:
تصویر روز: عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: آمار واردات خودرو و البته مشاهدات خیابانی، نشان از هجوم خودروهای اصطلاحاً شاسیبلند به بازارهای کشور دارد.
امیرحسن کاکایی گفت: توسان و سانتافه از پرطرفدارترین خودروهای شاسیبلند وارداتی بودهاند. خودرو S5 جک از کرمان موتور و S7 هایما از ایرانخودرو هم نمونههایی از تولیدات داخلی است. خودرو کپچر رنو و H30 کراس دانگفنگ از ایرانخودرو و چانگان سایپا از موارد دیگری است که در این رده قرار میگیرند. البته برندهایی مانند لیفان ام.وی.ام. با تولید داخلی در زمره این محصولات قرار میگیرند. جالب اینجاست که در برخی موارد خودروهای جدید شاسیبلند که قیمت گرانتری هم از خودروهای سدان تولیدی دارند، بیشتر مورد استقبال بازار قرار گرفته است.
او در خصوص تفاوت کراساور و شاسیبلند افزود: خودروهای بیابانی (Off-road) که همه آنها دو دیفرانسیل هستند، قادرند در جادههای خاکی و بیابانی حرکت کنند. برای این منظور بایستی بهصورت شاسیبلند ساخته شوند. خودروهای شاسیبلند روی جاده آسفالت به نرمی خودروهای عادی نیستند. یک دسته از خودروهای بیابانی با ظاهر اسپورت و سواری بهتر تحت نام خودروهای شاسیبلند یا دقیقتر بگوییم خودروهای کاربردی ورزشی (SUV) شناخته میشوند که کاربرد آنها بیشتر در جاده تا بیابان است.
کاکایی افزود: کلمه Crossover به دستهای از خودروها گفته میشود که مشخصههای خودروهای شاسیبلند و خودروهای استیشن و هاچبک را بهصورت ترکیبی داراست. میتوان گفت این خودروها همان خودروهای سواری متوسط هستند که ظاهر اسپورت به آنها داده شده است.
او گفت: در دیدگاه عمومی شباهت زیادی بین این نوع خودروها و شاسیبلندها وجود دارد، ولی این دسته از نظر رانندگی بیشتر به خودروهای معمولی شبیهاند. اما جایگاه این خودروها از نظر عملکرد به استیشن بیشتر نزدیک است؛ ولی خودروسازان از این نام جدید برای فروش بهتر استفاده کردهاند. حتی ظاهر برخی از این خودروها شبیه خودروهای شاسیبلند است.به گزارش اقتصاد نیوز برخی مشخصههای ظاهری مهم این خودروها عبارتند از: ارتفاع بدنه و مرکز جرم بالاتر، فاصله بیشتر از زمین نسبت به خودروهای معمولی ولی کمتر از خودروهای شاسیبلند. این خودروها متنوع هستند و میتوانند از انواع دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل باشند. اما در هر حال خودرو بیابانی به شمار نمیروند.
این استاد دانشگاه افزود: از آنجا که این نام (کراس اور) جدید است، خودروسازان انواع خودروها را تحت این نام قرار دادهاند و برای ایجاد فرق بین آنها از تقسیمبندی کراس آور کوچک (Mini)، جمع و جور (Compact)، متوسط (Mid-sized) و بزرگ (Full sized) استفاده میکنند.
او گفت: واقعیت این است که در دنیا این خودروها به نام شاسیبلند معروف نیستند. اما ما ایرانیها اصطلاح شاسیبلند را به کار میبریم. به عنوان یک متخصص خودرو، در ۲۰ سال گذشته تاکنون مطلبی در زمینه دلیل این نامگذاری برخلاف نامگذاریهای بینالمللی (که به جنبه جادهای یا ورزشی آن توجه میشود)، نیافتهام. اما به نظر میرسد آنچه توجه مردم ایران را به این نوع خودروها جلب کرده است، بلندی آن نسبت به خودروهای سواری عادی است.
تصویر روز: رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه تنها چند شرکت لوازم خانگی که نمایندگی فروش دارند، محصولات خود را “در طرح خرید کالای با دوام ایرانی” به فرش میرسانند گفت: با اجرای این طرح جنب و جوش مشخصی در بازار لوازم خانگی ایجاد نشده است.
محمد طحانپور در گفتوگو با تسنیم در خصوص وضعیت اجرای طرح خرید کالای با دوام ایرانی در بخش لوازم خانگی اظهارکرد: با وجود اینکه مردم کارتهای اعتباری خرید کالای با دوام ایرانی را از بانکها دریافت کردهاند اما جنب و جوش مشخصی در بازار لوازم خانگی ایجاد نشده است.
وی افزود: در بخش لوازم خانگی تنها چند شرکت توانستهاند در این طرح فعالیت کنند و مابقی تولید کنندهها به دلیل نداشتن نمایندگیهای فروش مناسب امکان فعالیت و عرضه محصولات خود را ندارند.
رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: بر اساس پیش بینیهای انجام شده، مبلغ حاصل از فروش کالا در این طرح مستقیم به حساب شرکت تولید کننده میرود، بنابراین سایر فروشندگان به غیر از نمایندگان فروش این چند شرکت امکان مشارکت در این طرح را ندارند.
وی تصریح کرد: بیشتر تولیدکنندگان ما هنوز نمایندگان فروش کامل و رسمی برای عرضه محصولات خود ندارند، به همین منظور است که روزانه تعداد زیادی از مردم با اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تماس می گیرند و آدرس مراکز فروش طرح خرید کالایی با دوام ایرانی را از ما میخواهند.
طحان پور گفت: درصورتی که اجرای این طرح به اتحادیه و بخش خصوصی سپرده میشد، امکان عرضه و مشارکت تعداد بیشتری از فروشگاهها و تولیدکنندگان در این طرح وجود داشت.
وی همچنین در ارتباط با طرح فروش اعتباری لوازم خانگی که قرار بود توسط خود اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اجرا شود، اظهار کرد: با توجه به میزان سود زیادی که بانکها برای ارائه تسهیلات در این طرح میخواهند، عملا امکان اجرای این طرح توسط بخش خصوصی فراهم نشد.
تصویر روز: بانک ها و مسئولان بانک مرکزی در شرایطی از دادن وام ۳ میلیون تومانی به زوج های جوان می نالند و از نداری دم می زنند که میزان پولی که مردم بدون سود و بصورت قرض الحسنه به بانک ها داده اند چندین برابر تمام وام های ازدواج است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از زمانی که مجلس قانون افزایش وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان را تصویب کرد، گله و اعتراض بانک ها و مسئولان بانکی هم افزایش یافت اما به دلیل نداشتن بهانه های کافی برای پرداخت نکردن این تسهیلات نمی توانند قاطعانه از ندادن وام سخن بگویند و ناچارند تاکید کنند که با هر زحمتی شده سعی می کنیم منابع لازم برای پرداخت این وام را تامین کنیم.
تداوم ناله و گلایه بانک ها در شرایطی است که مصباحی مقدم، کارشناس اقتصادی و پیشنهاد دهنده افزایش وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان معتقد است که بانک ها ۱۰۷ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه مردم را در اختیار دارند و حتی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از پول های قرض الحسنه مردم را به مدیران خود قرض داده اند در صورتی که اگر به همه ۴۵۰ هزار نفری که در صف وام ۳ میلیون تومانی اند و ۸۰۰ هزار نفری که قرار است امسال به آنها اضافه شوند، وام ۱۰ میلیون تومانی داده شود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان لازم است. یعنی اینکه همه وام های ازدواج امسال و سال آینده روی هم رفته یک دهم پولی است که مردم بدون سود به بانک ها داده اند.
یکی دیگر از نمایندگان مجلس معتقد است این وام را بانک ها از دارایی خودشان نمی دهند و از دولت هم نمی گیرند، بلکه این پول مردم است که بصورت قرض الحسنه در اختیار بانک ها گذاشته اند.
سیف، رئیس کل بانک مرکزی که چندان از این قانون راضی نیست در پاسخ به این سوال که چرا بانک ها برای وام ۳ میلیون تومانی پول ندارند اما برای وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو مشکلی ندارند، گفت: وام ازدواج قرض الحسنه است و سودی برای بانک ها ندارد اما وام خودرو برای بانک ها سود دارد.
قانون وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی:
روز ۲۵ فروردین ماه نمایندگان مجلس در پایان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۵ با پیشنهاد الحاقی حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم به این لایحه موافقت کردند. بر این اساس به منظور حمایت از ازدواج جوانان ، بانک مرکزی موظف است کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.
تبصره یک: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۴ ساله افزایش می یابد.
تبصره دو: بانک مرکزی موظف است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد.
تبصره سه: بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانک های متخلف در این زمینه را بر عهده دارد.غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان طراح این پیشنهاد گفت: در سال ۸۹ تعداد ۹۰۰ هزار ازدواج به ثبت رسیده که این رقم در سال ۹۴ به ۶۸۰ هزار مورد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که ۴ میلیون نفر آنها بالای ۲۸ سال سن دارند.حجت الاسلام مصباحی مقدم تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای ازدواج جوانان تقدس قائل است.
وی در ادامه به محل پرداخت وام پیش بینی شده اشاره کرد و افزود: طبق آمار بانک مرکزی ، ۱۰۲ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه موجود است که ۳۶ هزار میلیارد تومان آن پس انداز و ۶۲ هزار میلیارد تومان آن نیز جاری است.
حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: بنابر این می توان از این محل وام ازدواج جوانان را از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان ارتقاء داد.پیشنهاد افزایش وام ازدواج جوانان به رأی گذاشته شد و وکلای ملت با ۱۴۴ رأی موافق ، ۱۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی با بخش درآمدی این پیشنهاد موافقت کردند و بخش هزینه ای مجدداً در هنگام بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه بررسی خواهد شد.
به گزارش وب سایت پدال آپ یک اسب اصیل است اما یکی از کندترین اسبهاست! اما چندان ناراحت نباشید. با قدرت ۵۹ اسب بخاری پیشرانه لاستیکهای شما دستنخورده باقی خواهند ماند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.
۲٫ تویوتا iQ مولتی درایو – ۱۵٫۳ ثانیه
دپارتمان مهندسی تویوتا همهی توجهات خود را بر پکیجهای شیطانی و هوشمند iQ گذاشتهاند و احتمالاً چیزی که از زیر دست آنها در رفته اسب بخار بوده است. پیشرانهی ۱ لیتری پایهی این خودرو با آپشن گیربکس CVT جفت شده است و مطمئناً با این ترکیب نمیخواهید که در لاین تندروی بزرگراه برانید!
۳٫ تویوتا آیگو – ۱۵٫۵ ثانیه
دومین خودروی تویوتا در لیست آیگو است که اگرچه جدیدتر است اما کندتر از برادر قبلی خود است. این خودرو که با سرعت میانهی خوبی ندارد از نمای جذابی برخوردار است اما…
۴٫ سیتروئن C-Zero – ۱۵٫۹ ثانیه
این خودرو از آلایندگی صفر و رانندگی ساکت و آرام برخوردار است اما C-Zero همانقدر که ساکت است، همانقدر هم کند است. یکچیز برای اطمینان این است: این خودرو بیشتر شبیه g-Zero است وقتیکه بحث شتاب گیری باشد! پیشرانهی الکتریکی این خودرو از شتاب ۱۵٫۹ ثانیهای برخوردار است.
۵٫ فیات دابلو – ۱۵٫۹ ثانیه
با پیشرانهای که اصلاً سرحال نیست، پرفورمنس در این خودرو محلی از اِعراب ندارد! حداقل میتوانید بدون نگرانی از خالی شدن باتریهای خودرو به راه خود ادامه دهید.
۶٫ اشکودا فابیا ۱٫۲ – ۱۶٫۵ ثانیه
برای خریدارانی که دربارهی خریدن فابیای ۲۰۱۴ با پیشرانهی ۱ لیتری و شتاب ۱۵٫۷ ثانیهای مردد بودهاند، اشکودا هنوز هم مدل قدیمی با شتاب ۱۶٫۵ ثانیهای را ارائه میکند! بنابراین قدر مدل جدید را بدانید! این را به یاد داشته باشید که شما میخواهید از نقطهی A به B بروید بنابراین پرفورمنس اولویت اصلی شما نخواهد بود.
۷٫ اسمارت فورتو – ۱۶٫۹ ثانیه
آخرین نسل اسمارت بسیار کند است و شبیه یک ماشین زمان به نظر میآید! بههرحال با راندن این خودرو و برای رسیدن به یک مقصد سه تولد را از دست میدهید (!)، موبایل شما منسوخ شده و گربهتان نیز مرده است!
۸٫ سوزوکی آلتو اتو – ۱۷ ثانیه
در بحث شتاب گیری این خودرو یک مجسمهی کلافگی است! توجه داشته باشید که این خودرو سومین مدل کند لیست است. امیدواریم که دفعات بعدی سوزوکی تحفهی چشمگیرتری ارائه دهد.
۹٫ پژو پارتنر تیپی – ۱۷٫۱ ثانیه
نام خودرو از خیمه و چادر گرفتهشده چرا که این خودرو بهعنوان یک علاقهمند به جابجایی آمریکاییهای بومی در سالهایی که اذیت و آزار میدیدند مطرح است! و باید اشارهکنیم که شتاب گیری این خودرو هم شبیه همان واگنها با چرخهای چوبی است!
۱۰٫ پژو اکسپرت تیپی LWB – ۲۰٫۷ ثانیه
خب واضح است که این یک ون مخصوص درگ است اما ما توصیه نمیکنیم که با این نهنگ پشت چراغ مسابقه قرار بگیرید! درحالیکه پژو نمیخواهد به ریشههای GTi خود بازگردد، نسخهی استاندارد بافاصلهی معمولی محورها شتاب ۱۸٫۵ ثانیهای دارد.
تصویر روز: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از بروز سانحه رانندگی برای یک کاروان عروسی خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر کشته و ۴ نفر به شدت مصدوم شدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از بروز سانحه رانندگی برای یک کاروان عروسی خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر کشته و ۴ نفر به شدت مصدوم شدند.
آتشپاد دوم حسن جعفری روز جمعه در تشریح جزییات این حادثه گفت: بامداد امروز سانحه رانندگی و محبوسی افراد در داخل خودرو در بلوار وکیل آباد، ابتدای بلوار حافظ به سازمان آتشنشانی شهر مشهد اعلام و مأموران دو ایستگاه ۲۷و ۵ به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: با حضور آتشنشانان در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه سواری پراید در حین حرکت به علت نامعلومی که از سوی کارشناسان مربوطه در دست بررسی است، با جدول حاشیه بلوار و پس از آن با یک اصله درخت برخورد و متوقف شده است که در هنگام بررسی حادثه مشخص شد این خودرو برای کاروان خودروی عروس بوده است.
اتشپاد دوم جعفری افزود: در این حادثه دو خانم دچار آسیب جدی شدند که یکی از آنها در لحظات اولیه جان باخت و نفر دوم نیز با توجه به نداشتن علایم حیاتی، توسط اورژانس در محل عملیات احیا بر روی وی انجام شد که در نهایت این فرد به همراه سه تن دیگر از سرنشینان خودرو مزبور که دو مرد و یک زن بودند، جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند. مهر